Usikker mann Skrevet 17. juli 2023 #1 Skrevet 17. juli 2023 Hei, Håper det er greit at en mann stiller et spørsmål her inne. For noen uker siden kom en god venninne på besøk som jeg har kjent siden slutten av 80-tallet. Vi drakk vin og sommerkvelden var varm og stemningen var god (ble vel et par glass for mye på begge to). Plutselig sa hun til meg at hun syntes jeg var veldig kjekk og at jeg hadde vakre, snille øyne. Jeg svarte da at jeg synes hun er fantastisk pen og et utrolig flott menneske (har alltid syntes det uten at jeg har sagt det til henne før denne kvelden). Mens jeg sa det begynte hun å kysse meg. Resten av kvelden var fantastisk med mye kyssing, kosing og en fantastisk nærhet (vi hadde ikke samleie). Dagen etter pratet vi og begge sa de syntes kvelden hadde vært fantastisk men også overraskende. Jeg forsøkte derfor i går å invitere på middag. Da svarte hun at hun så på meg som en venn og at det derfor kanskje ikke var så lurt. Det gjorde meg forvirret siden det var hun som tok initiativet med å komme med komplimenter og kysse meg. Det fornuftige og mest respektfulle er selvfølgelig å ta hennes ord på alvor og la kvelden gå inn i historiebøkene som et skjønt minne. Problemet er at hjertet er ikke så fornuftig... Mitt spørsmål er derfor: Hvis hun bare ser på meg som en venn, hvorfor tok hun initiativet til en kveld som ble veldig romantisk? Skal jeg la henne være i fred fremover eller er det lov på en respektfull måte å gjøre nye tilnærmelser? Tusen takk for svar og fortsatt god sommer!
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #2 Skrevet 17. juli 2023 Du var ikke frempå. Når du, mannen, ikke er frempå skapes ikke den tryggheten som må til for at hun skal se på deg som noen som liker henne mer enn bare "hyggelig selskap". Nå har du gitt henne inntrykk av at du synes det er hyggelig å være i hennes selskap, men at du ikke ønsker stort mer enn det. Det er dere menn som plasserer dere, og kvinner, i vennefellen. Det er ikke kvinner som tar det valget. Når dere ikke er frempå og skaper trygghet for å kunne vise interesse tilbake skjer det aldri. Anonymkode: dbd07...ba8
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #3 Skrevet 17. juli 2023 Som du selv sier, dere hadde drukket noen glass for mye. Da kan man bli revet med. Jeg har selv hatt en kveld med en kompis hvor man ble revet med. Det var nettopp den kvelden som var helt avgjørende for meg, for den fikk meg også til å innse at jeg absolutt ikke så på han som noe mer enn en venn. Jeg angrer ikke på kvelden, det var en fantastisk kveld, men den gjorde også ting veldig klart. Og hadde ikke han respekterte at jeg bare så på han som en venn, så hadde det vært veldig kjipt. For da hadde vennskapet vært over. Anonymkode: f4b91...46a 3 1
Blåjojo Skrevet 17. juli 2023 #4 Skrevet 17. juli 2023 Etter noen glass for mye virker det ofte som en god ide å teste ut sånt.. Kanskje har hun fått tenkt seg litt om og kommet frem til at det ikke er noe annet enn vennskapelige følelser fra hennes side. Om du ikke føler deg ukomfortabel med det, så kan du spørre hva som gjorde at hun ville dere skulle være bare venner etterpå. 4
Veggdyret Skrevet 17. juli 2023 #5 Skrevet 17. juli 2023 Hun var full og kåt. Nå er hun edru og ønsker ikke å kaste bort et godt vennskap for en runde i høyet. or hun har ikke følelser som tilsier at noe forhold er aktuelt. 2
Andro Skrevet 17. juli 2023 #6 Skrevet 17. juli 2023 Et avslag er ikke en invitasjon til å bli overtalt. La henne være. Mange gjør dårlige beslutninger i fylla - som å kysse en venn når de kjenner seg ensomme. Det betyr vel at hun mangler noe, men at det ikke er deg som skal ha den rollen. La det ligge. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #7 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du var ikke frempå. Når du, mannen, ikke er frempå skapes ikke den tryggheten som må til for at hun skal se på deg som noen som liker henne mer enn bare "hyggelig selskap". Nå har du gitt henne inntrykk av at du synes det er hyggelig å være i hennes selskap, men at du ikke ønsker stort mer enn det. Det er dere menn som plasserer dere, og kvinner, i vennefellen. Det er ikke kvinner som tar det valget. Når dere ikke er frempå og skaper trygghet for å kunne vise interesse tilbake skjer det aldri. Anonymkode: dbd07...ba8 Bullshit. Vennefella er ikke noe menn plasserer seg i ved å ikke være Cassanova. Man er venner fordi man liker hverandre som personer, og det er ikke normalt og skal heller ikke være forventet at man skal være romantisk eller seksuelt interessert i alle mennesker man liker som person. Å være en kvinnes venn er ikke noe dårligere enn å være en manns venn. Det er berikende å ha vennskap med kvinner. Er man i vennskapet under forhåpning om noe mer er man en falsk venn som manipulerer, det er ikke riktig. Har man fått tydelig signal om at man er en venn og ikke noe mer så har man to valg, enten å avslutte vennskapet og kontakten, eller å være en VENN. Ikke den creepen som håper på og prøver noe mer. Ts , ikke vær han. Respekter at hun ikke er romantisk eller seksuelt interessert. Et kyss kan skje spontant for et øyeblikk uten dypere intensjon, det kan skje pga rus uten dypere intensjon, det kan skje pga nysgjerrighet og man fant ut at kysset var platonisk og ikke vekket noe mer, men man har ingen forpliktelser etter et kyss og ingen kan forvente noe mer av et kyss heller. Hun har satt en helt klar og tydelig grense her som du må respektere. Anonymkode: 33b54...818 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #8 Skrevet 17. juli 2023 Andro skrev (1 time siden): Et avslag er ikke en invitasjon til å bli overtalt. La henne være. Dette! Å tenke at et nei er en invitasjon til å bli overtalt er manipulasjon og press og tilsvarende overgrepsmentalitet. Anonymkode: 33b54...818 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #9 Skrevet 17. juli 2023 100% enig, tenker jeg på deg som en venn er du en venn. Som en sa lengre oppe hun var sikkert bare kåt. Kvinner kan og bli kåte og "ufornuftige" når de har tatt en drink for mye uten at det ligger noe mer bak enn som så. Men som sier ja til å være venn men går der å håper på noe annet er creepy. Da sier du heller at du ikke kan være venn med henne lenger. Anonymkode: 0b0ee...bc5
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #10 Skrevet 17. juli 2023 Det er vondt å bli avvist på den måten. Hun ville non bare ha sex eller kos med en person hun var trygg på og hun synes sikkert det føles godt med bekreftelse fra deg. Hvis du har fått fantasier om et forhold med henne ville jeg tatt en pause fra vennskapet. Hvis ikke kan det bli vanskelig for deg å løsrive deg fra disse fantasiene, noe som kan sabotere muligheten din til å ha øynene åpne for en annen potensiell partner. Anonymkode: 439d4...dd2 1
Usikker mann Skrevet 17. juli 2023 Forfatter #11 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er vondt å bli avvist på den måten. Hun ville non bare ha sex eller kos med en person hun var trygg på og hun synes sikkert det føles godt med bekreftelse fra deg. Hvis du har fått fantasier om et forhold med henne ville jeg tatt en pause fra vennskapet. Hvis ikke kan det bli vanskelig for deg å løsrive deg fra disse fantasiene, noe som kan sabotere muligheten din til å ha øynene åpne for en annen potensiell partner. Anonymkode: 439d4...dd2 Tusen takk for et ærlig og vennlig svar 🙏
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #12 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bullshit. Vennefella er ikke noe menn plasserer seg i ved å ikke være Cassanova. Man er venner fordi man liker hverandre som personer, og det er ikke normalt og skal heller ikke være forventet at man skal være romantisk eller seksuelt interessert i alle mennesker man liker som person. Å være en kvinnes venn er ikke noe dårligere enn å være en manns venn. Det er berikende å ha vennskap med kvinner. Er man i vennskapet under forhåpning om noe mer er man en falsk venn som manipulerer, det er ikke riktig. Har man fått tydelig signal om at man er en venn og ikke noe mer så har man to valg, enten å avslutte vennskapet og kontakten, eller å være en VENN. Ikke den creepen som håper på og prøver noe mer. Ts , ikke vær han. Respekter at hun ikke er romantisk eller seksuelt interessert. Et kyss kan skje spontant for et øyeblikk uten dypere intensjon, det kan skje pga rus uten dypere intensjon, det kan skje pga nysgjerrighet og man fant ut at kysset var platonisk og ikke vekket noe mer, men man har ingen forpliktelser etter et kyss og ingen kan forvente noe mer av et kyss heller. Hun har satt en helt klar og tydelig grense her som du må respektere. Anonymkode: 33b54...818 En fyr som vil noe mer men "bare" er venner er venner fordi han vil noe mer men ikke tar skrittet. Du hyller falske menn som utgir seg for å være venner. OK, men altså, ikke kall det feminisme, for det er det ikke. At menn er falske og utnytter kvinner er alt annet enn. Anonymkode: dbd07...ba8
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #13 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): En fyr som vil noe mer men "bare" er venner er venner fordi han vil noe mer men ikke tar skrittet. Du hyller falske menn som utgir seg for å være venner. OK, men altså, ikke kall det feminisme, for det er det ikke. At menn er falske og utnytter kvinner er alt annet enn. Anonymkode: dbd07...ba8 Kan du ikke lese? Jeg skriver at menn som har baktanker om noe mer får bryte vennskapet og kontakten og IKKE være en falsk og manipulerende venn, om de ikke kan godta og verdsette å være en venn. Jeg hyller ikke falske menn, få på deg briller!!!!!! Om du mener at absolutt alle menn som er venn med en kvinne har baktanker om noe mer er det du som har grunnleggende dårlig kvinnesyn som mener at kvinners vennskap ikke er berikende nok for en mann og at alle kvinner er kun sexobjekter for menn Anonymkode: 33b54...818
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå