Gå til innhold

Samboer har løyet om gjeld. Er det mer sannsynlig å lyve om andre ting også da, som utroskap?

Om man lyver om pengeproblemer: lyver man letter om andre ting også da, som utroskap?  

47 stemmer

1. 1. Om man lyver om pengeproblemer: lyver man lettere om andre ting også da, som utroskap?

• sannsynligvis ja
      24
    • vanskelig å vite
      23

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppdaget nylig at samboer har løyet om gjeld i åresvis. Trolig spillegjeld. Jeg har hatt mistanke tidligere, men han sa det ikke var noe problem. Da vi kjøpte leilighet sa han også at alt var fint. Men nå når jeg krevde innsyn, så viser det seg at gjelden hans var ganske stor da vi kjøpte leilighet. Men den er ikke så ille nå på grunn av en arv. Han sier det går fint nå, og at han ikke skal spille mer. Men han har løyet i mange år, så jeg begynner lure på om han lyver om/skjuler flere ting, og innrømmer ingenting før det er dokumentert.

For noen år siden oppdaget jeg tilfeldigvis at han sendte flørtemeldinger med andre jenter, han sa det bare var venner, men skulle slutte siden jeg ikke likte det. Men jeg vet at han fremdeles har kontakt med noen. I tillegg gikk det en gang rykter om at han hadde vært utro flere ganger. Hun han liksom var utro med fortalte det til en venn av en god venninne av meg (så jeg fikk se de meldingene der det ble fortalt), men de to beskyldte nektet når jeg spurte, de sa det bare var tull.. Han sier hun var en bekjent, og han påstår hun er rar, og trolig har "skrytt" på seg noe. Jeg aner ikke, men det var en voksen dame i god jobb, så virker rart. Men valgte å tro på det den gangen. Han er ellers snill, grei, sosial, og slår gjerne av en prat med hvem som helst, uansett kjønn/alder/utseende/status. Han trives for eksempel med sene kvelder på byen, jeg ikke.

Så det jeg lurer på, når man lyver om pengeproblemer for partneren, lyver man da lettere om andre ting også, som utroskap? For det blir ekstra vanskelig å stole på at det ikke var utroskap når jeg fant ut at han så lett lyver om penger. Jeg tror jeg hadde gått på dagen om jeg visste det var utroskap (ingen barn involvert).

Anonymkode: dcb88...669

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En mann med spilleavhengighet har mindre impulskontroll,  og det er også fellestrekk med utroe personer. En løgner har lavere moral, og det er også fellestrekk med utro personer. 

Du forteller at du har tatt han i utroskap (flørteteksting med andre er utroskap i mine øyne hvertfall) før og da har han allerede vist at han er tilbøyelig for dette. Jeg hadde ikke stolt på han og mener at sjansen er stor for at du har en mann som er eller kommer til å være utro

Anonymkode: 01247...1c9

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det trenger ikke å være tilfelle. Mange lyver om gjeld fordi det er så skambelagt. Spesielt gambling eller. Inkasso gjeld. 

Samme gjorde min eks også, han hadde inkassogjeld oppetter ørene og hadde stadig lønnstrekk 😬 men tror ikke han var utro da.. 

Anonymkode: 5905e...69c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De trenger ikke lyve like lett om andre ting, men de har vist seg tilbøyelig til å lyve og holde ting skjult for partner.

For min del hadde jeg heller ville hatt en utro type enn en som skjulte gjeld, spesielt gjeld som kommer fra avhengighet.

Anonymkode: 356aa...b97

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De trenger ikke lyve like lett om andre ting, men de har vist seg tilbøyelig til å lyve og holde ting skjult for partner.

For min del hadde jeg heller ville hatt en utro type enn en som skjulte gjeld, spesielt gjeld som kommer fra avhengighet.

Anonymkode: 356aa...b97

Så henger sånt ofte sammen også, de som er ekstra disponerte for avhengighet og spenning vil erstatte det ene med det andre hele livet. Rus, utroskap, spilling, racerkjøring, overshopping, matavhengighet, treningsavhengighet etc. 

Anonymkode: 01247...1c9

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er nok det. Om han lyver om gjeldsproblemer, så er han nok villig til å lyve på andre områder også. Løgn er nok en del av livet hans og mest trolig har han problem med å være ærlig. 

Anonymkode: 907a4...a75

Skrevet

Min erfaring er at menn som lyver om én ting, lyver om flere.

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Det trenger ikke å være tilfelle. Mange lyver om gjeld fordi det er så skambelagt. Spesielt gambling eller. Inkasso gjeld. 

Samme gjorde min eks også, han hadde inkassogjeld oppetter ørene og hadde stadig lønnstrekk 😬 men tror ikke han var utro da.. 

Anonymkode: 5905e...69c

Dette, det er sykt skambelagt  og det er bare å se her på kg at folk dumper med en gang noen har gjeld eller spilleproblemer. Det er ikke noen direkte korrelasjon mellom å lyve om gjeld og å lyve om andre ting eller dårlig moral osv. Bare fordi du har spilleproblemer betyr det ikke at du er utro. Jeg har lyvet om min gjeld men skulle aldri ha vært utro, lyve om andre ting etc. 

Anonymkode: 41eb4...35c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...