Gjest Rødtoppen Skrevet 14. januar 2006 #1 Skrevet 14. januar 2006 Finnes det flere der ute som bruker damebeger? Hvilke erfaringer har i så fall dere med dette??
LilleBille Skrevet 14. januar 2006 #2 Skrevet 14. januar 2006 Søk på damebeger i forumet - så får du mange tråder om erfaringer fra brukerne her.
LilleBille Skrevet 14. januar 2006 #4 Skrevet 14. januar 2006 *spy* ← Den var ventet ... og kommer hver gang
Gjest Rødtoppen Skrevet 14. januar 2006 #5 Skrevet 14. januar 2006 Hva er så ekkelt med det da??? I hvert fall MYE bedre enn binn og tamponger som samler på bakterier og lukter fyttepy! Hehe! Hver sin smak så klart, men jeg har i hvert fall anbefalt det til alle mine venninne, og nesten alle har kjøpt seg det! Så HELT disgusting kan det vel ikke være??
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #6 Skrevet 14. januar 2006 Jeg bruker damebeger, og er kjempefornøyd. Det eneste jeg merker til mensen er når jeg skal tømme koppen (noe som overhodet ikke er ekkelt), og når jeg har vondt i magen. Noen får ikke til å bruke koppen, av forskjellige grunner, men den er absolutt verdt å prøve. Det kan være den beste investeringen du har gjort i ditt liv.
Gjest Rødtoppen Skrevet 15. januar 2006 #7 Skrevet 15. januar 2006 Så utrolig enig med deg -Gjest-! Før var det alltid styr med bind, klinete truser osv. Nå er det tømming av beger et par ganger i døgnet, og det er det liksom. Har til og med fått mindre menssmerter etter at jeg begynte å bruke det
Gjest Virvel Skrevet 15. januar 2006 #8 Skrevet 15. januar 2006 Herregud, nå må jeg virkelig få ut fingeren (eller tampongen ) og bestille meg en sånn en, jeg har tenkt på det i et par år alt. Tiltaksløs? Ikke i det hele tatt.
Gjest gjest1 Skrevet 15. januar 2006 #9 Skrevet 15. januar 2006 Søkte litt på damebeger her på KG og fant denne siden: http://www.nurturemama.com/detail.aspx?ID=133 hvor de selger Diva Cup til en mye billiger pris enn hva damebeger koster på hjemmesiden til damebeger.com
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2006 #10 Skrevet 15. januar 2006 Jeg må innrømme at jeg er enig med gjest, jeg syns det høres direkte motbydelig ut........................................ Men jeg har altså aldri prøvd.
Gjest Rødtoppen Skrevet 15. januar 2006 #11 Skrevet 15. januar 2006 Søkte litt på damebeger her på KG og fant denne siden: http://www.nurturemama.com/detail.aspx?ID=133 ← DivaCup høres jo greit ut det også, men blir det ikke toll på denne da??
Gjest gjest1 Skrevet 15. januar 2006 #12 Skrevet 15. januar 2006 (endret) Nei, ikke når kostnaden er under 200 kr. Endret 15. januar 2006 av Heidi76
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2006 #13 Skrevet 15. januar 2006 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...8679&hl=mooncup OSV.
Stjerne Skrevet 15. januar 2006 #14 Skrevet 15. januar 2006 Jeg har for ikke så lenge siden kjøpt en mooncup, og har etter litt styr endelig fått til å både sette den inn og ta den ut (selv om jeg fortsatt bruker litt tid på det). Men så leser jeg her at mange bare tømmer den morgen og kveld. Det hadde vært helt ideelt, men jeg står opp kl 5 om morgenen, og er i seng mellom 22 og 22.30. Er det virkelig helt bra å gå med dette oppsamlede blodet inni seg i 17 timer?? Stjerne
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2006 #15 Skrevet 15. januar 2006 Må bare informere dere om at damebegeret (naturgummi) er ikke så mykt som feks mooncup'en. En venninne av meg kjøpte damebegeret,men sendte det tilbake og bestilte mooncup istedenfor.
Gjest Rødtoppen Skrevet 17. januar 2006 #16 Skrevet 17. januar 2006 Jeg har for ikke så lenge siden kjøpt en mooncup, og har etter litt styr endelig fått til å både sette den inn og ta den ut (selv om jeg fortsatt bruker litt tid på det). Men så leser jeg her at mange bare tømmer den morgen og kveld. Det hadde vært helt ideelt, men jeg står opp kl 5 om morgenen, og er i seng mellom 22 og 22.30. Er det virkelig helt bra å gå med dette oppsamlede blodet inni seg i 17 timer?? Stjerne ← Etter det jeg har lest, så bør begert tømmes hver 12. time...
Stjerne Skrevet 17. januar 2006 #17 Skrevet 17. januar 2006 Etter det jeg har lest, så bør begert tømmes hver 12. time... ← OK, greit å vite. Det er jo egentlig ikke noe problem, bare å tømme litt tidligere på ettermiddagen i stedet.
Gjest Virvel Skrevet 17. januar 2006 #18 Skrevet 17. januar 2006 Hvordan får dere det til å bli under 200 kroner? Jeg har foreløpig ikke funnet en eneste side hvor de koster under 200...
Deli Skrevet 17. januar 2006 #19 Skrevet 17. januar 2006 Eg kjøpte min Diva cup på divacup.com (trur dette er adressa). Fine sider. Flott produkt som eg kjapt vart fortruleg med. Synest ikkje det er grisete. Det beste er at det er meir behageleg, slepp tampongar som sklir ut og bind som klør. Eg betalte rett under 200 NOK, pluss litt for frakt, men det blir ikkje rekna med i høve til tollgrensa. Løp og kjøp. Diva'n min kom kjapt, etter ei veke berre. I ein nøytral konvolutt. Dei har forresten pengane tilbake-garanti. Mitt tips er å øve på å setja inn og ta ut når du ikkje har menstruasjon, når du så har bruk for han er du proff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå