Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var innom jobben til pappa på grunn av noe og var på kontoret hans.

Der kom inn en ansatt og uten å gå inn på detaljer, så fikk hun skikkelig skyllebøtte foran meg. Hun var ung kvinne i 20 årene, noen år eldre enn meg. Jeg synes det var ydmykende for henne å oppleve noe sånt, spesielt foran meg. Hun virket lei seg. 

Bør jeg sende melding til henne?  Jeg klarer meg ikke å legge det bort.  Hva bør jeg gjøre for å høre om hun har det bra?   Hvis jeg spør pappa så vil svaret være at jeg bør ligge unna.

Anonymkode: 24210...4f0

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

La de voksne gjøre jobben din. Hun har sikkert fortjent det.

Anonymkode: 23b92...34b

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på din rolle i firmaet? Får du gjort noe med hvordan faren din oppfører seg mot sine ansatte i praksis? 

Anonymkode: 08e45...68b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det kommer litt an på din rolle i firmaet? Får du gjort noe med hvordan faren din oppfører seg mot sine ansatte i praksis? 

Anonymkode: 08e45...68b

Jeg jobber ikke i firmaet og er nesten aldri der.  Han kan være sinnataggen, men jeg pleier å svare med å gi klem, så roer han seg.

AnonymBruker
Skrevet

Ville latt det ligge. Antar det faren din sa var relevant for arbeidsforholdet?

Anonymkode: d5645...bcc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke spesielt voksent å gi en ansatt en skyllebøtte foran en annen, uavhengig av om den andre personen jobber i bedriften eller ikke. Den voksne måten å gjøre det på er å gi konstruktive tilbakemeldinger, og det gjør man under fire øyne.

Jeg hadde ikke sendt vedkommende en sms, TS, men jeg hadde tatt en prat med faren din og gitt uttrykk for hva jeg mener om en slik «leder»stil. 

Anonymkode: c9bb7...701

• Liker 15
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde faktisk syntes det var MYE mer ydmykende dersom familien til sjefen min begynte blande seg i mitt arbeidsforhold.

Helt greit at det er dårlig lederstil at han gir henne en skyllebøtte, men du har absolutt overhode ikke noe som helst med saken å gjøre, hold deg unna, ikke stikk nesa di oppi andre sine saker. 
Det er helt sinnsykt uprofesjonelt at familien til leder begynner blande seg, og det ville fått meg til å revurdere hele arbeidsforholdet. Jeg har INGEN ønsker om meldinger fra min sjef sin familie! 
Jeg hadde vurdert melde videre til tillitsvalgte dersom familiemedlemmer til leder, begynte blande seg i mine personalsaker! 
Det eneste du oppnår er å få både deg og faren din til å fremstå som fullstendig inkompetente og uprofesjonelle. 

Er du uenig i din fars lederstil, så snakker du med han, du blander deg ikke borti hans personalsaker! 

Anonymkode: 4b606...17c

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig lederstil.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan i all verden vet du det!?

Anonymkode: cee8c...2f1

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg jobber ikke i firmaet og er nesten aldri der.  Han kan være sinnataggen, men jeg pleier å svare med å gi klem, så roer han seg.

Høres ut som tidenes dritt ansatt, du må si til faren din at å oppføre seg som grinete drittunge på jobb er ikke akseptabelt og at han får legge personlige følelser igjen hjemme. 

Har jobbet med slike som du beskriver din far, INGEN liker slike. Sannsynligheten er høy for at han i realiteten er "alene" på jobb. 

Anonymkode: ad67f...6d6

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde faktisk syntes det var MYE mer ydmykende dersom familien til sjefen min begynte blande seg i mitt arbeidsforhold.

Helt greit at det er dårlig lederstil at han gir henne en skyllebøtte, men du har absolutt overhode ikke noe som helst med saken å gjøre, hold deg unna, ikke stikk nesa di oppi andre sine saker. 
Det er helt sinnsykt uprofesjonelt at familien til leder begynner blande seg, og det ville fått meg til å revurdere hele arbeidsforholdet. Jeg har INGEN ønsker om meldinger fra min sjef sin familie! 
Jeg hadde vurdert melde videre til tillitsvalgte dersom familiemedlemmer til leder, begynte blande seg i mine personalsaker! 
Det eneste du oppnår er å få både deg og faren din til å fremstå som fullstendig inkompetente og uprofesjonelle. 

Er du uenig i din fars lederstil, så snakker du med han, du blander deg ikke borti hans personalsaker! 

Hvis jeg hadde fått kjeft av sjefen min og datteren hans etterpå hadde sendt meg en hyggelig melding som et lite plaster på såret hadde jeg syns det hadde vært hyggelig. 

Så. Folk er forskjellig.

De fleste her mener at man skal ligge unna og ikke si noe, men hvis jeg hadde vært den ansatte så hadde jeg satt pris på å få en melding med litt omtanke. 

Anonymkode: 8a777...766

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis jeg hadde fått kjeft av sjefen min og datteren hans etterpå hadde sendt meg en hyggelig melding som et lite plaster på såret hadde jeg syns det hadde vært hyggelig. 

Så. Folk er forskjellig.

De fleste her mener at man skal ligge unna og ikke si noe, men hvis jeg hadde vært den ansatte så hadde jeg satt pris på å få en melding med litt omtanke. 

Anonymkode: 8a777...766

Jeg hadde satt pris på en melding fra en kollega, men ikke fra en utenforstående som absolutt ikke har noe med min arbeidsplass å gjøre.
Den ansatte vil for øvrig kunne bruke TS sin skiftelige bekreftelse på sin fars uprofesjonelle oppførsel i en eventuell sak. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å få kjeft forran en utenforstående er pinlig, men å bli syntes synd på av en som så ydmykelsen er enda verre. 

Anonymkode: be18b...572

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Særdeles uprofesjonelt av din far å gi sånne tilbakemeldinger med andre til stede. Sånt gjør man bare ikke, og det kan du gi han tydelig beskjed om. 

Hadde jeg hatt en slik sjef, hadde jeg seg meg om etter ny jobb med én gang.

Anonymkode: 841bc...efd

AnonymBruker
Skrevet

Dump han!

Anonymkode: feb6d...096

Skrevet

går ann og si ifra på en vanlig måte trenger ikke og kjefte og smelle. og man bør snakke til den personen på to mans hånd

AnonymBruker
Skrevet

Uproft av din far, og du vitnet en skikkelig dårlig lederstil. Si det til din far, be han om å skjerpe seg - han ødlegger for dere alle med å oppføre seg slik.

Anonymkode: 88d9b...70d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...