AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #1 Skrevet 17. juli 2023 Hvordan er det med deg som har traumer og med relasjoner? Jeg er ikke offisielt diagnostisert men oppfyller nok kriteriene. Kjæresteforhold går bra for meg. Men, kollegaer, bekjente, foreldremøter.. Er veldig vanskelig. Er så grunnleggende usikker på meg selv. Etter jeg startet på AD er den fysiske angsten borte, men så sitter det jo oppi hodet da. Har opplevd en psykisk ustabil forelder. En voldtekt som ungdom. Og et verbalt voldelig forhold med manipulerende atferd. Det tar meg LANG tid å bli trygg i relasjoner, for jeg har alltid "piggene ute" og er livredd for kritikk. Tar gjerne imot noen tips fra andre som har vært gjennom lignende. Orker ikke ha det sånn lengre. Anonymkode: dd57e...9a4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #2 Skrevet 17. juli 2023 Har ikke noe tips for sliter med nesten det samme, men lurte på hvordan du får du til å være i kjæresteforhold? Jeg sliter med mye traumer etter overgrep fra menn så derfor jeg sliter mye med det. Aldri hatt kjæreste før pga får så mye flashbacks. Anonymkode: 4b03a...aa5
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #3 Skrevet 17. juli 2023 Jeg for min del sliter i alle relasjoner, uavhengig av grunnlaget. Rent teoretisk så vet jeg veldig godt at mine tanker og følelser er urasjonelle men det endrer likevel ikke på hva jeg føler og tenker. Jeg er egentlig heldig da jeg har veldig mange rundt meg som jeg vet bryr seg om meg, men jeg klarer likevel ikke å ta dette innover meg. Selvfølelsen og selvbildet mitt er i tusen biter - det ble ødelagt av årsaker jeg ikke ønsker å gå i detaljer om. Så veien videre for meg handler om å lære seg å leve med dette og ikke strebe etter å være "normal", for det verken er eller vil jeg bli. Skal man ha muligheten for et godt liv til tross for, så må man ta innover seg og akseptere realiteten. Anonymkode: 7fb4c...70f
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #4 Skrevet 17. juli 2023 Prøv å tenk: alt handler ikke om meg.. om en kollega er sur, eller litt nebbete er det henne og ikke deg. Får du noe du selv opplever som kritikk, ta en steg tilbake å tenk før du reagerer. F eks si. Ok, dette må jeg tenke litt på.. så går du gjennom dette. Var det kritikk som jeg fortjener? Kan det ha vært musforståelser? Osv før du svarer. av og til så bare la det gå. relasjoner kan være vanskelig for alle, også vi uten traumer. prøv å stol på deg selv. Anonymkode: 42476...3b4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #5 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har ikke noe tips for sliter med nesten det samme, men lurte på hvordan du får du til å være i kjæresteforhold? Jeg sliter med mye traumer etter overgrep fra menn så derfor jeg sliter mye med det. Aldri hatt kjæreste før pga får så mye flashbacks. Anonymkode: 4b03a...aa5 Så leit å høre❤❤ Har bare vært utrolig heldig med han jeg traff. Så er nå gift. Får du behandling for dine traumer? Anonymkode: dd57e...9a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå