AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #1 Skrevet 17. juli 2023 … Scapegoat - hva man enn selv kaller det? Sitter alene og har blitt, etter å ha vært familiens scapegoat i alle år, og gjennomgått psykisk mishandling hovedsaklig fra far og storebror, hvor min eksistens har irritert de grenseløst… Min bror og min far sa flere ganger i oppveksten at de ønsket meg dø. Min bror sa han skulle danse på grava mi og feire når jeg er vekke. Nå er jeg over førti. Min bror er i slutten av førtiårene snart, og jeg har stadig gjort alt for å tekkes hans passiv-aggressivitet og veid mine ord de få gangene jeg har snakket med han. Han har dog oppført seg som om jeg bare er til bry, ringte han to ganger i løpet av sommeren… Det forstyrra ham så mye at han sletta meg fra Facebook og snap. Da hadde vi en helt vanlig samtale, om vær og vind, småprat. Oppdaget det da han plutselig forsøkte å legge meg til på facebook igjen. Jeg vet ikke hva jeg gjorde galt, men han sendte meg en meme med syk humor (jeg deler ikke hans form for psyke perverse humor) så jeg responderte ikke på den og vips så var jeg slettet… Han er et veldig giftig menneske men man gir ikke opp sin egen bror vel… Tenkte jeg. Mens han sletta meg og jeg tenker at uansett hvor mye jeg har tilpasset meg ham, er det aldri bra nok. Han kan være veldig lunefull og hatsk. Så det er vel like greit å slippe å holde på og veie ordene og trå forsiktig hele tida. Slippe stygge meldinger om at jeg ikke fortjener livet osv… 🙄 Men jeg tenker at jeg umulig kan være den eneste som gjennomgår sånt? Finnes det noen støttegruppe for sånne, som har måtte gjennomgått slikt, ufortjent og vokst opp med en voldelig bror? Utveksle erfaringer? Få gode perspektiv på ting? Anonymkode: 584f2...61f 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #3 Skrevet 17. juli 2023 Heydayotheinterweb skrev (5 minutter siden): Prøv stiftelsen rettferd Den er vel for de som søker økonomisk erstatning for ting de har blitt utsatt for..? Jeg ønsker å vokse som person ut av mønsteret med å stadig være hakkekyllingen, stå opp for meg selv, vise at jeg ikke er til å hakkes på… At de ikke lengre kan gjøre som de vil mot meg. Anonymkode: 584f2...61f 2
Heydayotheinterweb Skrevet 17. juli 2023 #4 Skrevet 17. juli 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Den er vel for de som søker økonomisk erstatning for ting de har blitt utsatt for..? Jeg ønsker å vokse som person ut av mønsteret med å stadig være hakkekyllingen, stå opp for meg selv, vise at jeg ikke er til å hakkes på… At de ikke lengre kan gjøre som de vil mot meg. Anonymkode: 584f2...61f Jeg vet ikke
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #5 Skrevet 17. juli 2023 Heydayotheinterweb skrev (4 minutter siden): Jeg vet ikke Ok takk for tipset Anonymkode: 584f2...61f
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #6 Skrevet 17. juli 2023 Nei. Nærmeste du kommer er en psykologtime, eller fastlegen. Anonymkode: 82d82...b58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå