AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #1 Skrevet 17. juli 2023 Litt dumt/ rart formulert kanskje, men jeg har vært singel en toårs-periode etter et forhold som varte i 12 år. Har begynt å date, men det har ikke blitt kjæresteklaff ennå. Jeg plages ofte med tanken på hvor lenge jeg kommer til å være singel. Og blir skremt av tanken på at en del folk forblir alene resten av livet etter samlivsbrudd i 30-årene. Flere som kan kjenne seg igjen i disse tankene? For meg er en kjæreste noe veldig viktig i livet. Det å dele vennskap, seksualitet, samtaler og hverdagen med en mann er veldig viktig for meg. Hvordan kan man vite om man er et kjæresteemne og om en mann vil ha en for et forhold? Skulle så gjerne føle meg trygg på at det kommer i fremtiden en gang. Samtidig ønsker jeg ikke å leve årevis som singel. Det finnes vel ingen garantier. Jeg tar vare på meg selv og har fått høre jeg er tiltrekkende. Har alltid vært lojal i et forhold og har gitt mye omsorg til mannen jeg var sammen med. Anonymkode: ccaca...f78
Trolltunge Skrevet 17. juli 2023 #2 Skrevet 17. juli 2023 Jeg tror beste trikset til det er å jobbe med å føle seg trygg på at man ikke trenger en kjæreste for å ha et fullt og godt liv. Står man trygt i seg selv står man trygt ovenfor andre, og slenger seg heller ikke inn i relasjoner som ikke egentlig er gode. 3 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #3 Skrevet 17. juli 2023 Det beste trikset er å slutte å stresse med dette. Man burde heller fokusere på å lære seg å trives i eget selskap. Anonymkode: fb81f...1aa 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #4 Skrevet 17. juli 2023 Ikke stress med det, desperasjon har en tendens til å komme frem på en eller annen måte, og det er turnoff. Anonymkode: 4815d...474 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #5 Skrevet 18. juli 2023 Trolltunge skrev (6 timer siden): Jeg tror beste trikset til det er å jobbe med å føle seg trygg på at man ikke trenger en kjæreste for å ha et fullt og godt liv. Står man trygt i seg selv står man trygt ovenfor andre, og slenger seg heller ikke inn i relasjoner som ikke egentlig er gode. Jeg forstår at du har et poeng. Men tenker at dette er veldig lett for folk som er i et trygt og godt forhold å fortelle til oss single. Ikke så lett for meg å ta til meg når det eneste jeg savner er både kjærlighet og kroppskontakt. Anonymkode: ccaca...f78
Trolltunge Skrevet 18. juli 2023 #6 Skrevet 18. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg forstår at du har et poeng. Men tenker at dette er veldig lett for folk som er i et trygt og godt forhold å fortelle til oss single. Ikke så lett for meg å ta til meg når det eneste jeg savner er både kjærlighet og kroppskontakt. Anonymkode: ccaca...f78 Vi som er i trygge forhold har oftest også vært single, og husker godt vår egen prosess mot å finne kjærlighet. Jeg selv var i flere forhold som utviklet seg negativt innen jeg tok en grundig selvrefleksjon angående hvorfor dette med forhold var vanskelig for meg. Jeg konkluderte da med at jeg måtte finne styrken i meg selv, bli bedre til å stå opp for meg selv, og stå stødig på egne ben og i meg selv. Neste forhold jeg gikk inn i gikk jeg derfor inn i med en helt annen og sterkere mentalitet, og det forholdet ble varig. Det er ikke tilfeldig. Jeg har ikke glemt denne prosessen jeg gikk gjennom i meg selv, og heller ikke hvordan det var å lengte etter kjærlighet og kroppskontakt. For å være ærlig virker det nesten som det var i går. Livet går så fort. Endret 18. juli 2023 av Trolltunge 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #7 Skrevet 18. juli 2023 Trolltunge skrev (4 timer siden): Vi som er i trygge forhold har oftest også vært single, og husker godt vår egen prosess mot å finne kjærlighet. Jeg selv var i flere forhold som utviklet seg negativt innen jeg tok en grundig selvrefleksjon angående hvorfor dette med forhold var vanskelig for meg. Jeg konkluderte da med at jeg måtte finne styrken i meg selv, bli bedre til å stå opp for meg selv, og stå stødig på egne ben og i meg selv. Neste forhold jeg gikk inn i gikk jeg derfor inn i med en helt annen og sterkere mentalitet, og det forholdet ble varig. Det er ikke tilfeldig. Jeg har ikke glemt denne prosessen jeg gikk gjennom i meg selv, og heller ikke hvordan det var å lengte etter kjærlighet og kroppskontakt. For å være ærlig virker det nesten som det var i går. Livet går så fort. Jeg skal prøve å ta til meg rådet ditt. Har du noen tips til det å finne styrken i seg selv, stå opp for seg selv og det å stå stødig i seg selv? Hva betyr dette i praksis? Burde jeg bare kaste meg ut i Tinder igjen, bare date videre og ikke gi opp? Men ha høy terskel for å matche? Synes det er vanskelig å vite hva jeg burde se etter i profilene på Tinder. Dessverre har jeg ikke mange arenaer å møte menn på. Har ikke mange venninner, noen få gode og noen av de er i forhold. Hobbier gjør jeg mest hjemme, så har ikke noen sosial utehobby (skulle gjerne hatt). Har to barn 50%. Som du sier, livet går fort, det er derfor jeg bekymrer meg litt også. Vet om ei dame i familien som lever helt alene i 60-årene, hun ble skilt i 30-årene, så derfor har jeg vel blitt vitne til at man ikke har noen garantier for noe. Men selv ønsker jeg meg veldig et nytt forhold. TS Anonymkode: ccaca...f78
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #8 Skrevet 18. juli 2023 Er det andre her inne som har lignende tanker eller som har hatt lignende tanker før? Jeg tar gjerne i mot råd til hvordan man skal holde motet oppe og ikke gi opp. Enkelte dager føler jeg er verre enn andre. De dagene føler jeg meg ensom pga. mangel på kjæreste og kroppskontakt. Jeg føler meg aldri ensom på et sosialt nivå, kun når det gjelder det å ha en partner å ha både en emosjonell og fysisk tilknytning til. TS Anonymkode: ccaca...f78
Trolltunge Skrevet 18. juli 2023 #9 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg skal prøve å ta til meg rådet ditt. Har du noen tips til det å finne styrken i seg selv, stå opp for seg selv og det å stå stødig i seg selv? Hva betyr dette i praksis? Burde jeg bare kaste meg ut i Tinder igjen, bare date videre og ikke gi opp? Men ha høy terskel for å matche? Synes det er vanskelig å vite hva jeg burde se etter i profilene på Tinder. Dessverre har jeg ikke mange arenaer å møte menn på. Har ikke mange venninner, noen få gode og noen av de er i forhold. Hobbier gjør jeg mest hjemme, så har ikke noen sosial utehobby (skulle gjerne hatt). Har to barn 50%. Som du sier, livet går fort, det er derfor jeg bekymrer meg litt også. Vet om ei dame i familien som lever helt alene i 60-årene, hun ble skilt i 30-årene, så derfor har jeg vel blitt vitne til at man ikke har noen garantier for noe. Men selv ønsker jeg meg veldig et nytt forhold. TS Anonymkode: ccaca...f78 For min del innebar det å ta et oppgjør med en indre dialog jeg hadde som var negativ på grunn av oppvekst og erfaringer. At jeg ikke var god nok, at jeg ikke strakk til, at jeg var vanskelig og ikke flink til å gjøre det rette, og stilte kritiske spørsmål til disse påstandene. Jeg forkastet dem, og begynte å ha en indre dialog som bygget meg selv opp, istedenfor å rive meg ned. Argumenterte mot når slike tanker som tidligere dukket opp, og fortalte meg selv at jeg var god nok på alle måter, til og med veldig god og flink angående mye. Jeg var verdt å elske, og verdt en god mann som hadde respekt for meg og behandlet meg godt. Jeg begynte å skryte av meg selv for det jeg klarte, istedenfor å kritisere meg selv for det jeg ikke klarte, og oppmuntre meg selv til at jeg klarte, mestret og kunne lære. Alt dette gjorde noe med mitt selvbilde og hvor sikkert jeg sto i meg selv, og gjorde det enkelt å møte menn med tanken at det viktige var ikke å bli valgt, men å selv velge bort, og først velge å gå videre med en som var verdt det for meg. Når jeg fant ham var det også enkelt å stå opp for meg selv, sette grenser og kreve respekt. Alt på grunn av at jeg hadde endret min indre dialog fra å trakke på meg selv til å bygge meg selv opp, og stå sikkert i hvem jeg var og hva jeg ville og ikke ville finne meg i. Jeg måtte forøvrig gjenta prosessen ved en senere anledning i livet, da store påkjenninger hadde medført at jeg hadde falt inn i et destruktivt tankemønster igjen. Å klare å snu den negative indre dialogen hadde like god effekt da. Hvordan man "snakker" til seg selv er faktisk utrolig vesentlig. Det kan bryte deg ned, eller bygge deg opp. Jeg synes du skal fortsette med å date, men veldig viktig å være trygg og bestemt på at det er den rette for deg du søker, og akseptere at de fleste menn ikke er det. Ikke bli skuffet når det er bom, og ikke være skuffet om den andre ikke vil ha deg. Den rette er KUN den personen der han velger deg og du velger ham. Andre er kun frosker som ikke kan bli din prins, og alt annet enn den rette vil du jo ikke ha. Annet er av ingen verdi, bare tidsfordriv på let etter HAM. Ha det gjerne hyggelig når du dater. Det er kjekt å bli kjent med nye mennesker, selv om det ikke er den rette. Det kan være hyggelige treff selv om det viste seg å ikke være det du lengter etter. Det bryter uansett opp kjedelige hverdager med litt spenning og nye erfaringer. Jeg husker mange fine dater med menn som ikke var den rette. Veldig hyggelige kvelder og hyggelige samtaler, selv om det ikke var det jeg søkte. De dater som ble veldig snåle og total bom er opplevelser jeg nå ler av. Det var erfaringer det også. Minner. Ikke bortkastet tid. Flørt, date og vær på markedet. Treff mange. Den rette dukker plutselig opp, men han kommer antagelig ikke til å banke på døra hjemme. Du vil nok finne ham når du er blant andre mennesker, og ikke hjemme i sofaen. Det er rimelig logisk. 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #10 Skrevet 18. juli 2023 Trolltunge skrev (6 timer siden): For min del innebar det å ta et oppgjør med en indre dialog jeg hadde som var negativ på grunn av oppvekst og erfaringer. At jeg ikke var god nok, at jeg ikke strakk til, at jeg var vanskelig og ikke flink til å gjøre det rette, og stilte kritiske spørsmål til disse påstandene. Jeg forkastet dem, og begynte å ha en indre dialog som bygget meg selv opp, istedenfor å rive meg ned. Argumenterte mot når slike tanker som tidligere dukket opp, og fortalte meg selv at jeg var god nok på alle måter, til og med veldig god og flink angående mye. Jeg var verdt å elske, og verdt en god mann som hadde respekt for meg og behandlet meg godt. Jeg begynte å skryte av meg selv for det jeg klarte, istedenfor å kritisere meg selv for det jeg ikke klarte, og oppmuntre meg selv til at jeg klarte, mestret og kunne lære. Alt dette gjorde noe med mitt selvbilde og hvor sikkert jeg sto i meg selv, og gjorde det enkelt å møte menn med tanken at det viktige var ikke å bli valgt, men å selv velge bort, og først velge å gå videre med en som var verdt det for meg. Når jeg fant ham var det også enkelt å stå opp for meg selv, sette grenser og kreve respekt. Alt på grunn av at jeg hadde endret min indre dialog fra å trakke på meg selv til å bygge meg selv opp, og stå sikkert i hvem jeg var og hva jeg ville og ikke ville finne meg i. Jeg måtte forøvrig gjenta prosessen ved en senere anledning i livet, da store påkjenninger hadde medført at jeg hadde falt inn i et destruktivt tankemønster igjen. Å klare å snu den negative indre dialogen hadde like god effekt da. Hvordan man "snakker" til seg selv er faktisk utrolig vesentlig. Det kan bryte deg ned, eller bygge deg opp. Jeg synes du skal fortsette med å date, men veldig viktig å være trygg og bestemt på at det er den rette for deg du søker, og akseptere at de fleste menn ikke er det. Ikke bli skuffet når det er bom, og ikke være skuffet om den andre ikke vil ha deg. Den rette er KUN den personen der han velger deg og du velger ham. Andre er kun frosker som ikke kan bli din prins, og alt annet enn den rette vil du jo ikke ha. Annet er av ingen verdi, bare tidsfordriv på let etter HAM. Ha det gjerne hyggelig når du dater. Det er kjekt å bli kjent med nye mennesker, selv om det ikke er den rette. Det kan være hyggelige treff selv om det viste seg å ikke være det du lengter etter. Det bryter uansett opp kjedelige hverdager med litt spenning og nye erfaringer. Jeg husker mange fine dater med menn som ikke var den rette. Veldig hyggelige kvelder og hyggelige samtaler, selv om det ikke var det jeg søkte. De dater som ble veldig snåle og total bom er opplevelser jeg nå ler av. Det var erfaringer det også. Minner. Ikke bortkastet tid. Flørt, date og vær på markedet. Treff mange. Den rette dukker plutselig opp, men han kommer antagelig ikke til å banke på døra hjemme. Du vil nok finne ham når du er blant andre mennesker, og ikke hjemme i sofaen. Det er rimelig logisk. TS her. Dette var veldig verdifullt for meg å lese og veldig fint å høre dine erfaringer. Jeg tar virkelig til meg dine råd. Noen ganger trenger man at noen ser ens egen situasjon utenfra, spesielt når du har vært i en lignende situasjon selv ❤️ Anonymkode: ccaca...f78 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå