AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #1 Skrevet 17. juli 2023 Har hatt tidenes rareste samtale med en jeg dater. Han sa at han trenger at jeg slipper taket nå og "ser hva som skjer". Med det mente han at jeg ikke måtte være så "på", ikke sende meldinger og ta kontakt så mye som jeg gjør og ikke være så pådriver. Han syns det ble litt mye initiativ fra min side og hadde behov for å få lov til å være den som "jakter" på meg. OK, hvordan forholder jeg meg til dette? Er det virkelig slik at menn trenger å få jakte og ikke ønsker få alt i hendene? Jeg vet han har rett, jeg har tatt mye initiativ, og vi har det utrolig fint sammen. Men nå vil han altså være den som jakter på meg. Rart eller ikke? Og hvor viktig er dette for menn generelt? Anonymkode: 981e1...d1e
norw Skrevet 17. juli 2023 #3 Skrevet 17. juli 2023 Dette med å skulle jakte er ganske bs, men jeg kan skjønne at det kan bli for mange mld osv. 1
Snok1 Skrevet 17. juli 2023 #4 Skrevet 17. juli 2023 Han virker som en fjomp som har lest litt for mye pseudo-teori om alfahanner. Finn en partner som setter pris på deg som den du er og som liker kvinner med energi, insj og tæl. 11
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #5 Skrevet 17. juli 2023 Jeg tror han synes du er for intens. Han trenger luft, muligheten for å savne deg - og ja, være den som leder an og tar initiativ også. Jeg er kvinne, og kjenner selv på det når menn er for intense. Synes det er best når det er rom for at begge tar initiativ Anonymkode: 0e7d1...dd4 5 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #6 Skrevet 17. juli 2023 Jeg er mann og kjenner meg overhodet ikke igjen i dette, i hvert fall. Jeg har heller aldri hørt kamerater av meg snakke om denne "jakten" som noe annet enn en ren karikatur. Alle kjenner jo til forestillingen om mannen som jegeren, også i kjærlighetslivet, men jeg opplever at det ikke er en greie vanlige folk oppriktig setter pris på eller ønsker seg. De fleste ønsker tydelige signaler om interesse og at den man er interessert i selv tar initiativ. Så finnes det sikkert en smertegrense på initiativ og iver i datingfasen for de fleste, kvinner som menn, og det er selvfølgelig lov å kjenne på at det blir litt vel mye. Iblant fordi man ikke er like interessert, men iblant også bare fordi følelser oppriktig kan trenge å modnes eller fordi man har brent seg før. Kanskje er det egentlig noe sånt han kjenner på, fremfor et oppriktig ønske om at han skal innta "jegerrollen", og at dette bare er hans klønete måte å formidle det på. Men jeg, som mann, får betydelige "lettpåvirkelig type har lest kiosklitteratur-kvasipsykologibullshit om alfahanner"-vibber av det her. Det er i hvert fall det jeg hadde tenkt dersom en kompis beskrev disse tankene for meg. Anonymkode: f0eac...871 6 5
Trolltunge Skrevet 17. juli 2023 #7 Skrevet 17. juli 2023 Vet ikke hva dette har med menn å gjøre. Han du dater trenger at du ikke er så på, av min mann fikk jeg klar beskjed om at dersom jeg ikke begynte å ta mer initiativ til kontakt ville han backe ut da vi datet. (Jeg skjerpet meg da.) Menn er like ulike som kvinner, og ulike relasjoner er også en kombinasjon av ulike kvinner med ulike menn, som gir fullstendig ulik dynamikk og behov, gjeldende for akkurat de to personene i deres relasjon. Den mannen trenger at du ikke maser så ivrig, en annen mann kan mene noe helt annet. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #8 Skrevet 18. juli 2023 Jeg stusser veldig på det første han sier - det med at han trenger at du slipper taket nå og "ser hva som skjer". Som 871 over her skrev, så kan dette være en mann som bare ikke greier å kommunisere det han egentlig mener. Men det at du nå skal slippe taket i ham og så sitte og vente og se hva som skjer, dvs. om han tar initiativ, det får jeg behov-for-kontroll-vibber av. Trenger ikke være det han mener, men det er slik jeg hadde tolket det. Men, selvfølgelig, det er her mange faktorer som spiller inn. Hvordan dere møttes, hvor lenge dere har møtt hverandre og hvor hyppig, hvor ofte du "tar initiativ", ts, og hvordan du gjør det. Jeg har vært borti få menn som har vært så "på" at de har avslørt seg som kontrollerende, de har forsøkt seg på "love bombing". Det har vært menn jeg da har trukket meg helt bort fra. (Vet fra andre som har møtt dem før eller etter meg, som har bekreftet at de er manipulerende og kontrollerende.) Hvis din date, ts, har lignende erfaring, kanskje han misforstår ditt oppriktige initiativ? Men så er det et annet spørsmål her også - har han selv tatt inititativ? Min erfaring er at jeg trenger en mann som har sånn noenlunde samme kontakt for kontakt som det jeg gjør. Jeg har behov for at begge tar initiativ. Ikke slik at man skal holde telling, tenke på hvem som tok kontakt sist o.l., men at det skal flyte naturlig mellom oss. Jeg tenker at "jaktingen" egentlig skjer mest før man dater, og kanskje de aller første få datene. Men når man har tilbrakt en del tid sammen, trives i hverandres selskap, da tenker jeg at jakt-mentaliteten bør vike for det å skape en relasjon. Men mulig daten din, ts, tolker "jakt" på en litt annen måte. Nøkkelen her er nok kommunikasjon. En annen ting, forresten. Jeg har blitt avvist et par ganger av menn, fordi jeg ikke driver spill når jeg dater. Liker jeg en mann er jeg tydelig på det, jeg gidder ikke det spillet med å late som man er kostbar, utsette og avvise bare for å gjøre det. Av de to mennene har jeg fått høre at det er for lettvint (de har aldri kommet til å ha sex med meg, så langt kom vi ikke), at de ble skeptiske til å møte en kvinne som er tydelig. Så de har droppet meg og løpt rett inn i armene på manipulerende kvinner... og så har det gått lang tid, så har de kommet tilbake til meg og sagt at de omsider har forstått at det de søkte før ikke var sunt, at de aldri skulle latt meg gå. Da har jeg gått videre i mitt liv. Og de har valgt neste manipulerende kvinne. Så jeg antar disse mennene har ting i seg som gjør at de trenger drama for å føle seg ønsket, at ærlighet og oppriktighet er noe som gjør dem usikre og ikke får dem til å føle seg elsket. Om du vet at du har tatt for mye initiativ, ts, så mye at han kanskje ikke har rukket å ta initiativ til ting, da er det sikkert lurt å roe litt ned. Ikke at du skal slutte å ta initiativ, men bare gi ham muligheten til å gjøre det samme. Men, du må passe deg for at han nå ikke bruker tid med vilje for å teste deg. Det er ikke slik at du skal endre hvem du er heller, eller at han nå skal bestemme all ev. fremtid av forholdet, og at du skal knebles, fordi han vil "jakte". Er det dette siste, da er det et kontrollbehov for ham eller frykt for å involvere seg alvorlig, og da er det bare å skygge banen. Anonymkode: 497aa...cb7 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #9 Skrevet 18. juli 2023 Det er jo greit med litt balanse. At begge får ta initiativ. Han får jo ikke sjans til det om du er på hele tiden. Gi han sjans til å ta initiativet. Og verste fall; hvis det går to uker uten at du hører noe, så er det bare en feig måte å slå opp på. Anonymkode: 6cdca...689 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #10 Skrevet 18. juli 2023 Dette tror jeg ikke på. Dette er slike ting kvinner drømmer om og som menn hater. Menn liker ikke å jakte. Menn liker kvinner som viser at de er interessert, og som tar initiativ. Det hjelper ikke at dere skulle ønske at det var annerledes Anonymkode: 46f65...b83
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #11 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det virkelig slik at menn trenger å få jakte og ikke ønsker få alt i hendene? Anonymkode: 981e1...d1e Jeg er motsatt fra han. Om du ikke hadde vært på og tatt initiativ, så hadde jeg mistet interessen med en gang. Jeg gidder ikke «jakt» og spill. Helt uaktuelt. Anonymkode: 58ca3...c53 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #12 Skrevet 18. juli 2023 Høres veldig rart ut. Dette må være en tenåring, ikke en mann Anonymkode: 61340...c97
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #13 Skrevet 18. juli 2023 Han et ikke interessert nok, men tør ikke å si det. Trekk deg helt unna og se om han reagerer. Anonymkode: be6dd...2a0
Andro Skrevet 18. juli 2023 #14 Skrevet 18. juli 2023 Jeg ville ha avsluttet kontakten med en som hadde så trangt syn på kjønnsroller. Samtidig: Jeg ville også ha trukket meg tilbake om noen ble for pågående, og jeg syntes at det ble for intens.
PM75 Skrevet 18. juli 2023 #15 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Han et ikke interessert nok, men tør ikke å si det. Trekk deg helt unna og se om han reagerer. Anonymkode: be6dd...2a0 Dette! 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #16 Skrevet 18. juli 2023 Da er han ikke interessert i deg som person men bare følelsen av erobring det gir han å jakte og vinne. Kom deg vekk og finn deg en som liker DEG genuint Anonymkode: 70299...5c5 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #17 Skrevet 18. juli 2023 Høres veldig rart ut, men det kan hende det er en pen måte å si at kommunikasjonen mellom dere har blitt for intens på? Uansett veldig klart at han ønsker at du skal slutte å sende ham så mye meldinger. Jeg ville gjort som han ba om - ikke send noen meldinger, bare lev ditt liv. Men for all del, ikke sitt og vent på meldinger fra han, og bli rabiat når/hvis han sender melding. Personlig synes jeg fyren høres litt sus ut, og kanskje litt umoden, i verste fall. I beste fall kommuniserer han bare hva han trenger fra deg. Anonymkode: ab9fb...a08 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #18 Skrevet 18. juli 2023 Er det slik at han aldri rekker å ta initiativet til å si først at han elsker deg, fordi du sier det flere ganger i timen? Anonymkode: 6cdca...689
Gjest In absentia Skrevet 18. juli 2023 #19 Skrevet 18. juli 2023 Han liker deg bare ikke så godt. Jeg ville droppet ham.
exictence Skrevet 18. juli 2023 #20 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har hatt tidenes rareste samtale med en jeg dater. Han sa at han trenger at jeg slipper taket nå og "ser hva som skjer". Med det mente han at jeg ikke måtte være så "på", ikke sende meldinger og ta kontakt så mye som jeg gjør og ikke være så pådriver. Han syns det ble litt mye initiativ fra min side og hadde behov for å få lov til å være den som "jakter" på meg. Vet ikke om jeg synes det var så rar samtale. Synes det kom feil ut at han ville være den som jakter på deg. Samtidig er jeg enig med ham dersom det er nesten alltid deg som tar første initiativet til kontakt og til å foreslå noe. Hvis det nesten alltid er deg, må du gi rom for at han og kan få følelsen av å ta initiativ mm. AnonymBruker skrev (16 timer siden): OK, hvordan forholder jeg meg til dette? Tror jeg bare ville smilt til ham og ikke sagt så mye. Så ville jeg latt ham få stå for å ta kontakt etter dette i første omgang. Være litt ops på gjensidigheten i et forhold. Jeg kan synes det kan bli litt mye dersom det er bare partneren som tar initiativ litt for ofte, at jeg nesten ikke får snudd meg før jeg hører fra ham igjen. Det må være litt plass for at det står på begge, synes jeg. AnonymBruker skrev (16 timer siden): Er det virkelig slik at menn trenger å få jakte og ikke ønsker få alt i hendene? Nei, tror ikke det gjelder bare menn. Men hadde brydd meg om å gi plass for at begge skulle få være den som tok initiativ. AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg vet han har rett, jeg har tatt mye initiativ, og vi har det utrolig fint sammen. Men nå vil han altså være den som jakter på meg. Rart eller ikke? Og hvor viktig er dette for menn generelt? Anonymkode: 981e1...d1e Vet ikke om det er så viktig. Viktig er det at dere har det fint sammen. Han vil sikkert bare vise seg at han kan og ta initiativ. Bare slapp av, g så ordner det seg til det beste Ha troen 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå