Gå til innhold

Ptsd, erfarnger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble kort fortalt utsatt for ting jeg ikke burde i over et tiår av livet, da jeg enda var barn og ungdom.

Jeg er nå godt voksen, men sliter veldig med dette enda.

Bor på et lite sted, med elendig psykisk helsetilbud og har egentlig ikke fått noe særlig oppfølging derfra. Fikk bare beskjed om at jeg ikke har ptsd, da jeg ikke har visuelle flashbacks. En lege jeg nylig snakket med synes dette hørtes helt latterlig ut og ble nærmest sint og var klar på at såklart har jeg det. 

Dere som har opplevd traumer som barn og nå er voksne, kan dere dele noen tanker eller erfaring? Behandlingsopplegg? Ting som har hjulpet dere? Hvordan ble dere møtt av psykiatrien? 

Anonymkode: 09d58...c89

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ble kort fortalt utsatt for ting jeg ikke burde i over et tiår av livet, da jeg enda var barn og ungdom.

Jeg er nå godt voksen, men sliter veldig med dette enda.

Bor på et lite sted, med elendig psykisk helsetilbud og har egentlig ikke fått noe særlig oppfølging derfra. Fikk bare beskjed om at jeg ikke har ptsd, da jeg ikke har visuelle flashbacks. En lege jeg nylig snakket med synes dette hørtes helt latterlig ut og ble nærmest sint og var klar på at såklart har jeg det. 

Dere som har opplevd traumer som barn og nå er voksne, kan dere dele noen tanker eller erfaring? Behandlingsopplegg? Ting som har hjulpet dere? Hvordan ble dere møtt av psykiatrien? 

Jeg har hatt ptsd og borderline, begge pga traumer. Det som hjalp meg var kriseinnleggelser og en poliklinisk behandler jeg fikk ha over lang, lang tid. Samt medisiner da det var verst. 

Sitter igjen med en sårbarhet og søvnproblemer, ikke lenger de to diagnosene

AnonymBruker
Skrevet
Topsi skrev (1 time siden):

Jeg har hatt ptsd og borderline, begge pga traumer. Det som hjalp meg var kriseinnleggelser og en poliklinisk behandler jeg fikk ha over lang, lang tid. Samt medisiner da det var verst. 

Sitter igjen med en sårbarhet og søvnproblemer, ikke lenger de to diagnosene

Takk for svar 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...