AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #1 Skrevet 17. juli 2023 Min samboer har en historie med narkotika, for mange år siden. Han har vell egentlig tatt det meste bortsett fra heroin, var aldri avhengig men fikk psyken ødelagt i mange år. Nå har vi fått barn sammen og dette var før vi i det hele tatt ble ett par. Likevel har han fortsatt venner som holder på med slikt. Jeg har null toleranse for narkotika, og her om dagen begynte vi å snakke om noe. Jeg fortalte da at om han noen sinne hadde rust seg på noe som helst narkotika så ville jeg tatt gutten vår å dratt, i tillegg sendt en melding til barnevernet hvor jeg ville forklart at han er en god pappa men jeg ønsker at de følger opp i form av at han har ruset seg. Han ble da sint og sa jeg var helt idiot. Dette er som sagt ikke noe som har skjedd, men mer ett «om det skjer». Jeg er fult klar over at man kan ta ting når han har barnefri og likevel være en god pappa. Jeg er heller ikke bekymret for at han skulle gjort dette når han har gutten vår. Det jeg er bekymret for er eksempel om han skulle hatt ting i huset, eller psyken hans skulle blitt dårlig. Er dette feil av meg? Anonymkode: 9a033...21e 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #2 Skrevet 17. juli 2023 Jeg syns ikke det er urimelig. Her er vi godt gift og alt, men rus har jeg nulltoleranse for. Anonymkode: 6d01f...d7a 13 4
minister-mio Skrevet 17. juli 2023 #3 Skrevet 17. juli 2023 Det er jo helt idiot å reagere på hypotetiske problemstillinger som at de var aktuelle. 12 2
SkevRev Skrevet 17. juli 2023 #4 Skrevet 17. juli 2023 Grensesetting er ditt privilegie, uansett hvor rimelig eller ikke det er for andre. Er du som til slutt tar konsekvensene av det senere. 2
Gjest theTitanic Skrevet 17. juli 2023 #5 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min samboer har en historie med narkotika, for mange år siden. Han har vell egentlig tatt det meste bortsett fra heroin, var aldri avhengig men fikk psyken ødelagt i mange år. Nå har vi fått barn sammen og dette var før vi i det hele tatt ble ett par. Likevel har han fortsatt venner som holder på med slikt. Jeg har null toleranse for narkotika, og her om dagen begynte vi å snakke om noe. Jeg fortalte da at om han noen sinne hadde rust seg på noe som helst narkotika så ville jeg tatt gutten vår å dratt, i tillegg sendt en melding til barnevernet hvor jeg ville forklart at han er en god pappa men jeg ønsker at de følger opp i form av at han har ruset seg. Han ble da sint og sa jeg var helt idiot. Dette er som sagt ikke noe som har skjedd, men mer ett «om det skjer». Jeg er fult klar over at man kan ta ting når han har barnefri og likevel være en god pappa. Jeg er heller ikke bekymret for at han skulle gjort dette når han har gutten vår. Det jeg er bekymret for er eksempel om han skulle hatt ting i huset, eller psyken hans skulle blitt dårlig. Er dette feil av meg? Anonymkode: 9a033...21e Det er helt greit å fortelle hvor lista ligger så han vet hva han har å forholde seg til, og ikke tenker at det ikke er så nøye med å ta noe for deretter å bli bitter på at du drar din vei. Jeg syntes ikke det er greit å ta ting når han ikke har gutten heller. Rus er rus. minister-mio skrev (2 minutter siden): Det er jo helt idiot å reagere på hypotetiske problemstillinger som at de var aktuelle. Grunnen til at han ble sint er antagelig fordi han allerede har ruset seg uten å fortelle det til ts. For han er nok ikke den problemstillingen hypotetisk. Ellers hadde han ikke blitt så opprørt
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #6 Skrevet 17. juli 2023 minister-mio skrev (6 minutter siden): Det er jo helt idiot å reagere på hypotetiske problemstillinger som at de var aktuelle. Ja jeg syns det var en meget merkelig reaksjon fra en som «aldri skal røre noe igjen». Det er jo ikke noen trussel å bry seg om dersom man ikke skal ta noe. Anonymkode: 9a033...21e 9
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #7 Skrevet 17. juli 2023 Nei, men det var temmelig idiotisk av deg å få barn med ham i utgangspunktet. Les litt om tilbakefallsprosent blant narkotikamisbrukere, så skjønner du hva jeg mener. Anonymkode: c2231...1df 5 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #8 Skrevet 17. juli 2023 Tenker at gan kanskje reagerte mest på at du fremstilte det som om det var noe som faktisk kunne skjedd? At du egentlig ikke stoler på han? Eller så har han allerede tatt noe dop på en fest og ser ikke problemet med det. Anonymkode: 79b44...16c 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #9 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei, men det var temmelig idiotisk av deg å få barn med ham i utgangspunktet. Les litt om tilbakefallsprosent blant narkotikamisbrukere, så skjønner du hva jeg mener. Anonymkode: c2231...1df Han har jo aldri vært narkoman, så den tilbakefallsprosenten er jo ikke helt å sammenligne. Det har mer vært at han ruset seg i helger, på fest. Anonymkode: 9a033...21e
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #10 Skrevet 17. juli 2023 Han tar garantert stoff innimellom om han fortsatt har disse vennene. Hadde krevd at all kontakt med disse vennene opphører. Anonymkode: 849f6...bb4 7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #12 Skrevet 17. juli 2023 Jeg hadde skjønt om du hadde sagt dette før dere fikk barn sammen. Hvorfor drar du det opp nå? Jeg skjønner ikke trusler eller « om det skjer» tankegang, dere burde jo ikke fått barn sammen når du har så lite tillit at du må true? Anonymkode: 8796a...269 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #13 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han tar garantert stoff innimellom om han fortsatt har disse vennene. Hadde krevd at all kontakt med disse vennene opphører. Anonymkode: 849f6...bb4 Jeg er også overbeivst om at han tar stoff innimellom når han er sammen med disse "vennene". Jeg har tilgode å se én eneste person som har ruset seg og som så har greid å holde seg 100 % borte fra narkotika hvis de har opprettholdt kontakten med miljøet. Så jeg har ingen tro på at han ikke fortsatt bruker narkotiske stoffer. Og det forklarer også hvorfor han reagerer med sinne da Ts sa det hun sa. Sinne skjuler ofte frykt, og han frykter nok nå at Ts oppdager hva han har holdt på med. En rasjonell reaksjon på det Ts sa var at det trenger hun ikke bekymret seg for, for han vil aldri sette hverken forholdet eller familien på spill med å bruke narkotika igjen, til det betyr hun og barnet for mye for ham. Han reagerte med sinne... Og opprettholder kontakten med rusmiljøet... Anonymkode: 01e6a...09a 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #14 Skrevet 17. juli 2023 Det høres dessverre ut som han allerede har hatt tilbakefall… Man holder ikke kontakt med folk som ruser seg når man selv er ferdig med det. Tilbakefall er ganske normalt, og måten han reagerer på når du sier noe sånt forteller meg ganske mye… Jeg lever med en tidligere misbruker. Han har kuttet kontakt med alle sine tidligere venner, arbeidskollegaer og bekjente. Han går aldri ut på byen, han drikker ikke alkohol, han tar avstand fra alt som har med festligheter og store mengder mennesker å gjøre. Rusmisbruk er ikke noe man blir ferdig å jobbe seg gjennom, man må jobbe med det resten av livet, ta et valg hver eneste dag om hva og hvem man bruker tiden sin på. Man oppsøker ikke mennesker og miljøer hvor grensene tøyes… man holder seg totalt borte, for å unngå at fristelsen blir for stor. Anonymkode: 84f26...3f8 7 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #15 Skrevet 17. juli 2023 Å du sier han ikke har vært narkoman. Men det er akkurat det han har vært. Det du vet om hans misbruk er mest sannsynlig bare en brøkdel av sannheten… Anonymkode: 84f26...3f8 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #16 Skrevet 17. juli 2023 Du kan jo teste han på dette spørsmålet. og se reaksjonen: »Ville du tatt en narko- prøve her og nå hvis jeg spurte om det?» Anonymkode: ab005...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #17 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan jo teste han på dette spørsmålet. og se reaksjonen: »Ville du tatt en narko- prøve her og nå hvis jeg spurte om det?» Anonymkode: ab005...ff9 Vet du hvordan narkotika testing fungerer? Det er ganske mange stoffer som ikke er synlig på urinprøve kort tid etter inntak… Man må til legen å ta blodprøver hvis man skal testet ordentlig. Å det må gjøres jevnlig. Anonymkode: 84f26...3f8
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #18 Skrevet 17. juli 2023 Man vet jo at det statistisk er en reell sjanse for tilbakefall, så nei. Tror dere som par vil være best tjent med å ha en åpen dialog rundt dette.. litt å se på det som en kronisk sykdom osv.. at dersom det blir tilbakefall (om så kun en enkelt gang), så kan det fra deg kreves urinprøve/ blodprøve osv. Det er jo en del av en avhengighetslidelse å ville snike seg unna med tanke på åpenhet og ærlighet osv. derfor viktig å legge til rette for å kunne snakke åpent og ærlig rundt dette.. og best å begynne med det når «leken er god». Ikke nøl med å kontakte familievernet osv for støtte hvis det blir problemer. Anonymkode: e7173...e43
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #19 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vet du hvordan narkotika testing fungerer? Det er ganske mange stoffer som ikke er synlig på urinprøve kort tid etter inntak… Man må til legen å ta blodprøver hvis man skal testet ordentlig. Å det må gjøres jevnlig. Anonymkode: 84f26...3f8 Poenget er jo reaksjonen hans, ikke det tekniske rundt. 🙈 Anonymkode: ab005...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #20 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Poenget er jo reaksjonen hans, ikke det tekniske rundt. 🙈 Anonymkode: ab005...ff9 Selvfølgelig sier han ja. De er jo eksperter på å juge og gjemme ting 🙄 Anonymkode: 84f26...3f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå