Gå til innhold

Kjærestetur til Oslo, noen tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Skal på kjærestetur til Oslo denne uken med to overnattinger. Trenger tips til bra hotell hvor det er renslig og god seng☺️ pris er ikke så nøye, vi betaler gjerne for en god hotellopplevelse. 
Trenger også tips til andre opplevelser i Oslo, vi føler ikke noe behov for å innom det helt klassiske som slottet og operaen, men gjerne om det er noen «skjulte perler», gode cafeer eller annet spennende vi burde få med oss. Vi er glade i å gå rundt og se på fine bygninger. 

Anonymkode: eeb14...4f0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vært der selv men Sommerro skal være superflott,  skikkelig dyrt da... Men utrolig stilig interiør etc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi liker oss godt på Bristol. Koselige rom og fantastisk frokost. Kjekk bar å gå innom på vei hjem fra restaurantbesøk.

Anonymkode: 72633...5fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Clarion Hotel The Hub

Anonymkode: 49372...b17

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Deichman Bjørvika er et artig bygg, selv om man ikke er spesielt interessert i bøker / litteratur. Et besøk der kan lett kombineres med en tur på operataket og / eller Munch.

Anonymkode: 5a1d3...981

AnonymBruker
Skrevet

Sommerro hotell. Er på Frogner - hvilket innebærer fine bygninger. Hotell Continental har du også. Det ligger i den pene enden av Karl Johans gate. Fin arkitektur rund her også og oppover på Frogner. 
Sankthans Haugen område er også lekkert, men ikke noen hoteller akkurat her. 
Perler sentralt:
Sankthans Haugen parken
Damstredet og Telthusbakken
Frognerparken
Hønse-Lovisas hus

Anonymkode: 83d6c...069

• Liker 1
Skrevet

Hoteller er det mange gode, Sommero, The Thief, The Hub, Amerikalinjen, Opera, Clarion Oslo. 

Anbefaler dere et besøk eller natt på The Well, veldig flott spa-anlegg, med uteområde og innendørs. Virkelig å anbefale.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Clarion Hotel The Hub

Omgitt av horribel arkitektur. Oslos rektum, blir vel ikke en bedre beskrivelse

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler Amerikalinjen! Fantastisk gode senger, utrolig pene rom og herlig atmosfære. 

Kort vei til alt.

Anonymkode: 85bb2...306

AnonymBruker
Skrevet

The Thief er veldig bra, fantastisk frokost, og luksus tvers igjennom. Jeg liker også Amerikalinjen veldig godt. Jeg ser The Hub er anbefalt, som alltid - dropp det. 

Book en sauna/båtstue, veldig fin opplevelse.

Gå på Munch museet, spis middag i restauranten, drinker på toppen.  Nodee Sky eller Brasserie Rivoli i området er også veldig bra. 

Deichmans som allerede foreslått er også ok.

Om det er en fin sommerkveld blir jeg aldri lei av Grunerløkka, sammen med de lokale. En rusletur langs sørenga, eller Tjuvholmen, er også veldig fint på slike kvelder. 

Anonymkode: 7e125...23d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Clarion Hotel The Hub

Absolutt greit hotell, men Amerikalinjen som ligger hundre meter bortenfor er i en annen liga.

Anonymkode: b4b8b...e26

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Støtter også Amerikalinjen.

Av områder å rusle i vil jeg trekke frem Frogner (spesielt Briskeby) for klassisk arkitektur, Torshov for litt mer arbeiderkvartal og Kampen/Vålerenga for trehus. Grünerløkka med Markveien gir dere mye opplevelse på kort tid. 

Av museer er Nasjonalmuseet min favoritt, men der er det nok mye turister nå.

Anonymkode: fbf2c...295

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gabelshus foreslår jeg.

Anonymkode: 961e5...f01

AnonymBruker
Skrevet

Ta med gode gåsko. Favorittaktiviteten min i Oslo er bare å gå rundt og se og sette seg ned et sted når en blir sulten.

Anonymkode: 2530a...85a

Skrevet

Gøy å gå rundt og titte litt rundt på Grønland også:)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

The Thief er veldig bra, fantastisk frokost, og luksus tvers igjennom. Jeg liker også Amerikalinjen veldig godt. Jeg ser The Hub er anbefalt, som alltid - dropp det. 

Book en sauna/båtstue, veldig fin opplevelse.

Gå på Munch museet, spis middag i restauranten, drinker på toppen.  Nodee Sky eller Brasserie Rivoli i området er også veldig bra. 

Deichmans som allerede foreslått er også ok.

Om det er en fin sommerkveld blir jeg aldri lei av Grunerløkka, sammen med de lokale. En rusletur langs sørenga, eller Tjuvholmen, er også veldig fint på slike kvelder. 

Anonymkode: 7e125...23d

Enig i denne. 

Sommero er fint, ligger på Solli plass. Hadde forøvrig gått for the thief. Nærhet til Tjuvholmen og så kan dere spise på Hanami. Dyrt, men verdt det. Ta dere en kveldsdukkert før dere går tilbake til hotellet. 

Ser noen har nevnt the well. Hadde ikke giddet å brukt en helt dag dit hvis målet er Oslo. 

Anonymkode: b6002...ce6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2023 den 18.23):

Sommerro hotell. Er på Frogner - hvilket innebærer fine bygninger. Hotell Continental har du også. Det ligger i den pene enden av Karl Johans gate. Fin arkitektur rund her også og oppover på Frogner. 
Sankthans Haugen område er også lekkert, men ikke noen hoteller akkurat her. 
Perler sentralt:
Sankthans Haugen parken
Damstredet og Telthusbakken
Frognerparken
Hønse-Lovisas hus

Nei til sankthans haugen park.

Skitten , dårlig vedlikeholdt, dop

Skrevet

Ja! Dra til utlandet istedet!
Omså bare København.
Mye bedre! 

Skrevet
On 7/17/2023 at 6:24 PM, AnonymBruker said:

Omgitt av horribel arkitektur. Oslos rektum, blir vel ikke en bedre beskrivelse

Hele Oslo er jo stort sett horribel arkitektur

AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (På 17.7.2023 den 20.41):

Gøy å gå rundt og titte litt rundt på Grønland også:)

Enig. Beste maten og mest sjarmerende stedene. Botanisk hage er en begivenhet i seg selv!

Anonymkode: 5869d...7f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...