Gå til innhold

Tror huseier har vært inne mens jeg har vært avsted

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror huseieren har vært inne 2 ganger mens jeg har vært avsted. Har en eldre hund som er vandt til jeg går ut litt og er renslig. Når man kommer hjem etter han har vært aleine må man ta han ut utløpe av kort tid pga han blir så glad at han blir tissetrengt. Ellers tisser han aldri inne! Men de siste 2 gangene jeg har kommet hjem har han tisset inne alerede før jeg er kommet hjem. sist tenkte jeg at det bare var uhell. Da var også lyset på badet på og jeg har hatt som vane og ta av lyset fra jeg var barn men tenkte at det kanskje var meg som hadde glemt det. Denne ganga var det både uhell av hunden igjen og både lyset på badet og rommet på og en stol var flyttet.. er bare badet og rommet jeg alltid tar av og jeg husker jeg tok det av før jeg gikk! Hva kan jeg gjøre? Er det lov og sette opp kamera i egent hjem? Synes det er ubehagelig at de skal inn i mitt hjem sånn.. vet ikke om det er huseieren eller ungene da jeg har måtte sagt i fra til den ene ungen før pga hun sa hun skulle bare inn til meg og kose hunden. Jeg sa bare at hunden skulle være i fred… første omgang blir værtfall og låse begge dører da jeg bor landlig og pleier ikke låse veranda døra, men er det lov med kamera? Hva ville du gjort? Trives her så første løsning er værtfall ikke flytting

Anonymkode: 64177...e1b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eldre dyr kan begynne å ha uhell inne, ser det på katten til svigers f.eks.

17 år gammel og har alltid gått ut, men nå tisser han visst "overalt".

Anonymkode: e0cb1...d57

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du får spørre huseier rett ut. Og så får du låse dørene dine når du ikke er hjemme.

Anonymkode: 86abf...323

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er lov til å sette opp kamera, det er noe alle burde gjøre hvis de har utleiere som ikke skjønner husleieloven. Neste gang kan du ta en liten bit med blank teip oppe i et hjørne på dørsprekken, da ser du om noen har åpnet døra.

Anonymkode: 6900f...73b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sett opp kamera. Det sender klipp direkte til din mobil ved rørelse. Du kan også bytte låsen på døra. Huseier har ikke lov til å gå unn uten å spørre på forhånd. 

Anonymkode: 14dca...8de

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sett opp kamera. Det sender klipp direkte til din mobil ved rørelse. Du kan også bytte låsen på døra. Huseier har ikke lov til å gå unn uten å spørre på forhånd. 

Anonymkode: 14dca...8de

Vel, det er ett unntak der, de har nemlig lov å gå inn uten å gi beskjed dersom det er akutt fare for ødeleggelser, som ved vannlekkasje.

Anonymkode: 759c8...cd4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vel, det er ett unntak der, de har nemlig lov å gå inn uten å gi beskjed dersom det er akutt fare for ødeleggelser, som ved vannlekkasje.

Anonymkode: 759c8...cd4

Hadde vært rart vist det ble akutt vannlekkasje her 2 ganger på rad mens jeg var avsted uten at det var noe vannlekkasje? 😂😂

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja det er lov til å sette opp kamera, det er noe alle burde gjøre hvis de har utleiere som ikke skjønner husleieloven. Neste gang kan du ta en liten bit med blank teip oppe i et hjørne på dørsprekken, da ser du om noen har åpnet døra.

Anonymkode: 6900f...73b

Skal ta opp kamera takk får saklig svar 😊 

Anonymkode: 64177...e1b

• Liker 2
Skrevet

Det er veldig vanlig med hundekamera, så det kan du fint sette opp med begrunnelse at du vil følge med på hvorfor han har begynt å tisse inne.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...