Gå til innhold

Han vil ikke gifte seg - lite venner/familie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sammen med verdens beste mann. Dessverre har han ikke lyst til å gifte seg, slik jeg har.

Det er ikke ekteskapet som sådant han har noe mot. Han er bare en beskjeden, stille og forsiktig kar som ikke liker oppmerksomhet. Han har også ganske lite sosialt nettverk, er enebarn, far er død og mor som er tidligere rusmisbruker og nå sterkt psykisk syk er det for krevende å ha kontakt med, noe jeg forstår godt de gangene jeg har møtt henne. 

Jeg er stolt av mannen min og hva han har fått til med et dårlig utgangspunkt i livet, med god jobb og nå har vi et barn på vei. Med folk han har tillit til, noe som har tatt tid, er han en utrolig omsorgsfull og varm person.

Sånn sett kan jeg forstå at bryllup er vanskelig for han som ikke engang har noen nær venn som kan være en naturlig forlover, og det vil antakelig nesten bare være mine egne venner og familie i bryllupet, bortsett fra det lille han har av familie og kanskje noen bekjente (selv om vi aldri har blitt invitert i noe bryllup til noen han kjenner).

Jeg har hele tiden drømt om et fint bryllup hvor han også ser at folk setter pris på han og oss…

Hvordan kan jeg få til et bryllup hvor han ikke føler seg utilstrekkelig og mindreverdig, gitt omstendighetene?

Anonymkode: d43e1...cbb

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår faktisk mannen 

Anonymkode: a092c...8e0

• Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift dere på rådhuset med de aller nærmeste og spis en bedre middag etterpå med evt venner og annen familie. Dere kan få en kjempefin dag av det uten at det blir masse styr som i et vanlig bryllup. 

Anonymkode: 62fca...01a

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel ikke være så vanskelig å inngå et kompromiss? Et litt mindre bryllup, der det ikke blir ekstremt tydelig at du har mange og han "ingen".

Har dere ingen felles venner? Hva med naboer, eller har han kolleger han kommer godt overens med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treffer dere ikke dine venninner med partnere slik at de etterhvert blir begges venner da?

Anonymkode: 91912...2e1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bryllupet eller ekteskapet som er viktigst for deg? For det høres ut som om ekteskapet kan ryke hvis du fokuserer for mye på bryllupet.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å dumpe han og finne deg en ordentlig mann med et ordentlig nettverk? Ikke bare kan du få drømmebryluppet ditt, men du får en helt ny omgangskrets på kjøpet.

Anonymkode: 63d7c...c84

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ham. Du sa at han ikke liker mye oppmerksomhet heller og da er bryllup litt over the edge. Hva med en tur bare dere til et nydelig sted sør i verden der dere kan gifte dere uten oppstyr men uendelig minneverdig og vakkert?

Anonymkode: c5b9f...002

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har lyst å gifte seg med deg, men ikke har lyst å ha bryllupsfeiring, så går jo det helt fint an. F.eks ved å gifte seg på en ambassade eller rådhus. Man trenger ikke å ha fest i det hele tatt. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg er sammen med verdens beste mann. Dessverre har han ikke lyst til å gifte seg, slik jeg har.

Det er ikke ekteskapet som sådant han har noe mot. Han er bare en beskjeden, stille og forsiktig kar som ikke liker oppmerksomhet. Han har også ganske lite sosialt nettverk, er enebarn, far er død og mor som er tidligere rusmisbruker og nå sterkt psykisk syk er det for krevende å ha kontakt med, noe jeg forstår godt de gangene jeg har møtt henne. 

Jeg er stolt av mannen min og hva han har fått til med et dårlig utgangspunkt i livet, med god jobb og nå har vi et barn på vei. Med folk han har tillit til, noe som har tatt tid, er han en utrolig omsorgsfull og varm person.

Sånn sett kan jeg forstå at bryllup er vanskelig for han som ikke engang har noen nær venn som kan være en naturlig forlover, og det vil antakelig nesten bare være mine egne venner og familie i bryllupet, bortsett fra det lille han har av familie og kanskje noen bekjente (selv om vi aldri har blitt invitert i noe bryllup til noen han kjenner).

Jeg har hele tiden drømt om et fint bryllup hvor han også ser at folk setter pris på han og oss…

Hvordan kan jeg få til et bryllup hvor han ikke føler seg utilstrekkelig og mindreverdig, gitt omstendighetene?

Jeg forstår han kjempe godt jeg hadde heller ikke likt oppmerksomheten med det 😅 det trenger jo ikke å være at han føler seg utilstrekkelig og mindreverdig, kanskje han helt enkelt ikke syns noe om oppmerksomheten. Folk er forskjellige og man ønsker ikke alltid det samme. 

Om han ikke liker oppmerksomheten med det, bør dere såfall ta et lite bryllup med bare de aller nærmeste. 

Anonymkode: b4d68...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Et alternativt spørsmål her kan være hvordan du kan slippe drømmen om bryllupet og heller vektlegge virkeligheten, hvor han har ganske forståelige grunner til å ikke ønske seg dette bryllupet.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde familie/venner osv - men reiste alene uten forlovere med til en sjømannskirke :) 

Ble kjempefint og romantisk!

Man bør absolutt ingenting - det er deres dag. Og jeg støtter at han skal slippe å drasses gjennom en bryllupsdag som blir veldig kjip og trist for ham. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss i kirken med bare forlovere tilstede. Fin middag etterpå med de samme. Helt perfekt!

Anonymkode: 8214e...37f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er viktigst for deg, stort bryllup eller et samliv hvor begge blir hørt? Mannen din ønsker seg ikke et stort bryllup. Dette bør du respektere

Anonymkode: 24f40...b63

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mannen som drømte om stort bryllup, og jeg som fikk vondt i magen av å tenke på det bare. 

Vi giftet oss i rådhuset og hadde en fin liten feiring med nærmeste venner. Ingen familie. Mannen min fikk ønsket om å være mann og kone oppfylt, og det var viktig for ham, mens jeg slapp det ikke et fiber i kroppen min hadde lyst på, et stort bryllup. 

Tror du bør gå i deg selv og finne ut om det viktigste for deg er stort bryllup eller omtanke og forståelse for din mann, samt om det å bli gift faktisk er viktig for deg, eller bare bryllupet. Man kan fint gifte seg uten å tvinge sin partner gjennom et stort bryllup. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I god KG stil må det komme et dump han innlegg… 

Men som andre sier, tenk over hva som er viktigst for deg her. For dette er nok en ting mange av oss kan sette oss inn i, hvor en slik dag vil understreke hvor lite familie man har.

Må innrømme at noe mer enn skikkelig mann skal man lete litt etter. En som har fått odsene mot seg og likevel blir et bra menneske som får seg egen familie! I motsetning til for mange som havner helt andre steder i samfunnet da.

Rådhuset eller utlandet blir veldig naturlig å foreslå, med bare nærmeste venner. Forlovere må dere ha på papiret, men trenger ikke å gjøre noe stort av det i vielsen. Tipper dere klarer å få til en fantastisk dag som dere begge minnes, selv om det ikke blir drømmebryllupet ditt fra ungdommen. 

Anonymkode: 126f7...1d9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvorfor i alle dager må det være så stort? Hva med å gifte seg uten masse styr?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere gift - jeg skjønner hva du mener, ts.  Men, det er ikke selve det store bryllupet og alt som følger med der som er viktig - sånn egentlig. Det som betyr noe, er at du og din kjære vil gifte dere fordi det skal være dere to. Hvor, hvordan, når - det er ikke essensielt.

Som du vet, i et hvert forhold må man kompromisse - her tror jeg du må inngå et slikt et. Gi slipp på tanken om stort og fancy, og heller nedskaler bryllupet, slik at han også er komfortabel.

Jeg ønsker å gifte meg igjen, men er i samme båt som din tilkommende. Jeg er enebarn, begge foreldre er borte og nesten ikke slekt. Har 3 venninner, de blir mine nærmeste. Han jeg dater nå, har stor familie. Jeg tenker at dersom det blir oss to, vil jeg komme med ideen om ambassade, sjømannskirke eller noe, for hvorfor skal  "min side" av kirken være tom nesten? Det ville vært litt stusselig

du sier du vil ha et fint bryllup - det får du ved å lytte til hva han vil ha, og litt mindre av hva du vil ha. Så kan dere leve lykkelig i mange år :)

Anonymkode: d2af7...357

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man vil gifte seg fordi man vil være gift, ektefolk, kan man gjøre det på rådhuset eller lignende i lunsjpausen om så er. En slik vielse tar ikke lang tid. 

Ts snakker jo om feiring og fest, ikke ekteskap. 

Ts, hva vil du? Giftede med mannen din eller ha fest?

Anonymkode: c4d02...aa2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...