Smørblomsten90 Skrevet 17. juli 2023 #1 Skrevet 17. juli 2023 Hei! Kanskje noen her har vært med sine håpefulle på Dana Cup tidligere... Skal reise med min datter for første gang nå. Overnatter med laget som foreldrekontakt og spiser alle måltider sammen med laget, som er inkludert i A-bånd. (Frokost, lunsj og middag). Hvor mye lommepenger er det lurt at arvingen har tilgjengelig? Hvor mye penger skal jeg som mor regne med å trenge å bruke utenom? (På grunn av den svake kronen blir det nok ikke noe shopping akkurat).
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #2 Skrevet 17. juli 2023 Smørblomsten90 skrev (46 minutter siden): Hei! Kanskje noen her har vært med sine håpefulle på Dana Cup tidligere... Skal reise med min datter for første gang nå. Overnatter med laget som foreldrekontakt og spiser alle måltider sammen med laget, som er inkludert i A-bånd. (Frokost, lunsj og middag). Hvor mye lommepenger er det lurt at arvingen har tilgjengelig? Hvor mye penger skal jeg som mor regne med å trenge å bruke utenom? (På grunn av den svake kronen blir det nok ikke noe shopping akkurat). Når vi reiste på cup ble laget enig om en sum som ungdommene kunne ha med som lommepenger. Sånn at det ikke ble noen med mange tusen i lommepenger og kanskje noen med 500 kr. Anonymkode: c6712...923
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #3 Skrevet 17. juli 2023 Tidligere har våre barn ved cup/leir hatt med seg 100 kr dagen. Dette bør vel justeres opp med kursen i Danmark. Dette har vært en regel satt i felleskap på foreldremøte. Hvor mye du trenger, er vanskeligere å svare på. Det går fort litt mer penger, enn man tenker. Anonymkode: 4cadf...fbc
Smørblomsten90 Skrevet 17. juli 2023 Forfatter #4 Skrevet 17. juli 2023 Det har ikke blitt noen enighet om lommepenger. De aller fleste tenåringene (13 år) har foreldrene med til cupen, men foreldrene sover andre steder med resten av familien. Hvis jeg som mor gir meg selv et utgangspunkt i 500kr dagen, burde vel dette kanskje holde? Mtp at mat er dekket?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #5 Skrevet 17. juli 2023 Smørblomsten90 skrev (11 minutter siden): Det har ikke blitt noen enighet om lommepenger. De aller fleste tenåringene (13 år) har foreldrene med til cupen, men foreldrene sover andre steder med resten av familien. Hvis jeg som mor gir meg selv et utgangspunkt i 500kr dagen, burde vel dette kanskje holde? Mtp at mat er dekket? Jeg hadde neppe klart meg med 500 kr dagen. Jeg ville nok satt av 1000 kr Anonymkode: 4cadf...fbc
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #6 Skrevet 17. juli 2023 Smørblomsten90 skrev (15 minutter siden): Det har ikke blitt noen enighet om lommepenger. De aller fleste tenåringene (13 år) har foreldrene med til cupen, men foreldrene sover andre steder med resten av familien. Hvis jeg som mor gir meg selv et utgangspunkt i 500kr dagen, burde vel dette kanskje holde? Mtp at mat er dekket? Det bør være mer enn nok når maten er inkludert! Anonymkode: 7bf99...9be 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #7 Skrevet 17. juli 2023 På laget til datteren min er det enighet om maks 1500 kr i lommepenger per spiller i år (mandag til søndag). De er 15-16 år. De var der i fjor også, og en del av de inkluderte måltidene ble ikke spist (opp) selv om alle spillerne møtte til måltidene. Jeg var med dem som foreldrekontakt i fjor og skal dit i år også. Alle liker ikke alt og man har «begrenset mulighet» til å påvirke noen til å spise nok. Da er det helt nødvendig å fylle på med litt annen næring også, noe de faktisk spiser, og det koster litt. Anonymkode: a1630...760
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #8 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde neppe klart meg med 500 kr dagen. Jeg ville nok satt av 1000 kr Anonymkode: 4cadf...fbc 1000 kr dagen når all mat er i inkludert? Det var veldig mye Anonymkode: c6712...923 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #9 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 1000 kr dagen når all mat er i inkludert? Det var veldig mye Anonymkode: c6712...923 Til en voksen, nei jeg syns ikke det er mye. Bruker man det ikke, tar man jo bare pengene med seg hjem igjen. Men min erfaring er at det går mer penger, enn man tror. Anonymkode: 4cadf...fbc
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #10 Skrevet 18. juli 2023 Vi har alltid bare vippset etter behov. Har ikke tatt hensyn til at det er en maxgrense. Vi har sett på hva ungene har hatt behov for - feks ekstra smoothie, energibarer. Anonymkode: 5b34c...c63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå