Gå til innhold

Bekymret for datteren på grunn av farens motorsykkel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå skal tenåringsdatteren ha ferie med faren. Han er litt "adhd".  Han skal hente henne på hans nye motorsykkel. Jeg har klump i halsen da han råkjører.  Har jeg rett til å nekte han å hente henne?

Hun selv er fartsglad, men jeg pleide å sitte med han i gamle dager, og var slett ikke trygg.

Anonymkode: cc396...f54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han kan selvsagt ikke råkjøre når hun sitter bakpå. Jeg regner med at han er såpa oppgående at han skjønner det selv, men om ikke må du fortelle han om det.

Anonymkode: 610b9...bd5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nektet.

Anonymkode: adc6c...de1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nekt! Herregud, med alle dødsulykkene som har

vært de siste dagene! 

Anonymkode: a212c...2e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nekt! Herregud, med alle dødsulykkene som har

vært de siste dagene! 

Anonymkode: a212c...2e9

Hadde det vært ok uten de ulykkene? Og ingen av ulykkene var vel med mc?

Anonymkode: be136...20c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Greia er at man kan ikke nekte. Det er sykt nok 3 års aldersgrense på å sitte bak på en motorsykkel i Norge. Når far har foreldrerett (som jeg antar han har) og jentungen vil sitte på så har du som mor ikke lov å nekte. Det du kan gjøre er å snakke grundig med far om hvor bekymret du er å håpe at han forstår alvoret. Du kan også sørge for å kjøpe skikkelig kjøreutstyr til jenta i god kvalitet. Og du kan jo også så noen frø i hodet på jenta om hvor fatalt det kan bli hvis ulykken først er ute. Finnes masse videoer og skrekkhistorier der ute som du kan vise henne. Kanskje hun ikke er så fristet til å sitte på hvis hun ser dette.

Anonymkode: 490f5...5d9

• Liker 2
Skrevet

Hvis det gjelder samvær innenfor avtalerid og datter er tenåring er det ingenting du kan gjøre annet enn å stole på at det kjøres fornuftig og med godt sikkerhetsutstyr. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...