Gå til innhold

Hvordan få tre/fireåringen til å glede seg til barnehagen igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har en jente på 3,5 år. Hun trives greit i bhg men siste ukene før ferien ble levering vanskelig og hun ville ikke at jeg skulle gå (dette har ikke vært et problem tidligere). Nå er det ferie og hun stortrives med det. Jeg er derfor bekymret for hvordan bhg-oppstart blir. Er det noen som har tips/triks/erfaringer? Hun skal btw over på stor base nå, det virker hun spent på.

Anonymkode: 77d9c...66d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Følger tråden. Vår tre-åring har også alltid likt seg i barnehagen, men den siste mnd har han ikke hatt lyst, og har hatt vansker med å akseptere at vi må gå. Jeg håper det har med at andre barn begynte å ta ferie, og at det kanskje begynte å bli litt kjedelig siden han var blant de største på avdelingen og der var mange små.

Anonymkode: e36d5...820

AnonymBruker
Skrevet

Snakk opp barnehagen. Snakk positivt om barnehagen hjemme.   Gi henne gjerne en myk start (hvis dere kan) med korte dager i begynnelsen. Har hun noen venner fra barnehagen hun kan treffe før hun begynner igjen? Det går sikkert bedre enn du frykter. Ta det gjerne opp med pedleder på avdelingen, om hun har gruet seg veldig. Da kan de ta ekstra godt vare på henne, nå i overgangen. 

Anonymkode: 04862...8ac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to gutter på 4 og 6 år. 6 åringen er ferdig i barnehage og begynner i 1.klasse nå, så 4 åringen er ganske sikker på at det samme gjelder for han.. Her blir skuffelsen stor uansett hva vi gjør vil jeg tro, så følger tråden i håp om gode råd 😅

Anonymkode: d11e1...ddb

Skrevet

Sommeren er ofte litt annerledes i barnehagen, mange barn har fri, og også voksne. Kan det være dette som gjør det, at dagene i barnehagen er ikke er som vanlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...