Gå til innhold

Hadde dere gjort dette? Venninne drar på nudiststrand med hele familien (to tenåringer).

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En vennine har fortalt med om ferien i Sør-Europa, der hele familien har vært på to ulike nudiststrender. Det er to tenåringsjenter i familien. Bare jeg som synes det er litt merkelig?

Anonymkode: b446e...df5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om tenåringene er vandt med det er det nok ikke noe problem, er det første gang vil jeg ikke bli overrasket om det blir litt kleint. Men hun kjenner vel sin familie og sine barn bedre en du gjør. 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Og vi lurer på hvorfor dagens kroppshysteri eksisterer?

Anonymkode: 890bf...f8d

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Mange som synes det er merkelig, men hva så? Skal de ikke gjøre noe de vil, fordi at noen andre synes det er merkelig? Jeg hadde ikke gjort det, men jeg ser familier på naturiststrender hver sommer. Deres liv, deres valg. Det er garantert mange som synes at jeg gjør mye merkelig også, men det har ikke noe med meg å gjøre.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En vennine har fortalt med om ferien i Sør-Europa, der hele familien har vært på to ulike nudiststrender. Det er to tenåringsjenter i familien. Bare jeg som synes det er litt merkelig?

Dette er ikke merkelig dersom det er normalt for deres familie. 

Mye mer merkelig med familier som er livredde for å kle av seg på stranda, i garderoben/ dusjen på badeland osv. Mye mer merkelig! 

Anonymkode: 181c3...bda

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt supert! ikke minst får man et fullstendig avslappet forhold til kropper. 

Anonymkode: 373f9...ed9

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor i all verden er det merkelig? Seksualiserer du alltid nakenhet? Hva tenker du i så fall om syke/skadde mennesker som må ha hjelp til stell? 

Enkelte tenåringer er ikke komfortable med å være nakne sammen med foreldre. Hvis barna i denne familien er sånn, er det sært å tvinge dem på en nudiststrand. Men hvis de ikke bryr seg er det da vel helt fint?

Anonymkode: 619e7...7d6

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor skulle det være merkelig?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi ble født nakne. Det å være naken er sånn vi ble skapt og er helt normalt. Å være naken er ikke det samme som seksualisert. Jeg syntes det er noe galt med mennesker som ikke kan se en naken person uten å tenke seksuelle tanker. Det er to vidt forskjellige ting. 

Anonymkode: 3ddeb...95a

• Liker 7
Skrevet (endret)

Ikke noe rart i det hele tatt. Kunne godt gjort det selv. Kan faktisk være mye positivt med familienaturisme. Se link.

https://www.bn.org.uk/families/

Endret av aksase
  • Liker 4
Skrevet

Jeg syns det er rart, men man kan jo ikke legge seg opp i det. Det er absolutt ingen jeg kjenner som kunne gjort dette, men her strømmer det jo alltid til folk som syns det er heeeeeeelt naturlig:)

Sannheten er vel at de fleste hadde latt helvete fryse til is før man gjorde det der med tenåringene sine.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er merkelig. Ikke gøy å være tenåringsjente på sånne strender.

Anonymkode: e7e64...5fd

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er man nudist så er man nudist, barna har sikkert vokst opp med det. Vi som ikke er nudister ville sikkert ikke gjort det. Men kjenner noen som er det, de reiser på nudistcampinger osv. Folk er forskjellige og vil vel helst gjøre ting man er vant med. Tenker kanskje det er mindre kroppspress blant nudister, da de er mer på at kropp er kropp,men det er bare noe jeg tenker altså. 

Anonymkode: dc0b2...26d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Lukter pedo….

Anonymkode: ce48b...afc

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er merkelig. Ikke gøy å være tenåringsjente på sånne strender.

Kan du forklare hvorfor det ikke er gøy? 

Anonymkode: f97df...90f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan du forklare hvorfor det ikke er gøy? 

Anonymkode: f97df...90f

Må jeg virkelig det? Fordi det er fullt av gamle griser der (ja, jeg har opplevd det selv).

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på nufiststrand med ei veninne og tenåringsdøtrene hennes. Helt supert! Tror de hadde større øyne enn noen av mannfolka de så, de snakka lenge i etterkant om "alt de så" og det var ganske digg for oss to voksne å kunne diskutere og normalisere ulikhetene de så. De har kasta seg med tilbake når de har hatt mulighet.

Anonymkode: 85032...53b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Var akkurat i finland selv. Der er det ikke lov å ha badetøy eller håndklær med inn i sauna. Du må med andre ord være helt naken. 

Helt vanlig. Ikke noe problem. 

Anonymkode: e4f68...b1e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Rart for meg, men jeg haaaater å være naken. Jeg sover alltid med klær og syns det er såå ubehagelig å være uten et plagg inntil kroppen. Om jeg elsket å være uten klær hadde jeg lett tatt med meg mine tenåringsdøtre på naturiststrand. 

Anonymkode: 70ad6...ef0

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Må jeg virkelig det? Fordi det er fullt av gamle griser der (ja, jeg har opplevd det selv).

De fleste som går på nudiststremder har et ganske avslappet forhold til kropp. Har selv vært på flere og synes det er helt ok. Ikke opplevd noen som stirrer eller kommer med hånlige kommentarer, tror ikke folk som på død og liv skal seksualisert all nakenhet går på slike strender. da har du nok bare vært uheldig. 

Har og sett flere ha med barn på slike, synes det også er fint med tanke på at barna kansje vil utvikle et positivt syn på kropp. Jeg selv hadde jeg nok ikke tatt med meg barna da jeg da kansje hadde synes det ville blitt ubehagelig, og her i Norge tror jeg slike strender har en nedre aldergrense. 

Anonymkode: b03ea...571

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...