AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #1 Skrevet 17. juli 2023 Hvor mye støy skal man tåle? Naboen har to barn som er ute dagen lang og hopper og skriker når de hopper i trampolinen. Inne løper de opp og ned trappene, krangler og hører på TV-en veldig høyt. Alt dette hører jeg som bor vegg i vegg. Foreldrene gjør ingenting med dette. Har hintet til dem en gang at jeg hører støyen, men ting har ikke blitt bedre. Har sluttet å hilse på de i håp om at fe tar hintet, men det skjer heller ikke. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 08329...ab9 1
Tatja Skrevet 17. juli 2023 #2 Skrevet 17. juli 2023 Høres utrolig ubehagelig ut. Ville tatt en prat med de andre naboene, evt aliert deg med dem. Mye mer tyngde når man er flere som klager. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #3 Skrevet 17. juli 2023 Barn må få lov til å lage lyd og leke, spesielt i sitt eget hjem. Du bør flytte til et mer egnet sted hvor du får din fred og ro. Nytter ikke å bo i firemannabolig om du ikke takler barnestøy 😋 Anonymkode: af8ae...078 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #4 Skrevet 17. juli 2023 Vi har grusomme naboer som bråker natt og dag. Nytter ikke å snakke med. Selv er vi bare to stk og veldig rolige og gjør aldri noe men nå er vi lei trakassering, Så vi skal leie ut leiligheten til en familie med fire unger nå, de har problemer med å finne bolig pga folk er rasistiske pga religion, landet de er fra osv, så de er overlykkelige over å få en ordentlig bolig, på ubestemt tid da vi gir opp her nå og har ordna oss ny leilighet i Spania. Anonymkode: 13327...d96
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #5 Skrevet 17. juli 2023 Det høres ut som helt vanlig støy fra barn. Ikke noe å få gjort med😉 du kan flytte til enebolig eller seniorbolig (55+) for å sikre deg mot støy. Anonymkode: b6c5b...c8c 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #6 Skrevet 17. juli 2023 Hei, jeg vil slå et slag for åpen dialog og kommunikasjon. Det pleier å fungere bedre enn å slutte å hilse og hinting😊 jeg skjønner at det er irriterende med så mye støy. Riktignok så bør man tåle litt støy når man bor i flermannsbolig. Og om det blir for mye så må du si fra!! Snakk med naboene. For de er det hverdags, og det er ikke sikkert de skjønner hvor mye de plager deg. Jeg bor i firemannsbolig selv og føler med naboene mine, da et av mine to barn er midt i verste trassen. Allikevel så har vi en god dialog og er rause med hverandre. Naboene tåler litt ungestøy og jeg tåler at de har fester o.l. Jeg vet at hun som hører oss best jobber nattevakt et par ganger i måneden(fordi vi snakker sammen). Disse to dagene tar vi litt ekstra hensyn, faller det på helg går vi f.eks. Ut ekstra tidlig og finner på noe. Ungene mine har fått beskjed om at vi ikke skal ha max volum på stua. Vi bruker innestemme inne og er ofte utendørs og finner på noe vekk fra huset, sånn at de får rast fra seg på mer egnede plasser enn i hagen. Det kan jo hende at dine naboer kan ta mer hensyn om dere har en åpen dialog om det. Anonymkode: afeff...cd4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå