Gå til innhold

Flere som har lett for å miste matlysten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært sånn. Kan foreksempel se et bilde av noe ekkelt som kommer opp på nettet, og da klarer jeg ikke å spise på lenge etterpå.

Flere som er sånn?

Anonymkode: b62e6...40c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men kunne nesten ønske jeg var mer sånn, kanskje jeg ikke hadde lagt så fort på meg. Hadde en bekjent som var sånn, og hun jobbet i helsevesenet, så det ble mange avlyste lunsjer. 

Anonymkode: 2712e...957

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan miste hvis jeg får altfor mye mat på tallerkenen som jeg ikke har bedt om. 

Anonymkode: f4f5c...a9a

• Liker 1
Skrevet

Hvis noen raper, fiser eller spytter ut mat foran meg...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg finner et ben, en sene eller brusk i maten, eller klumper i noe som skal være glatt i konsistensen 

Anonymkode: a1946...360

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet et sted for psykisk utviklingshemmede, hjerneskadde osv. Mistet ofte matlysten. Ikke noe galt med selve personene, men var mye uappetitlig spising osv... Sluttet der.

Anonymkode: b62e6...40c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mister matlysten hvis jeg er trist eller har andre negative følelser. Alltid vært slik. Da vokser maten i munnen på meg. Ekle ting derimot gjør meg ingenting, jobber som sykepleier og er helt herdet. 😅

Anonymkode: 40750...9ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger er jeg bare kvalm, uten at jeg har peiling på hvorfor. Eller jeg blir plutselig kvalm når jeg spiser, eller rett etter å ha spist. Ingen anelse hvorfor det er sånn. 

Hvis det for eksempel er snakk om brødskiver med makrell i tomat, og jeg spiser dette mange ganger uten å følge meg kvalm noensinne. Men en gang blir jeg veldig kvalm alt fra ett minutt, til tretti minutter, etterpå. Så spiser jeg brødskiver med makrell i tomat flere ganger i løpet av de neste par dagene eller ukene uten å føle noe som helst kvalme. Men så spiser jeg brødskiver med makrell i tomat en gang til, og blir umiddelbart ganske kvalm samtidig som jeg spiser brødskivene. Da har det selvfølgelig ikke noe som helst med maten jeg spiser, ellers ville jeg garantert ha følt meg temmelig kvalm hver eneste gang jeg har noe.

Anonymkode: 3f876...63e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Mister matlysten hvis jeg er trist eller har andre negative følelser. Alltid vært slik. Da vokser maten i munnen på meg. Ekle ting derimot gjør meg ingenting, jobber som sykepleier og er helt herdet. 😅

Anonymkode: 40750...9ba

Sånn har jeg det også. Lett for å miste matlysten hvis jeg kjenner på indre uro eller vonde følelser 

Anonymkode: add69...60f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var slik når jeg var tenåring og ung voksen, men det gikk over.

Anonymkode: 8eb5f...721

AnonymBruker
Skrevet

Ja, dersom jeg utsettes for noe uappetittelig. Heldigvis ikke ofte det skjer. 

Men verste appetittdreperen min er stress. Er jeg stresset, for eksempel på jobb, får jeg knappest i meg mat. 

Anonymkode: 05b6d...265

Skrevet

Dette tenkte jeg faktisk på i går kveld, senest. Satt og spiste middag ved stuebordet, hadde på tv-en på et av mine veterinærprogrammer. I det jeg kikker opp med mat på gaffelen på vei inn i munnen, viser de en ku som driter flytende, gjørmeaktig bæsj i en foss ut på gulvet i fjøset. Nærbilde.

Jeg stoppet et sekund med gaffelen, men så bare stappet jeg den i meg og spiste videre. Litt kudriting ødelegger ikke min appetitt.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, dessverre. Skulle ønske jeg var sånn og en som glemte å spise innimellom. Mat er dessverre noe jeg tenker på hele tiden.

Anonymkode: 9b917...e6e

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke på vilkår! :spise: Alle måltidene er viktige i min hverdag. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke akkurat av bilder på nettet, men av ekle ting irl, ja. Jobbet som ekstrahjelp på et hjem for mennesker med kognitive problemer hvor måltidsoppførsel ikke akkurat var delikat...Da klarte jeg hverken spise på jobb eller etterpå. 

Ellers så har jeg lett for å miste matlyst ved stress eller tristhet. Heldigvis er jeg glad og fornøyd mesteparten av tiden, så har generelt god matlyst. Men mat er det siste jeg tenker på om jeg ikke har det bra. 

Anonymkode: 2c34f...047

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...