Gå til innhold

Hjelp til fargevalg! Iron blue eller St pauls blue?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har malt i begge fargene, og kan si noe om forskjellene? 🫣 Evt kan poste bilde? Har lenge hatt lyst til å male stuen i St pauls blue, om ikke hele så kanskje en del av den. Men synes også at iron blue ser veldig fin ut, kanskje litt gråere i tonen enn St.pauls blue? Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å velge, nå har jeg grublet på dette her i to år, og enda ikke klart å bestemme meg! 😂

Anonymkode: eb782...bf7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg prøvebokser 👍

Anonymkode: eb4cb...a81

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har bare erfaring med St.Pauls Blue selv, men på soverom. Tror den ville sett litt vel mørk og blå ut i en stor stue. Når jeg googler Iron Blue syns jeg den ser mer egnet ut for store flater. Personlig tenker jeg sterke/mørke/dominerende farger gjør seg best på små rom og at lyse/duse farger er bedre egnet for større flater. Nå bare antar jeg at det er litt størrelse på stuen din.

Anonymkode: dce57...b5e

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har prøvemalt i iron blue, hos meg ble den for grå.

Anonymkode: 35aee...296

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Iron blue!

Anonymkode: 92666...e56

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar dere! 💖 Jeg og tenker som en av dere skriver at det kan bli for mørkt å male hele rommet i en av de fargene, men samtidig er jeg sååå lei av å ha lyse vegger at jeg ser for meg at det kan bli kult! (Og at jeg da har en unnskyldning for å kjøpe litt flere lamper, for å lyse opp litt til høsten) 😅

Lurer på om iron blue egentlig vil passe best her, siden den er gråere ja…

Får vel ordne meg et par prøvebokser så fort som mulig. Bruker alltid hundre år på å bestemme meg for ting, helt utrolig at jeg er så ubesluttsom. 😂

Anonymkode: eb782...bf7

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut Jotun blå harmoni også 😊 likte den veldig godt, malte i en liten leilighet. Men hadde MYYYYE vindu.

Anonymkode: b8005...cc8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde valgt st pauls blue fordi den har litt grønt i seg. Les litt om hvordan forskjellige farger påvirker oss, kanskje det kan hjelpe på avgjørelsen din 😊

Anonymkode: 16424...95b

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt st. Pauls blue på stua i 7 år nå. Den er helt nydelig.

Anonymkode: 7bb34...27b

AnonymBruker
Skrevet

Iron blue vil gi et kjøligere uttrykk, mens stpauls blue varmere. For meg ble det for tungt, så jeg valgte noe helt annet. Men, sjekk ut serene blue, det er en lysere variant av stpauls blue. 

Anonymkode: f6f5b...649

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har prøvemalt i iron blue, hos meg ble den for grå.

Kan følge opp med å fortelle at jeg endte opp med å male i sophisticated blue. Den ble varmere og finere til det rommet som skulle males. Det er utrolig hvordan lyset i rommet påvirker hvordan fargen oppleves i hjemmet kontra skjermen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har St. Paul's blue på gjesterommet/kontoret, syns den er nydelig! Nå er ikke det rommet så stort, men jeg syns ikke det er for mørkt i det hele tatt. Har rosa sovesofa og ellers hvite møbler/gardiner, det er veldig fint.

Om den passer i en stue kommer jo an på lysinnslipp, møbler, og annen interiør. Prøv med noen fargeprøver du, så ser du hva du liker best. Det var litt det samme da jeg skulle finne beige maling til kjøkkenet, det var ikke bare bare og den jeg trodde jeg ville ha så helt annerledes ut på veggen. 

Anonymkode: b55a0...407

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...