Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjennomgår for øyeblikket en MA, og vil gjerne planlegge for neste graviditet og forhåpentligvis bli gravid igjen så fort som mulig. Dere som har hatt MA - hvor lang tid tok det før dere fikk EL og mens igjen? Og hvor lang tid gikk det før dere ble gravide på nytt? 

Jeg lurer også på om jeg kan forvente noe ekstra oppfølging i neste graviditet? Har noen opplevd å få det, selv om man ikke faller under kategorien habituell abort? 

Anonymkode: b920d...9cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom ganske raskt i syklus igjen etter min Ma. Men den var litt ustabil og jeg hadde småblødninger i ca 3 mnd.  Ble gravid igjen 5 mnd etter aborten.

Fikk ingen ekstra oppfølging i graviditeten, men hadde en dårlig lege på den tiden. Jeg var 38 år(39 ved termin) og hun mente jeg var for gammel til å være gravid, så var ikke å mye å få ut av timene jeg hadde der. Men pga alder fikk jeg Kub test(dette var rett før man fikk Nipt). Gikk til jordmor også, men fikk ikke noe ekstra der heller, annet enn på slutten pga alderen, 

Anonymkode: fcbdd...d49

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gjennomgår for øyeblikket en MA, og vil gjerne planlegge for neste graviditet og forhåpentligvis bli gravid igjen så fort som mulig. Dere som har hatt MA - hvor lang tid tok det før dere fikk EL og mens igjen? Og hvor lang tid gikk det før dere ble gravide på nytt? 

Jeg lurer også på om jeg kan forvente noe ekstra oppfølging i neste graviditet? Har noen opplevd å få det, selv om man ikke faller under kategorien habituell abort? 

Anonymkode: b920d...9cd

Ca 4 uker etter at jeg sluttet å blø og hcg var 0 fikk jeg eggløsning. Ikke noe ekstra oppfølging når jeg ble gravid igjen. 

Anonymkode: 68baa...c2d

AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid rett etter med tvillinger. Fikk ikke noe ekstra oppfølging pga ma, fikk derimot oppfølging pga tvillinger. Alt gikk fint

Anonymkode: 8ce99...96d

AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid to måneder etterpå. Fikk ekstra oppfølging av spesialist under hele svangerskapet. Det var bare flaks, siden jeg hadde vært til undersøkelse der før jeg ble gravid første gangen. 

Anonymkode: af0f9...22d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...