Gå til innhold

Hvorfor er folk fra «bøgda» så mye mer harry enn folk som bor i de store byene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig grunnen til dette? Får de så lite impulser i bygdene, at det etterhvert dannet seg feilaktige lokale meninger om hva som er kult? Tenker feks på bygdegutter som går rundt med store gullkjeder og synes de er kule. Hvor kommer det fra?

Anonymkode: b34af...910

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er artig å være Harry og godt å være jordnær. 

Anonymkode: 5af1a...f32

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Norge har ingen "store byer" og om du innbiller deg det er du pretensiøs.
Norge er en bondenasjon! En med dårlig standard! 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

I alle bygdene, i hele Norge? Daaaa så.

Anonymkode: d4dad...d15

Skrevet

Eller er folk som bor i de store byene mer opptatt av å skli inn i bybildet og kopiere alle andre enn å være seg selv? 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er mer enn nok av gullkjeder i Bergen også.

Anonymkode: 6d6a3...8fe

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Utdanning.

Anonymkode: dc878...642

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Er mer enn nok av gullkjeder i Bergen også.

Anonymkode: 6d6a3...8fe

Det er vel mest innvandrere og «wiggers» som går med det i Bergen. Bor selv i Bergen.

• Liker 2
Skrevet

I byer er det større sjanse for at du treffer på noen som setter deg på plass i tide og utide, mens på bygda kan enhver brautende tulling være en uimotsagt småkonge i sin egen verden. Således jo mer folk jo mer å tilpasse seg. Nå er det forsåvidt noen bydeler som fungerer temmelig likt som bygder også, med samme tendenser.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange harrytasser i byene også. Ta for eksempel medlemmer av VIF-klanen.

Anonymkode: aca10...8d8

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Av samme grunn som at folk i Oslo, Bergen og Trondheim er mer harry enn folk i Berlin, London og Roma. Byene i Norge er jo bare som små landsbyer å regne, og folk der henger utrolig langt etter på trender.

Anonymkode: fedbc...7ab

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Trender er bare tull og bortkastede penger. Leste at nordmenn gjennomsnittlig har 70 klesplagg hver. Lite bærekraftig og de får ikke brukt alle klærne. Hva er vitsen? 

Anonymkode: 5af1a...f32

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Trenger da ikke være dum og uutdamnnet om man er harry pg bør på bygda.  Jeg vil påstå at disse harry folka du nevner sitter med ye mer kunnskap og livserfaring enn unger oppvokst i by. 

Selv om de rølper litt og lever livet, så er de også stort sett ganske trofaste og joviale folk. Du får mer enn du ser. Og de er ganske ekte. Og mye varme. 

Hadde ikke egentlig så mange venner når jeg var ung. Pga adhd og litt annerledes enn de andre i klassen min. Men når jeg ble en del av råner miljøet i min ungdom,  var jeg plutselig ganske akseptert. Kunne bare møte opp alene på faste steder og tatt med på eventyr.  

Det er mye praktisk arbeid på flere. Så pentøy brukes ikke så ofte. Klær blir rakt ødelagt.  Dessuten så er dem ikke så opptatt av utseende kontra hvordan folk er. Kommer du fisefin fra byen og rynker på nesa,  da hjelper fasaden deg fint lite.

Har vært på noen fester med by folk, og må kan ikke si de virker så smarte selv med gode skoler. Når de tror vi på bygda lever på tidlig 1900 tallet. Feks en fra Bærum lurte på om han skulle ringe mine foreldre for tillatelse til å bli med han på date om jeg ville. Jeg ble litt målløs, over sååå lite kunnskap. Er jo ikke akkurat amish.

To av mine  tante barn som du mener er harry er straks ferdige som ingeniører, bla. De fleste jeg kjenner driver en eller annen form for egen bissniss. De harry folka er hardt arbeidene folk, og tar den litt ut på helg. Mest tøys og moro, da uka er full av alvor. 

De harry folka, styrer kommune politikk, driver egen bedrift.  Jobber på gård, og styrer et eller annet idrettslag.  Så jeg vet ikke hvorfor harry folk skal oppfattes så negativt?  Mulig de ikke ser hva de egentlig driver med. En av råner gutta, reiser til Tyskland i uka, og holder kurs for et av  erdens største bedrift og leverandør på sitt felt. Og råner med vennegjengen på helg. I en gammal tøff bil.  I alder 22år, har han nedbetalt hus, pussa opp huset.  Og 3 biler. Mulig fordi han ikke bruker pengene sine på dyr sjampis  og spa hotell, kremer og dyre dresser. 

Anonymkode: 5f7e2...f30

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Trenger da ikke være dum og uutdamnnet om man er harry pg bør på bygda.  Jeg vil påstå at disse harry folka du nevner sitter med ye mer kunnskap og livserfaring enn unger oppvokst i by. 

Selv om de rølper litt og lever livet, så er de også stort sett ganske trofaste og joviale folk. Du får mer enn du ser. Og de er ganske ekte. Og mye varme. 

Hadde ikke egentlig så mange venner når jeg var ung. Pga adhd og litt annerledes enn de andre i klassen min. Men når jeg ble en del av råner miljøet i min ungdom,  var jeg plutselig ganske akseptert. Kunne bare møte opp alene på faste steder og tatt med på eventyr.  

Det er mye praktisk arbeid på flere. Så pentøy brukes ikke så ofte. Klær blir rakt ødelagt.  Dessuten så er dem ikke så opptatt av utseende kontra hvordan folk er. Kommer du fisefin fra byen og rynker på nesa,  da hjelper fasaden deg fint lite.

Har vært på noen fester med by folk, og må kan ikke si de virker så smarte selv med gode skoler. Når de tror vi på bygda lever på tidlig 1900 tallet. Feks en fra Bærum lurte på om han skulle ringe mine foreldre for tillatelse til å bli med han på date om jeg ville. Jeg ble litt målløs, over sååå lite kunnskap. Er jo ikke akkurat amish.

To av mine  tante barn som du mener er harry er straks ferdige som ingeniører, bla. De fleste jeg kjenner driver en eller annen form for egen bissniss. De harry folka er hardt arbeidene folk, og tar den litt ut på helg. Mest tøys og moro, da uka er full av alvor. 

De harry folka, styrer kommune politikk, driver egen bedrift.  Jobber på gård, og styrer et eller annet idrettslag.  Så jeg vet ikke hvorfor harry folk skal oppfattes så negativt?  Mulig de ikke ser hva de egentlig driver med. En av råner gutta, reiser til Tyskland i uka, og holder kurs for et av  erdens største bedrift og leverandør på sitt felt. Og råner med vennegjengen på helg. I en gammal tøff bil.  I alder 22år, har han nedbetalt hus, pussa opp huset.  Og 3 biler. Mulig fordi han ikke bruker pengene sine på dyr sjampis  og spa hotell, kremer og dyre dresser. 

Anonymkode: 5f7e2...f30

Hjelpes…. 😂 

Anonymkode: 44ff0...bf7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva er egentlig grunnen til dette? Får de så lite impulser i bygdene, at det etterhvert dannet seg feilaktige lokale meninger om hva som er kult? Tenker feks på bygdegutter som går rundt med store gullkjeder og synes de er kule. Hvor kommer det fra?

Hvor har du det ifra?

Anonymkode: e73df...89b

AnonymBruker
Skrevet
ESFP skrev (7 timer siden):

Eller er folk som bor i de store byene mer opptatt av å skli inn i bybildet og kopiere alle andre enn å være seg selv? 

Det er vel helst bondegutta/knølene som kopierer, lar seg imponere av naboen og utsetter seg selv for gruppepress. Hvem kan børne mest på den lokale bensinstasjon osv. Harry-Harry.

I eks.Oslo kan det riktignok være annet gruppepress, elbiler, fillers i lepper og dyre vesker og klær. Harry-navnet passer ikke inn, så man får heller finne på et annet helt puck navn..

Anonymkode: 6a4ea...0ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor går alle damer på 40+ med blomstrete miniskjørt og boblejakke i byene?

Anonymkode: 88f33...676

• Liker 1
Skrevet (endret)

Slapp av dette går over, mange av oss Harry-gutta har allerede flyttet til byen. Vi elsker selvfølgelig rå kjøremaskiner også men boligen har blitt  så dyr at luksuskjøretøyet ikke er Ferrari, men Pinarello.

Endret av I Grosny
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor går alle damer på 40+ med blomstrete miniskjørt og boblejakke i byene?

Anonymkode: 88f33...676

Miniskjørt fordi det er varmt , men så fryser  de litt allikevel, og da er boblejakka god ha.

Gjest Refreng
Skrevet

Jeg tenker at kulturer der det er mer frihet for å være litt annerledes er mer voksne enn den norske kulturen som krever at alle skal føye seg og være like. Norge er en ungdomsskole der man ser ned på og baksnakker alle som ikke har de riktige meningene ellr går med aksepterte klær. Andre kulturer kan ha vokst opp litt der man syntes det er fint at folk er forskjellige og man klarer komme overens uten denne type bitterhet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...