Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg har PCOS, men med et lavkarbo-kosthold gikk jeg ned 40kg og ble gravid på et blunk! Lillebolla er nå straks 8 mnd.

Jeg føler kroppen min er helt på tur for tiden… Jeg binger, jeg stresser, jeg får ikke mensen (ikke hatt det noe særlig før graviditet heller), men den ene gangen jeg har hatt den blødde jeg så mye at jeg måtte dusje to ganger den ene natta og det var blod utover hele badegulvet, jeg får ikke sove, har lagt på meg sikkert 10-15 kg den siste måneden osv osv…. Jeg vet at dette er vanlige eller mindre vanlige symptomer på PCOS.

Jeg sitter med en følelse av at kroppen er i skikkelig ulage. Ligger i senga nå og har prøvd å sove i to timer, og nå ble jeg akkurat desperat nok til at jeg plukket opp mobilen og laget en konto på KG. 

Lurer på om det er flere med PCOS som har merket en forverring i symptomene i tiden etter fødsel? Jeg er også i prosessen av å slutte og amme… Vi har trappet gradvis ned de siste ukene og på torsdag er det helt slutt. Kan dette påvirke PCOS/hormoner mon tro…? 

Regner egentlig ikke med noen løsning på problemet, men er bare nysgjerrig på om andre har opplevd/følt på det samme :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jaa, det var litt kaos i tiden etterpå. Gikk ned mange kg i vannvekt rett etter fødsel men så gikk jeg faktisk opp i ammetiden. Hadde null kontroll på appetitten, følte jeg. Var deprimert og stressa. Men etter at jeg sluttet å amme 10-11mnd etter fødsel fikk jeg faktisk mensen og det fikk jeg før aldri uten å ta medisiner for å fremprovosere det. Så kom den med ujevne mellomrom frem til jeg begynte å trene ca. 1,5 år etter fødsel, da ble den noenlunde regelmessig og det hadde jeg aldri trodd. Så for min kropp virker det som om noe forandret seg til det bedre hormonelt. Ble faktisk spontant gravid med nr.2, mens nr.1 tok laaang tid og medisinsk hjelp for å unnfange.

Jeg tror egentlig at det er vanskelig å si hva som skyldes PCOS og hva som kommer av lite søvn og mer stress, ammeslutt, hormoner på tur tilbake til normalen etc. etc., alt det kan gi litt kaos. 

Anonymkode: 762e2...2c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...