AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #1 Del Skrevet 17. juli 2023 Jeg har veldig ille med akne på haka og panna. Det er ekstreme tilstander. Har gått på både epiduo krem og tetracyklin antibiotika i over 1 måned og jeg ser egentlig ikke noe bedring, men bare forverring. Før jeg tok det hadde jeg litt mindre små kviser, men nå er de mer underjordiske, store, røde og betente. Er det noen som har erfaring med at tetracyklin og epiduo gjør huden verre i begynnelsen før det blir bedre? Går også på p pillen Loette og lurer på om folk har erfaring om at huden blir renere av denne typen? Det beste hadde vært om jeg hadde fått isotretinoin, men får ikke dette før jeg har prøvd antibiotika først😭 setter veldig pris på svar🙏🏼🙏🏼 Anonymkode: a222a...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #2 Del Skrevet 17. juli 2023 Datteren min gikk på isotretion for noe år siden og er helt kvisefri i dag. For å det slikt huden hennes er blitt helt nydelig🤩 (hun slapp unna masse arr. Jeg gikk aldri til behandling for mine kviser i ungdommen og har masse arr.. spesielt på ryggen). Anonymkode: 3f31b...4f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #3 Del Skrevet 17. juli 2023 Med antibiotikaen blir det verre før det blir bedre og det samme gjelder epiduo. Fikk du ikke info om dette fra hudlegen? Om du ikke ser bedringen om 3 mnd, tar du kontakt igjen med hudlegen. Anonymkode: f3746...f58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #4 Del Skrevet 17. juli 2023 Tetrasykliner over altfor lang tid ødela tarmfloraen min, og den har aldri blitt den samme igjen etterpå. Hadde minimal effekt av tetrasyklinene. Brukte dem sammen med Diane (p-piller), men hadde ingen eller liten virkning av Diane heller - men fikk en del bivirkninger, og flere gikk aldri tilbake. Isotretion valgte jeg å ikke bruke - heldigvis, siden det mange år etterpå ble påvist at jeg har en tilstand som kunne gjort at Isotretion hadde ødelagt leveren min. Kjenner flere som har brukt Isotretion, noen har blitt helt fine i huden, andre har blitt fine i huden, men fått varige bivirkninger, og noen blir veldig fine i huden en periode, før det igjen blir ille igjen. Med de bivirkningene det kan gi hadde jeg ikke tørt å bruke det. Det advares generelt å gå langvarig og unødvendig på antibiotika - likevel kjører de unge gjennom langvarig behandling med antibiotika, og bivirkninger blir sjelden registrert. Anonymkode: 58290...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #5 Del Skrevet 17. juli 2023 Fikk dette av legen og nei fikk ikke noe særlig informasjon av den legen som skrev det ut til meg. Synes det var veldig merkelig at legen ikke hadde noe særlig kunskap om medisinen jeg fikk skrevet ut. Anonymkode: a222a...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #6 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tetrasykliner over altfor lang tid ødela tarmfloraen min, og den har aldri blitt den samme igjen etterpå. Hadde minimal effekt av tetrasyklinene. Brukte dem sammen med Diane (p-piller), men hadde ingen eller liten virkning av Diane heller - men fikk en del bivirkninger, og flere gikk aldri tilbake. Isotretion valgte jeg å ikke bruke - heldigvis, siden det mange år etterpå ble påvist at jeg har en tilstand som kunne gjort at Isotretion hadde ødelagt leveren min. Kjenner flere som har brukt Isotretion, noen har blitt helt fine i huden, andre har blitt fine i huden, men fått varige bivirkninger, og noen blir veldig fine i huden en periode, før det igjen blir ille igjen. Med de bivirkningene det kan gi hadde jeg ikke tørt å bruke det. Det advares generelt å gå langvarig og unødvendig på antibiotika - likevel kjører de unge gjennom langvarig behandling med antibiotika, og bivirkninger blir sjelden registrert. Anonymkode: 58290...d00 Ja, dette har jeg fått med meg. Skal jo egentlig bare bruke antibiotika i 3 måneder. Har gått på det i en måned og har ikke fått så mye bivirkninger enda. Anonymkode: a222a...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #7 Del Skrevet 17. juli 2023 Hvor mange tabletter tar du pr dag? Du må nok gå på tablettene 2-3 måneder før du ser noen virkning. Hvis ikke det har noen effekt, vil jeg tro du kan få isotretinoin. Folk har ulik erfaringer med dem men det hjalp min sønn. Han gikk på lavdose behandling og bivirkningene ble derfor ikke så store. Tørre lepper var det verste. Han fullførte kuren i mai og er helt fin i huden. Han er snart 18 år. Epiduo har aldri hjulpet han men legen anbefalte å smøre på utsatte steder etter avsluttet iso kur for å forebygge. Anonymkode: 9e9fe...ca8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #8 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor mange tabletter tar du pr dag? Du må nok gå på tablettene 2-3 måneder før du ser noen virkning. Hvis ikke det har noen effekt, vil jeg tro du kan få isotretinoin. Folk har ulik erfaringer med dem men det hjalp min sønn. Han gikk på lavdose behandling og bivirkningene ble derfor ikke så store. Tørre lepper var det verste. Han fullførte kuren i mai og er helt fin i huden. Han er snart 18 år. Epiduo har aldri hjulpet han men legen anbefalte å smøre på utsatte steder etter avsluttet iso kur for å forebygge. Anonymkode: 9e9fe...ca8 Legen sa at jeg bare skal ta 1 tabelett pr dag. Det beste hadde jo selvfølgelig vært hvis dette hjalp meg, men er åpen for å begynne på isotretinoin og er sånn sett ikke særlig bekymret for bivirkninger. Jeg er såpass desperat at jeg er villig til å gjøre ganske mye for å få ren hud. Legen sa jo nettop at dette med isotretinoin var neste steg dersom dette viser seg å ikke være særlig effektivt, men da gjennom hudlege. Anonymkode: a222a...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #9 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg har veldig ille med akne på haka og panna. Det er ekstreme tilstander. Har gått på både epiduo krem og tetracyklin antibiotika i over 1 måned og jeg ser egentlig ikke noe bedring, men bare forverring. Før jeg tok det hadde jeg litt mindre små kviser, men nå er de mer underjordiske, store, røde og betente. Er det noen som har erfaring med at tetracyklin og epiduo gjør huden verre i begynnelsen før det blir bedre? Går også på p pillen Loette og lurer på om folk har erfaring om at huden blir renere av denne typen? Det beste hadde vært om jeg hadde fått isotretinoin, men får ikke dette før jeg har prøvd antibiotika først😭 setter veldig pris på svar🙏🏼🙏🏼 Anonymkode: a222a...a56 Sliter veldig med akne selv og det er et rent hel*vete. Det går veldig inn på det psykiske. Ikke bare går det utover selvtilliten min, men herregud hvor smertefullt det også er! Føler meg ganske så ekkel og føler andre tenker dette også. Derfor jeg skjuler det 90% av tiden. Går også på medisin nå og håper at det funker🤞🏼håper det funker for deg også Anonymkode: a222a...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå