AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #21 Del Skrevet 18. juli 2023 Så du er på aap nå? Da kan de si deg opp. Da hadde jeg gått ut i fra møte var pga det. Anonymkode: fad9e...e6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 18. juli 2023 #22 Del Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men dette var vel ikke et drøftelsesmøte? I min bedrift ville en Akan-kontakt tatt kontakt med deg istedet for HR, når det er bekymringer rundt rusmidler må man trå forsiktig, så trolig derfor HR ikke opplyste om dette pga risiko for overdose, selvdrap ol. Når man tar opp slike bekymringer, bør man ta det ansikt til ansikt for å lese reaksjonen. Anonymkode: 57077...0b7 Ville bare få frem at ikke alle får opplyst hva som skal tas opp på ett møte. Dette kom jo som en bombe på meg. Trudde nesten HR hadde kalt inn feil person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #23 Del Skrevet 18. juli 2023 I mitt tilfelle endte det med at sjefen min måtte slutte... Anonymkode: e2daa...d91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #24 Del Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Antagelig for å ivareta deg. Anonymkode: 5af37...708 Ivareta? Man har krav på å få vite hva det gjelder og bakgrunnen for innkallingen, og hadde jeg blitt utsatt for en slik innkalling uten noen som helst begrunnelse, så hadde det blitt tatt rettslige skritt fra min side. Så enkelt er det. Anonymkode: 30a62...39b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #25 Del Skrevet 18. juli 2023 Alice123 skrev (15 timer siden): Ta med deg tillitsvalgt eller en annen kollega du stoler på. Har vært tillitsvalgt selv og har deltatt på en del slike møter hvor ledelsen i ettertid har forsøkt å lyve/justere på hva de sa under møtet. Da hjeper det veldig å ha vært to på din side under møtet. Det er også vanskeliger for ledelsen å true/prøve seg på ulovligheter når du han en annen med deg Det løse man med lydopptak, det har man full anledning til å gjøre også når arbeidsgiver ikke vet om det så lenge man er med i samtalen selv. Anonymkode: 30a62...39b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #26 Del Skrevet 18. juli 2023 Nei, men fra arbeidsgiver sin side vil hensikten med møtet være å få deg sparket. Med mindre du har gjort noe som er åpenbart en oppsigelsesgrunn ville jeg forberedt meg godt. Ser du nevnte fleksitid, har du fusket med timene? I så fall et det sidestilt med å stjele, og avsljedighetsgrunnlag. Om du ikke har noen svin på skogen så sender du et formelt krav på epost der du krever på forhånd å vite hva dette gjelder. Videre så har du lov å ha med en valgfri person, dette kan være tillitsvalgt eller en advokat. Det er viktig å ta med noen du stoler på og kjenner til det juridiske. Videre, ikke signer noe før du har fått tenkt deg om og rådført deg (med mindre du kun får en advarsel). Om de ønsker å få deg oppsagt og du ikke ønsker å jobbe der lenger av den grunn: be om en fallskjerm. Dette er en helt vanlig og "fredelig" måte å gjennomføre en oppsigelse når man blir "enige". Sistenevnte er lurt å fokusere på dersom du FAKTISK har gjort noe som kan medføre en oppsigelse. Anonymkode: b981d...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #27 Del Skrevet 18. juli 2023 Hvordan gikk det TS? Anonymkode: 92f82...9ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #28 Del Skrevet 19. juli 2023 Takk for svar alle! Det var godt å få luftet... Og takk for saklige tilbakemeldinger. Møte er ikke før fredag. Så prøver å få tankene over på noe annet til da. Har ordnet med tillitsvalgte. Som forøvrig er helt sjokkert å kan ikke forstå hva det er som skjer. Mtp fleksitid så har jeg 120 timer med fleks. Som også bare blir mer og mer fordi jeg blir ofte kontaktet på fritiden og det er ofte jeg blir noen timer over for møter e.l Ts Anonymkode: 5296d...8da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 19. juli 2023 #29 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar alle! Det var godt å få luftet... Og takk for saklige tilbakemeldinger. Møte er ikke før fredag. Så prøver å få tankene over på noe annet til da. Har ordnet med tillitsvalgte. Som forøvrig er helt sjokkert å kan ikke forstå hva det er som skjer. Mtp fleksitid så har jeg 120 timer med fleks. Som også bare blir mer og mer fordi jeg blir ofte kontaktet på fritiden og det er ofte jeg blir noen timer over for møter e.l Ts Anonymkode: 5296d...8da Her er det antakelig noen, kanskje kolleger, som har reagert på hvordan du fører flexitid. Det må ryddes opp i. Såfremt det ikke er bevisst juks, vil ikke misforståelse av føring av tid føre til oppsigelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 19. juli 2023 #30 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for svar alle! Det var godt å få luftet... Og takk for saklige tilbakemeldinger. Møte er ikke før fredag. Så prøver å få tankene over på noe annet til da. Har ordnet med tillitsvalgte. Som forøvrig er helt sjokkert å kan ikke forstå hva det er som skjer. Mtp fleksitid så har jeg 120 timer med fleks. Som også bare blir mer og mer fordi jeg blir ofte kontaktet på fritiden og det er ofte jeg blir noen timer over for møter e.l Ts Anonymkode: 5296d...8da Ønsker deg masse lykke til💐 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 20. juli 2023 #31 Del Skrevet 20. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 12.13): Det løse man med lydopptak, det har man full anledning til å gjøre også når arbeidsgiver ikke vet om det så lenge man er med i samtalen selv. Anonymkode: 30a62...39b Jeg vil ikke bekrefte eller avkrefte om det er lovlig med lydopptak når andre parter ikke er med selv, men det jeg kan gå god for er at ledelsen er lang mer foriktig når man er flere. Så ved å ha med seg noen så er det i seg selv forhindrende for bullshit fra ledelsen. Endret 20. juli 2023 av Alice123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 20. juli 2023 #32 Del Skrevet 20. juli 2023 Jeg har vært med på et slik møte én gang. Første møte hadde ikke formålet i innkallingen. Da formålet var etablert avsluttet jeg møtet og krevde nytt møte med tillitsvalgt tilstede. På neste møte kom min nærmeste leder med flere udokumenterte usannheter og brukte anonyme kilder får å underbygge påstander. Jeg gikk i mot alle påstander i referatet fra møtet. Uka etter hadde jeg skaffet ny jobb og krevde å bli løst fra arbeidsplikten i oppsigelsestiden og likevel få full lønn ut oppsigelsestiden. Alternativt ville jeg lage et langvarig juridisk helvete for dem. Dagen etter leverte jeg et innsparingsprosjekt hvor innsparingene var 10X prosjektkostnaden før jeg leverte leptop og agengskort og var ute av huset før lunch. Neste mandag startet jeg i ny jobb med 30% høyere lønn i tillegg til lønn fra gamle arbeidsgiver. Gamle arbeidsgiver har forsøkt å få meg tilbake etterpå, men den broen er brent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå