AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #1 Del Skrevet 17. juli 2023 Jeg kommer fra en liten plass der man stort sett kjenner alle. Jeg har for mange år siden flyttet men drar hjem til hjemplassen ved høytider osv. Har fremdeles mange venner som bor her fremdeles. Jeg har en fortid fra da jeg var yngre ved at jeg hadde mange guttevenner. Jeg likte oppmerksomheten og var mye på fest sammen med venninnene jeg fremdeles har i dag. Saken er den at mange henger fremdeles igjen der, og ser på meg som en som var mye rundt. Dette synes jeg er ubehagelig å ha på seg den dag i dag. Jeg har kommet meg videre, har en fantastisk kjæreste og har startet livet med han. Men når jeg reiser hjem i høytider drar vi ofte ut på fest og møter gamle kjente. Dette er utrolig koselig men er alltid noen som fremdeles henger igjen der vi var for snart 8 år siden. På fester kan gamle flammer dra meg til siden å fremdeles prøve seg, selvom jeg ikke er interessert. På drikkeleker kan jeg få påstander som «den som er mest løs» osv osv.. jeg synes dette er barnslig og føler at de som fremdeles bor der ikke har vokst opp og drikker hver helg. Jeg er glad at ikke kjæresten min har vært med meg på vors, siden det er ofte her ting dukker opp. Har vært åpen med kjæresten min om fortiden min, men vil ikke at ting skal bli påpekt den dag i dag fremdeles. Synes dette bare er utrolig ubehagelig, og det ødelegger for kvelden min. Enten er folk bare sjalu eller så elsker de å rakke ned på folk.. klarer liksom ikke stå opp for meg selv heller når slikt skjer, blir bare lei meg. Noen tips til hvordan svare disse folka? Og dersom det skjer hvis kjæresten er der, hva gjør man da?.. Anonymkode: feadb...a31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #2 Del Skrevet 17. juli 2023 Det er sikkert fordi det er en liten plass, hvor det er lite som skjer, og dermed har de lite å prate om. Anonymkode: bb0fb...5b0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #3 Del Skrevet 17. juli 2023 Du blir lei deg på disse festene, du blir kalt løs, menn prøver seg på deg selv om de vet du har kjæreste. Og dette kaller du "utrolig koselig" sammenkomst?? Du må være den første jeg har vært borti med nogen lunde samme fortid og opplevelser som meg, som faktisk LIKER Å KOMME TILBAKE PÅ BØGDA. Hvorfor gidder du det når ingenting er forandret og du blir behandlet like respektløst som før? Var nettopp derfor jeg flyttet fra bygda. Hater det stedet. Vi drar dit kun 1 gang i året til jul. Men å dra på pub der og liksom skulle "kose seg"? Ikke faen om jeg gidder. Du kan skylde deg selv for at dette skjee Anonymkode: d0d93...a3e 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #4 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du blir lei deg på disse festene, du blir kalt løs, menn prøver seg på deg selv om de vet du har kjæreste. Og dette kaller du "utrolig koselig" sammenkomst?? Du må være den første jeg har vært borti med nogen lunde samme fortid og opplevelser som meg, som faktisk LIKER Å KOMME TILBAKE PÅ BØGDA. Hvorfor gidder du det når ingenting er forandret og du blir behandlet like respektløst som før? Var nettopp derfor jeg flyttet fra bygda. Hater det stedet. Vi drar dit kun 1 gang i året til jul. Men å dra på pub der og liksom skulle "kose seg"? Ikke faen om jeg gidder. Du kan skylde deg selv for at dette skjee Anonymkode: d0d93...a3e Ts her. Så klart er det koselig å se gamle kjente. Men er ikke koselig når slikt skjer. Så klart drar jeg hjem fordi familie og venner bor der. Synes bare enkelte er så ufyselige. Anonymkode: feadb...a31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 17. juli 2023 #5 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du blir lei deg på disse festene, du blir kalt løs, menn prøver seg på deg selv om de vet du har kjæreste. Og dette kaller du "utrolig koselig" sammenkomst?? Du må være den første jeg har vært borti med nogen lunde samme fortid og opplevelser som meg, som faktisk LIKER Å KOMME TILBAKE PÅ BØGDA. Hvorfor gidder du det når ingenting er forandret og du blir behandlet like respektløst som før? Var nettopp derfor jeg flyttet fra bygda. Hater det stedet. Vi drar dit kun 1 gang i året til jul. Men å dra på pub der og liksom skulle "kose seg"? Ikke faen om jeg gidder. Du kan skylde deg selv for at dette skjee Anonymkode: d0d93...a3e Samme her..jantene og bygdetrollet tok fra meg den biten..det jeg oppdaget etter det var at det var ikke så få bygdetroll i byene heller..det er slik med norske byer, der er ansamling av norsk bygdementalitet, det er jo avkomma til bønder som har sentralisert seg...for min del blir min hjembygd aldri mer min hjembygd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #6 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her. Så klart er det koselig å se gamle kjente. Men er ikke koselig når slikt skjer. Så klart drar jeg hjem fordi familie og venner bor der. Synes bare enkelte er så ufyselige. Anonymkode: feadb...a31 Bit tilbake til de det gjelder: "jeg har faktisk forandret meg på disse 8 årene. Kanskje du burde prøve komme videre selv snart?" Anonymkode: e2f1b...35f 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkevRev Skrevet 17. juli 2023 #7 Del Skrevet 17. juli 2023 Er lett å falle i gamle spor når du er på samme plass med samme mennesker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #8 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Bit tilbake til de det gjelder: "jeg har faktisk forandret meg på disse 8 årene. Kanskje du burde prøve komme videre selv snart?" Anonymkode: e2f1b...35f Jepp, ville gjort det samme. "Jeg har forandret meg og utviklet meg, foreslår du gjør det samme". Det er dessverre ofte en forskjell på de som ble i bygda og de som flyttet ut og fikk nye perspektiver. Anonymkode: decdc...65e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #9 Del Skrevet 17. juli 2023 Men det er jo sånn de kjenner deg da. Du får nå bare si fra. Anonymkode: 6bddc...28b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #10 Del Skrevet 17. juli 2023 Helt samme for meg. Akkurat som livet deres ikke har gått videre! Jeg brøt kontakten med alle «vennene». Besøker kun foreldrene en sjelden gang. Hater stedet! Anonymkode: 40e1c...347 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #11 Del Skrevet 17. juli 2023 Det er jo bare 8år siden da. Og du går på full fest når du er tilbake for å møte familien. Det er jo slik de kjenner deg. At gamle flammer prøver seg syns jeg ikke er rart. Litt godhjertet fleip er også innafor syns jeg. Men å faktisk kalle deg løs og det blir sånn ekkel stemning er ikke ok, og jeg ville forlatt festen. Jeg var selv litt løs i studietiden, og syns derfor det er litt flaut å dra på reunions osv. Men herregud, det var jo MEG den gangen også, og jeg må eie det og stå i det. Man utvikler seg og blir mer moden, men man er også ansvarlig for den man var som ung. Og jeg er fra Oslo, så jeg aner jo ikke, men er det ikke litt nedlatende å mene at folk som bor på små plasser ikke har kommet seg videre i livet? Det kan vel hende, selv om de husker deg som den du var dengang? Du får jo bare vise med dine handlinger hvem du er nå? Anonymkode: 49461...45b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #12 Del Skrevet 17. juli 2023 Drikkeleker???? Du, nå er det på tide å bli voksen. Treff vennene dine på andre arenaer en fest og vors. Anonymkode: ee26a...4ae 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #13 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Drikkeleker???? Du, nå er det på tide å bli voksen. Treff vennene dine på andre arenaer en fest og vors. Anonymkode: ee26a...4ae Er da helt vanlig med drikkeleker når man er voksen. Hilsen k37 Anonymkode: 40e1c...347 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #14 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er da helt vanlig med drikkeleker når man er voksen. Hilsen k37 Anonymkode: 40e1c...347 Nei. Anonymkode: ee26a...4ae 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 17. juli 2023 #15 Del Skrevet 17. juli 2023 Jeg foreslår at du finner andre måter å sosialisere på enn fester som inkluderer drikkeleker. Hvis det er den eneste måten de andre der gidder å henge med deg på så er det på tide å innse at dere ikke er så gode venner som du tenkte. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #16 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. Anonymkode: ee26a...4ae Jo Anonymkode: 40e1c...347 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 17. juli 2023 #17 Del Skrevet 17. juli 2023 Kommer fra ei lita grisgrendt bygd selv, og kjenner meg heldigvis ikke igjen. Vi har nok en annen bygdekultur, selv om vi også har mye sladder. Noen moralister finnes det jo over alt, som vil bruke hva som helst for å ha noe å plukke på. Det gjelder uavhengig av om det er by eller land; vi har alle våre avgrensa miljøer i borettslaget, grenda, jobben e.l. der det er ulike kulturer for sladder og sosial kontroll. At ungdomskjærester og gamle beundrere prøver seg ville skjedd over alt, og sier ikke noe om deg. Det sier noe om dem. Du er ikke skikkelig trygg på deg selv før du slutter å undres over hva folk tenker eller sier om deg. Og dem som snakker til deg: Ta igjen. Si at du ikke gidder å høre på nedlatende kommentarer og gammel dritt, at livet leves i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #18 Del Skrevet 18. juli 2023 Nymerïa skrev (22 timer siden): Jeg foreslår at du finner andre måter å sosialisere på enn fester som inkluderer drikkeleker. Hvis det er den eneste måten de andre der gidder å henge med deg på så er det på tide å innse at dere ikke er så gode venner som du tenkte. Ts. Det er jo ikke slik at vi bare fester hver dag. Dette er snakk om de gangene man møtes på fest når alle er hjemme i bygda. Mine venninner sier ikke slikt, men er snakk om andre bekjente som jeg egentlig ikke har kontakt med Anonymkode: feadb...a31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #19 Del Skrevet 18. juli 2023 Jeg var skikkelig party girl som ungdom, drakk meg snydens full og testet både det ene og det andre. Jeg er så og si aldri i hjembygda jeg voks opp i. Har etablert meg i en annen bygd, og er et helt nytt menneske. Lang utdannelse, god karriere, barn og mann. Jeg har rett og slett blitt voksen. For noen år siden var vi på sånn 10 års reunion. Og folk hadde virkelig ikke gått videre i livene sine, og de bare antok at jeg fortsatt var nattens dronning. Kommenterte ting og var egentlig ganske frekke. Siste gang jeg setter min fot i sosiale sammenkomster der 🙂 Ikke gidd å bruke ett sekund på mennesker som får deg til å føle deg liten. De er ikke verdt tiden din. Anonymkode: c3c56...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #20 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg var skikkelig party girl som ungdom, drakk meg snydens full og testet både det ene og det andre. Jeg er så og si aldri i hjembygda jeg voks opp i. Har etablert meg i en annen bygd, og er et helt nytt menneske. Lang utdannelse, god karriere, barn og mann. Jeg har rett og slett blitt voksen. For noen år siden var vi på sånn 10 års reunion. Og folk hadde virkelig ikke gått videre i livene sine, og de bare antok at jeg fortsatt var nattens dronning. Kommenterte ting og var egentlig ganske frekke. Siste gang jeg setter min fot i sosiale sammenkomster der 🙂 Ikke gidd å bruke ett sekund på mennesker som får deg til å føle deg liten. De er ikke verdt tiden din. Anonymkode: c3c56...6bf Men hvordan skulle de vite ar du var helt annerledes om de ikke hadde sett deg på ti år? Du var tydeligvis en distinkt og tydelig personlighet. Klart de forventer det samme, nettopp fordi folk ikke gidder å tenke så mye på det: De sitter ikke før festen og tenker ut ulike scemarier på hvordan du kan være ti år etter. Det er jo opp til deg å vise dem! Veldig rar ting å bli fornærmet over. Anonymkode: 6bddc...28b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå