Gå til innhold

Fargelegging for voksne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har flere bøker, men hva fargelegger dere med? 😊 Har brukt billige fargeblyanter, men synes ikke det er så gøy. Tynn tusj synes jeg er gøy, men har ikke så mange farger at det gir variasjon. 

Bruker gjerne litt penger på noe som er skikkelig og verdt det. Tips? 😊 

Anonymkode: 52838...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Caran d’Ache har gode fargeblyanter. De koster litt, men bra utvalg.

Tusjer vet jeg ikke noe om.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I forhold til tusjer er Zig Clean Color veldig gode. De er dyre da, men følger man med på kjøp- og salgssider kan man være heldig å finne ett kupp slik jeg gjorde. 

Anonymkode: b03aa...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tynn tusj synes jeg er gøy, men har ikke så mange farger at det gir variasjon. 

Bruker gjerne litt penger på noe som er skikkelig og verdt det. Tips? 😊 

Om du liker tynne tusjer, er det jo bare å kjøpe seg inn et utvalg tusjer eller et sett :)

Anonymkode: a90ff...9cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var tenkt å starte en tråd, men drister meg til å spørre her i denne: Jeg tenkte gi en fargeleggingsbok til noen som trenger en ny hobby, men mange av de jeg har sett (på nett) har veldig mye små detaljer. Er det noen som vet om bøker for voksne der det ikke blir for smått og detaljert?

Anonymkode: aeaf8...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er fornøyd med prismacolor, kjøpte de på Amazon.

Anonymkode: 09366...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det jeg foretrekker er noe form for alkvarellblyanter. Da kan man fargelegge vanlig uten å være redd for å smitte fargen gjennom papiret, men trenger ikke være ekstremt nøyaktig med skraveringen, man kan blande farger. Og så bruker man pensel og vann til å fylle ut, det gjør også fargene mye sterkere, litt mer som med tusj. Mine favorittblyantsett er begge fra Derwent, Inktense for kraftige farger, og Graphitint for mer "naturlige/grå" farger (ettersom de har grafitt i seg). De har veldig ulike farger, så gøy å kombinere.

Her er et eksempel med Graphitint brukt i fargeleggingsbok, det nederste var før jeg gikk over hele bildet med pensel/vann.

Screenshot_20230718-234954_Gallery.jpg.913efaa33efb24603320b7bac0cd97b5.jpgScreenshot_20230718_235246.jpg.3b431ebec8b6f80fd7666aaa1858d5ab.jpg

Anonymkode: b3a92...c51

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg var tenkt å starte en tråd, men drister meg til å spørre her i denne: Jeg tenkte gi en fargeleggingsbok til noen som trenger en ny hobby, men mange av de jeg har sett (på nett) har veldig mye små detaljer. Er det noen som vet om bøker for voksne der det ikke blir for smått og detaljert?

Er du sikker på at personen ikke vil like små detaljer? Når det blir veldig åpne områder, så er det mye vanskeligere å få det fint, samtidig som jeg tror man fortere går lei? Hvis det skal være en hobby må det ta litt tid! Bøkene har også ofte ganske store sider, slik at det ikke er så smått i praksis.

I tillegg ville jeg vurdert å starte med en bok som passer til denne personens interesser hvis det finnes, eller hvertfall noe de vil synes er fint: man får kjøpt bøker mer rettet mot voksne med temaer fra ulike spill eller serier/filmer (har selv en med moticer fra game of thrones kjøpt på outland, og har gitt bort en med disney), evnt mer mangainspirert, eller med mer fokus på dyr eller planter eller bare mønstre, eller med mer fantasifulle kombinasjoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er du sikker på at personen ikke vil like små detaljer? Når det blir veldig åpne områder, så er det mye vanskeligere å få det fint, samtidig som jeg tror man fortere går lei? Hvis det skal være en hobby må det ta litt tid! Bøkene har også ofte ganske store sider, slik at det ikke er så smått i praksis.

I tillegg ville jeg vurdert å starte med en bok som passer til denne personens interesser hvis det finnes, eller hvertfall noe de vil synes er fint: man får kjøpt bøker mer rettet mot voksne med temaer fra ulike spill eller serier/filmer (har selv en med moticer fra game of thrones kjøpt på outland, og har gitt bort en med disney), evnt mer mangainspirert, eller med mer fokus på dyr eller planter eller bare mønstre, eller med mer fantasifulle kombinasjoner.

Det er en eldre person med litt rusten motorikk og slikt, så derfor bør det nok være en mellomting mellom for pirkete og for store ensfargete partier. Hva motiver angår er nok fine mønster, blomster og slikt det som vil treffe mest.

Du har nok et poeng i bøkenes størrelse, da. Siden jeg bare har lett på nett ser det kanskje mer pirkete ut enn det egentlig blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er en eldre person med litt rusten motorikk og slikt, så derfor bør det nok være en mellomting mellom for pirkete og for store ensfargete partier. Hva motiver angår er nok fine mønster, blomster og slikt det som vil treffe mest.

Du har nok et poeng i bøkenes størrelse, da. Siden jeg bare har lett på nett ser det kanskje mer pirkete ut enn det egentlig blir.

Hanna Karlzon sine bøker kan være fin for dem :)

Anonymkode: 10809...ec2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...