AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #1 Skrevet 17. juli 2023 Og det gjerne i faktaspørsmål, logiske spørsmål o.l? Hva man føler har jo like lite å si for faktaspørsmål som anekdoter har å si for generelle tendenser. Anonymkode: 640f5...d25 1
Gjest Inverto Skrevet 17. juli 2023 #2 Skrevet 17. juli 2023 Følelser? Jeg er autist, vi har ikke følelser (psycho face)
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #3 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Og det gjerne i faktaspørsmål, logiske spørsmål o.l? Hva man føler har jo like lite å si for faktaspørsmål som anekdoter har å si for generelle tendenser. Anonymkode: 640f5...d25 Fordi da vinner man diskusjonen. Jeg føler at... Dine følelser kan ikke motsier, så da er det slik. Det er en hersketeknikk. Anonymkode: d517d...456
Nekinn@ Skrevet 17. juli 2023 #4 Skrevet 17. juli 2023 Lurer jeg også på! Følelser er en stor del av livet vårt men jeg er overrasket over hvor mange som tenker at sine følelser er eller burde vært retningsgivende for lover og regler i et samfunn.
Gjest Inverto Skrevet 17. juli 2023 #5 Skrevet 17. juli 2023 Det skal dog sies at kvinner er mer emosjonelle enn menn. Om det er en velsignelse eller forbannelse, er opp til enhver å bestemme
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #6 Skrevet 17. juli 2023 Dette gjelder da hele samfunnet, ikke bare på KG. Vi har da kjernesaker i samfunnsdebatten som er basert på føleri: kjønn og identitet, dyrevern, innvandring, og miljø. Folk er jo overhodet ikke villig til å være rasjonelle, lese forskning, lytte til hverandre. Verst er jo venstresida/de progressive, som i sin arroganse og overbevisning om at de har rett, ikke gidder å lytte til motpartens argumenter en gang. Anonymkode: d29e5...8d2 1 1
Nekinn@ Skrevet 17. juli 2023 #7 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette gjelder da hele samfunnet, ikke bare på KG. Vi har da kjernesaker i samfunnsdebatten som er basert på føleri: kjønn og identitet, dyrevern, innvandring, og miljø. Folk er jo overhodet ikke villig til å være rasjonelle, lese forskning, lytte til hverandre. Verst er jo venstresida/de progressive, som i sin arroganse og overbevisning om at de har rett, ikke gidder å lytte til motpartens argumenter en gang. Anonymkode: d29e5...8d2 Helt enig - dog er det sannsynligvis også basert på ditt føleri at du tenker at venstresiden er verst 😅 4 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #8 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og det gjerne i faktaspørsmål, logiske spørsmål o.l? Hva man føler har jo like lite å si for faktaspørsmål som anekdoter har å si for generelle tendenser. Anonymkode: 640f5...d25 Det kan du trygt anta er fordi det er flest kvinner på kg. Kvinner lærer tidlig at følelsene deres er relevante for kommunikasjon med andre. Uklart hvorfor. Ens følelser er veldig sjelden relevant for andre enn en selv. De er selvsagt av interesse for helsevesenet, men ikke for en diskusjon om meninger. Meninger er ikke følelser. Du «føler ikke» at jorden ikke er flat eller at FrP er et populistisk politisk parti. Dette er noe du vet, antar eller mener. Anonymkode: f6c36...f49
exictence Skrevet 17. juli 2023 #9 Skrevet 17. juli 2023 man føler ofte mye når man er engasjert i noe, eller interessert. Da blir det gjerne med i en diskusjon. 2
Gjest Inverto Skrevet 17. juli 2023 #10 Skrevet 17. juli 2023 Av og til føler jeg at den eneste måten å være logisk og rasjonell på i dag......er å være autist, som meg
Nekinn@ Skrevet 17. juli 2023 #11 Skrevet 17. juli 2023 exictence skrev (3 minutter siden): man føler ofte mye når man er engasjert i noe, eller interessert. Da blir det gjerne med i en diskusjon. Å føle noe når man er engasjert er en selvfølge - de aller fleste diskuterer eller engasjerer seg ikke om man ikke føler noe om tema. Utfordrende blir det når man ikke evner å skille mellom følelser og fakta, ofte da diskusjonene sklir ut i det uendelige fordi alle skal føle så mye frem og tilbake. Jeg kan gjerne ha sterke meninger om noe basert på følelsene mine men har likevel vett og forstand nok til å skille dette fra fakta og generell konsensus - i alle fall som oftest. Men her på KG har jeg erfart i stor grad at det er hva man føler som er viktigst, våger man å se eller tenke høyt rundt et tema utenfor følelser så får man fort beskjed om at man er totalt uten empati eller lignende - det er i alle fall min erfaring (men mulig det er kun basert på mine følelser 😅). 1
Nekinn@ Skrevet 17. juli 2023 #12 Skrevet 17. juli 2023 Inverto skrev (3 minutter siden): Av og til føler jeg at den eneste måten å være logisk og rasjonell på i dag......er å være autist, som meg Fordeler og ulemper ved alt her i livet - din styrke kan fort bli min svakhet og motsatt
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #13 Skrevet 17. juli 2023 Det er mennesker som diskuterer og ikke roboter. Objektivitet er en illusjon. Anonymkode: 7bca5...6cd 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #14 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og det gjerne i faktaspørsmål, logiske spørsmål o.l? Hva man føler har jo like lite å si for faktaspørsmål som anekdoter har å si for generelle tendenser. Anonymkode: 640f5...d25 fordi det er alt for mange kvinnfolk her inne... Anonymkode: 78c0e...0a8 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #15 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): fordi det er alt for mange kvinnfolk her inne... Anonymkode: 78c0e...0a8 Så menn har ikke følelser? Anonymkode: 7f0c7...82a 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #16 Skrevet 18. juli 2023 En del følelsesmennesker her. Anonymkode: 4230d...ce2
c_buk Skrevet 18. juli 2023 #17 Skrevet 18. juli 2023 Følelser er reelle, og kan bety mye for folk. Men i en diskusjon eller debatt så er det jo totalt uinteressant. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #18 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så menn har ikke følelser? Anonymkode: 7f0c7...82a De er mye mer rasjonelle og logiske. Sjekk forskning på dette, så blir du nok overrasket. Anonymkode: 15912...c6e
Cuntzilla Skrevet 18. juli 2023 #19 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): De er mye mer rasjonelle og logiske. Sjekk forskning på dette, så blir du nok overrasket. Anonymkode: 15912...c6e Hvis du synes det går en kule varmt her og folk blir mer emosjonelle enn rasjonelle, så prøv og ta en tur til mer mannsdominerte forum, reddit eller gamingforums. Der skal de jo omtrent drepe hverandre i en diskusjon om hvilket headset som er best og moren din er en hore hvis du liker blåbær. Facebook-kommentarfeltene er jo også fulle av sinte, hvite menn, avisene må jo stenge kommentarfeltene på enhver sak om transpersoner eller Lan Marie Berg fordi det er så mange "rasjonelle" mannfolk som melder seg på. TS: Har du noen eksempler? Mange mener jo de sitter på fakta og er kongen av logikk når de ikke er det også, så får de motbør og klager på at alle andre er irrasjonelle, når det er de som tar feil eller er unyanserte. Men ja, det er følelser her. 2 2
Andro Skrevet 18. juli 2023 #20 Skrevet 18. juli 2023 Det brukes når logikken er borte, og man ikke kan argumentere for sitt syn. Da kommer følelser, personangrep, hersketeknikker, sjikane og iblant trusler. De har tapt, de som tyr til denslags. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå