Gå til innhold

Hvordan vet man om man er attraktiv eller mindre attraktiv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg er attraktiv eller ikke. Skal jeg ha bra selvtillitt eller bare gi opp, har ikke peiling. 

Anonymkode: 4070a...b9f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Attraktivitet handler om flere ting. Utseende,personlighet, holdninger,verdier, om man har livet på stell osv. Og om noen syns du er attraktiv er ganske individuelt 

Anonymkode: 5aa76...25f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Attraktivitet handler om flere ting. Utseende,personlighet, holdninger,verdier, om man har livet på stell osv. Og om noen syns du er attraktiv er ganske individuelt 

Greit, men besvarer ikke spørsmålet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg vet ikke om jeg er attraktiv eller ikke. Skal jeg ha bra selvtillitt eller bare gi opp, har ikke peiling. 

Jeg foreslår at du skal ha bra selvtillit. Men også tålmodighet. Dersom andre mennesker liker å bruke tid med deg og du liker å bruke tid med dem så er du inne på en hyggelig vei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De aller fleste folk vet nogenlunde hvor på skalaen de er. 

Hva er det livet har vist deg så langt? 

Anonymkode: d64fe...70c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke, inbilder meg sikkert at jeg er mer attraktiv enn jeg egentlig er... noen ganger tenker jeg at jeg kanskje er 8/10, men sånn egentlig sikkert mer 4/10. Mulig jeg da er en 6/10. Hele livet hatt lyst til å være 10/10, missunner de som er det... heldige.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg baserer det på min opplevde interesse fra jenter/kvinner.

Jeg har aldri manglet interesse fra jenter/kvinner. 

Fra jeg var ungdom og jenter sluttet å være ekle og uinteressante, så har jeg aldri opplevd å være ufrivillig singel/alene.

Dette har egentlig fortsatt frem til den dag i dag. Nå er jeg godt gift, og har vært i dette forholdet i temmelig nøyaktig 20 år. Men opplever stadig interesse fra andre. Det kan være kvinner jeg møter i jobbsammenheng, sosiale settinger etc. 

Det er ikke mange ukene siden sist jeg fikk et eksplisitt tilbud om sex fra en kvinnelig kollega som er en del år yngre.

Innser at dette jeg skriver her kan virke litt arrogant eller at jeg er selvgod. Det er overhode ikke meningen. Jeg bare beskriver min erfaring til nå i livet.

Jeg har reflektert litt over hva med meg som gjør at en del kvinner kan fatte interesse. Jeg tror det er ganske sammensatt.

Jeg har aldri vært en typisk «kjekkas» man snur seg etter på gata. Utseendemessig vil jeg karakterisere meg som 100% vanlig/normal. Jeg har aldri hatt mye penger. Jeg har ikke noe «status»yrke eller «status»utdanning. Ikke er jeg muskuløs. En helt ordinær fyr rett og slett. Hverken for mye eller for lite av noen fysiske attributter.

Det jeg derimot har fått høre av jenter/kvinner opp igjennom, er at jeg har en «herlig humor». Jeg er «lun». Jeg utstråler trygghet med en naturlig selvtillit. Jeg er sosialt oppegående og virker å passe inn i alle forskjellige sosiale sammenhenger på en naturlig måte. Keg er nyskjerrig med et oppriktig ønske om å lære deg å kjenne.
Jeg er oppriktig en snill fyr med omtanke for de rundt meg. Jeg sutrer og klager aldri, men er positiv og forsøker alltid finne løsninger. Noen har også kommentert at jeg har en form for «x-faktor» som er vanskelig å sette fingeren på, men «noe» som trigger en interesse/nyskjerrighet. 

Basert på disse erfaringene til nå i livet, så antar jeg at jeg er en attraktiv person.

Anonymkode: 03876...935

AnonymBruker
Skrevet

Du merker jo det? 

Jeg har draget og jeg har fått mange komplimenter på utseende gjennom hele livet. Jeg synes også selv jeg ser bra ut.

Men jeg også kan føle meg alt fra 4 til 8 altså, det er forskjell på meg på fredag kveld på vei til festen og morgenen etter med bakrus 😅 Men tar utgangspunkt i hvordan jegj er når jeg er på topp, hehe.

Anonymkode: cd0b5...8d0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Helt ærlig så syns jeg også det er vanskelig å vite. (Er ikke ts). Jeg har fått myyyyye oppmerksomhet fra gutter og menn gjennom livet men oppfattet den oppmerksomheten som hovedsakelig seksuell interesse. For meg er ikke det et kompliment, faktisk så føler jeg at det tilsier at jeg må være kjempestygg for at de tror at jeg er så desperat etter menn at jeg sier ja til den seksuelle interessen. Andre vil føle at all interesse er positiv men det er altså umulig å vite om man blir sjekket opp fordi menn syns at man er utrolig pen, eller om de syns at man er så stygg at de tenker at de har en sjans. Å bli sjekket opp på f eks byen, fest, gata eller tinder pga seksuell interesse er også noe helt annet enn å bli bedt på seriøse dates hvor man snakker om livet og dypere ting og noen faller for personligheten og sjarmen min.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skjønner tegninga når vennene dine roper i ekstase "Shit, på dette bildet her var du fin! Det likner ikke på deg!"

Anonymkode: 4990f...47d

• Liker 1
Skrevet

Se deg i speilet?

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Helt ærlig så syns jeg også det er vanskelig å vite. (Er ikke ts). Jeg har fått myyyyye oppmerksomhet fra gutter og menn gjennom livet men oppfattet den oppmerksomheten som hovedsakelig seksuell interesse. For meg er ikke det et kompliment, faktisk så føler jeg at det tilsier at jeg må være kjempestygg for at de tror at jeg er så desperat etter menn at jeg sier ja til den seksuelle interessen. Andre vil føle at all interesse er positiv men det er altså umulig å vite om man blir sjekket opp fordi menn syns at man er utrolig pen, eller om de syns at man er så stygg at de tenker at de har en sjans. Å bli sjekket opp på f eks byen, fest, gata eller tinder pga seksuell interesse er også noe helt annet enn å bli bedt på seriøse dates hvor man snakker om livet og dypere ting og noen faller for personligheten og sjarmen min.. 

Om det virkelig er slik er en kvinnes verden noe trist. Altså hvis man er pen vil menn spare deg for noe bedre eller tenke de ikke har sjans og er man ikke særlig pen brukes til sex. Er det virkelig slik 😞

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Om det virkelig er slik er en kvinnes verden noe trist. Altså hvis man er pen vil menn spare deg for noe bedre eller tenke de ikke har sjans og er man ikke særlig pen brukes til sex. Er det virkelig slik 😞

Tror ikke de som er uattraktive brukes til sex, har hørt en del folk snakke om hvordan de opplever å føle seg uattraktive. Å det er å ikke bli enset i det hele tatt, være den ene som ikke blir påstandert i baren selv om venninnene er flere enn antall menn. At alle blir hilst på, men at det stopper ved dem. At menn blir sinte på dem på fest, om de føler at de ødelegger stemningen eller sjangsen for sex med den pene veninnen deres. At de rett å slett ikke annerkjennes som en person, bare i vanlig samtale. 

Dette er vanskelig å si da, å jeg syns ikke de som fortalte disse tingene var uatraktive, men tror ikke det behøver å være de som blir utsatt for sex som er det. Heller dem som ikke blir enset, eller opplever direkte negativ oppmerksomhet bare av å være i rommet. Attraktivitet er heldigvis subjektivt, så selv om de mennene de opplevde ikke likte dem, så er det andre som vil. Å det er ikke sånn at alle behandler folk sånn om de finner folk uattraktive. 

Endret av Rosakatt
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er dame som ikke har fått så mye oppmerksomhet hverken som helt ung eller i 30-årene. Har blitt sjekket opp av og til, men har ikke vært på så mange arenaer der man blir sjekket opp. Vært veldig lite på byen både i 20-årene og i 30-årene. Har jo vært i to lange forhold fra jeg var mellom19-36. Så jeg tror jeg er midt på treet attraktiv 🤷🏼‍♀️ Er litt stille og ikke så åpen før jeg blir godt kjent med folk, så mulig jeg mangler rett utstråling og X-faktoren. Jeg dater i hvert fall en mann fra Tinder nå, så satser på at det går rett vei mot et forhold 🤞

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 0.01):

Hva har livet vist deg så langt? 

Hvordan oppmerksomhet har du fått fra det motsatte kjønn? 

De fleste mennesker har en viss anelse om hvor de er på skalaen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Med en superdigg kropp får man mye oppmerksomhet fra menn, selv med et mindre pent ansikt. 

Anonymkode: 6939f...c1e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 0.01):

Et godt spørsmål som egentlig ikke er så vanskelig å svare på.
Hvem gir deg oppmerksomhet og blikk? Er du kjekk eller veldig pen så er damene på deg hele tiden. Er du midt på treet, så vil noen prøve seg. Er du mindre pen eller direkte stygg så vil veldig få prøve seg på deg.

Selvtillitt er ikke noe du bestemmer deg for å ha eller ikke. Mindre pene mennesker har ingen grunn til å skulle ha god selvtillit. Er man mindre pen så gir holder man seg mer i bakgrunnen, er man pen så tar man mer plass.

Like barn leker best - stygg finner stygg, pen finner pen, men ingen regel uten unntak (penger, kjendis osv).

Anonymkode: 80604...2fc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Attraktive kvinner får tilbud om forhold med kjekke menn. Uattraktive kvinner får tilbud om sex av kjekke menn, og tilbud om forhold med mindre kjekke menn.

Attraktive menn får oppmerksomhet av kvinner og likes på tinder. Uattraktive menn får ingen oppmerksomhet av kvinner og ingen likes på tinder.

Anonymkode: 702ed...a96

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel under oppveksten ble jeg aldri fortalt at jeg var pen, men mine foreldre ønsket seg gutt og jeg ble behandlet som en. 

Har alltid hatt en eller annen gutt forelsket/ interessert i meg siden barneskolen, men aldri vært den populære jenta. 

Fikk mye oppmerksomhet på grunn av kroppen/ fasongen i tenårene og tidlig voksen alder. Foreldrene mine ville ha en gutt/ aseksuell skapning, men ble vanskelig med min fasong. Fikk en del uønsket oppmerksomhet, men ikke populær. 

I speilet og på bilder er jeg noen ganger pen, men mye stygg også. Ser alt jeg vil endre, nesen skulle vært mindre, haka krever hakeløft, panna er for stor, håret for tynt, leppene for tynne, ansiktet for skjeft...

Syns det er hyggelig men nesten plagsomt når enkelte kvinner / menn forteller meg at jeg er så pen og vakker. Tviler på at de mener det og blir til og med skeptisk til intensjonen med skryter på den måten.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vel under oppveksten ble jeg aldri fortalt at jeg var pen, men mine foreldre ønsket seg gutt og jeg ble behandlet som en. 

Har alltid hatt en eller annen gutt forelsket/ interessert i meg siden barneskolen, men aldri vært den populære jenta. 

Fikk mye oppmerksomhet på grunn av kroppen/ fasongen i tenårene og tidlig voksen alder. Foreldrene mine ville ha en gutt/ aseksuell skapning, men ble vanskelig med min fasong. Fikk en del uønsket oppmerksomhet, men ikke populær. 

I speilet og på bilder er jeg noen ganger pen, men mye stygg også. Ser alt jeg vil endre, nesen skulle vært mindre, haka krever hakeløft, panna er for stor, håret for tynt, leppene for tynne, ansiktet for skjeft...

Syns det er hyggelig men nesten plagsomt når enkelte kvinner / menn forteller meg at jeg er så pen og vakker. Tviler på at de mener det og blir til og med skeptisk til intensjonen med skryter på den måten.  

Men da er du objektivt ganske pen og attraktiv da. 

Da er det din indre kritiker og selvfølelsen, som sannsynligvis gjør at du oppfatter deg som mindre tiltrekkende enn du faktisk er. 

Det er nokså normalt. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...