Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en interessant samtale her om dagen, i en sosial setting: To damer diskuterte hvordan menn tok kontakt med dem i typiske utradisjonelle dating settinger: på flyplassen, treningsstudio, butikken osv. 

Den ene sa hun ble oppsøkt av menn ofte. De var som regel høflige, og ville bli kjent med henne. Hun er pen og pent kledd.

Den andre sa at dette skjedde usedvanlig sjeldent for henne. Hun er også pen og pent kledd - de er ganske like, faktisk.

Nummer 2 mente (etter et par glass med vin) at Nr 1 var dels skyld i dette selv og at man som kvinne kan "sende signaler" som enten inviterer eller avviser.

Jeg personlig har ikke tenkt på dette før, men ble nysgjerrig.

Noen refleksjoner her inne?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror på det "hemmelige" språket som kropp og ansikt gir fra seg. Bevisst eller ubevisst. Personlig blir jeg ikke sjekket opp, for jeg har porten nede for slikt. 

Anonymkode: e9d33...489

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg Aner ikke hvordan dette fungerer. De dagene jeg har gjort meg flid med utseendet og vil ha oppmerksomhet får jeg det ikke. De dagene jeg er nedfor og bare slenger på meg noe raskt får jeg plutselig mye oppmerksomhet. Sjelden noen kommer og sjekker meg opp da, men merker at flere menn glor på meg 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 964ba...94a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir ikke sjekket opp og sender bevisst ut signaler om at jeg ikke vil bli det, så det der er nok riktig det ja. Er heller ikke sånn som bryr meg om å sminke og pynte meg, så hvis jeg først gjør det så får jeg mye positive tilbakemeldinger fra både menn og kvinner.

Anonymkode: 1c13e...cc4

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror på det "hemmelige" språket som kropp og ansikt gir fra seg. Bevisst eller ubevisst. Personlig blir jeg ikke sjekket opp, for jeg har porten nede for slikt. 

Anonymkode: e9d33...489

Morsomt. Nr 2 sa også "porten er nede for slikt". Det interessante er at nummer 1 er i et forhold, som synes å være bra. Hmmm....kanskje hun bare liker å flørte. Vet ikke. 

Skrevet

Jeg går aldri bort til ei dame som ikke har gitt meg noen signaler på forhånd. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med nr 2 angående at man som kvinne kan regulere hvilken oppmerksomhet man får fra menn til viss grad, men "skyld i det selv" høres jo svært negativt ut, og jeg synes det virker som en sjalu kommentar fra hun som ikke får oppmerksomhet i situasjoner utenom vanlige sjekkesituasjoner. Det er svært praktisk og bra å vite hvordan man får menn til å ta kontakt selv på uvanlige steder, for det er jo ikke nødvendigvis på bar eller nattklubb drømmemannen dukker opp. 

Jeg har vært veldig bevisst på dette med hva som får menn til å ta kontakt fra jeg var svært ung, for det viste seg tidlig at jeg beveget meg og utstrålte det som får menn til å ta kontakt. Det var slik jeg oppførte meg naturlig. Så jeg måtte lære å bli bevisst på å være tydelig ikke- imøtekommende for kontakt, så det ikke ble misforstått. 

Anonymkode: c1ea3...4d1

AnonymBruker
Skrevet

Det blir victim-blaming å legge skylda på kvinnene når menn prøver seg

Anonymkode: 0a12d...f24

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hm, da jeg var yngre pleide jeg å få mer oppmerksomhet enn ellers hvis jeg hadde fylleangst og dro for å kjøpe pizza. Mulig det er de som ser sårbare ut? 

Anonymkode: 60477...2c8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er enig med nr 2 angående at man som kvinne kan regulere hvilken oppmerksomhet man får fra menn til viss grad, men "skyld i det selv" høres jo svært negativt ut, og jeg synes det virker som en sjalu kommentar fra hun som ikke får oppmerksomhet i situasjoner utenom vanlige sjekkesituasjoner. Det er svært praktisk og bra å vite hvordan man får menn til å ta kontakt selv på uvanlige steder, for det er jo ikke nødvendigvis på bar eller nattklubb drømmemannen dukker opp. 

Jeg har vært veldig bevisst på dette med hva som får menn til å ta kontakt fra jeg var svært ung, for det viste seg tidlig at jeg beveget meg og utstrålte det som får menn til å ta kontakt. Det var slik jeg oppførte meg naturlig. Så jeg måtte lære å bli bevisst på å være tydelig ikke- imøtekommende for kontakt, så det ikke ble misforstått. 

Du er heldig, de gangene du vil ha oppmerksomhet. Jeg er naturlig til å sende ut ikke-imøtekommemde. Får ikke til å endre på det, er helt lukket. Hjelper nok ikke at jeg somregel kun er rundt menn på butikker. 

Anonymkode: 1d328...104

Skrevet

Det er nok slik at de av oss som er introverte, ikke søker blikkontakt etc., i mindre grad blir sjekket opp. Det har nok ikke bare med utseende å gjøre.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette

44 minutter siden, Sphere said:

Jeg går aldri bort til ei dame som ikke har gitt meg noen signaler på forhånd. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Du er heldig, de gangene du vil ha oppmerksomhet. Jeg er naturlig til å sende ut ikke-imøtekommemde. Får ikke til å endre på det, er helt lukket. Hjelper nok ikke at jeg somregel kun er rundt menn på butikker. 

Anonymkode: 1d328...104

Jeg vil tro at en mellomting er det ideelle. Jeg har ikke følt meg heldig med at jeg bevisst har måtte endre på hvordan jeg naturlig er for å ikke sende ut feil signaler. Det har vært mange mange ganske ubehagelige episoder med menn som har misforstått min naturlige måte å være på som oppmuntring til å ta kontakt med meg, og ikke så hyggelig når jeg da måtte avvise. Ikke alle har tatt det så bra, når de faktisk trodde jeg hadde oppmuntret til det. Da oppfattet de det som å bli lekt med, og ble gjerne sinna. 

Å lære å være bevisst på hva ved meg som ble tolket som oppmuntring tok litt tid, og noe er det også litt vanskelig å gjøre noe med. Med tiden har jeg likevel lært meg å gi veldig tydelige signaler på distanse og utilgjengelighet, så jeg kan veie opp for hvordan jeg ellers naturlig er med å sette en slags signalisert mur foran det. 

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2023 den 13.55):

Det blir victim-blaming å legge skylda på kvinnene når menn prøver seg

Anonymkode: 0a12d...f24

Er vi kommet dit at dersom en mann forsøker å bli bedre kjent med en kvinne, så er hun et offer? Virkelig??

Anonymkode: 6b59f...7f7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke menn er flinke nok til å ta signaler til at dette kan stemme. Det er nok av kvinner som ikke ønsker noen form for kontakt med fremmede menn, men som stadig blir tatt kontakt med. 

Personlig hadde jeg ikke likt å bli kontaktet sånn, og blir det heldigis sjelden. Når en mann bare har sett meg, og vil bli kjent bsert på det, betyr det at hans ønske om å bli kjent er utelukkende basert på utseendet mitt. Utseendet er det minst interessante med meg, og jeg vil heller snakk med folk som liker/er nysgjerrig på personligheten min. I min ungsom gikk jeg i fella noen ganger, og trodde at de som tok kontakt etter å bare ha sett meg, ønsket å bli kjent med meg. Den kjipe erfaringen var at de bare ville ligge. 

Anonymkode: 60c6d...230

Gjest Refreng
Skrevet

Noen har jo mer åpent kroppspråk og sender mer avslappede vibber enn andre. Noen kan fremstå som kalde eller stressa når man ser på dem uten å kjenne de. Det betyr ikke at man aktivt sender ut signaler, noen ganger utstråler man visse vibber uten å være klar over det

Syntes det er litt feilplassert det med å si "skyld". At en mann sjekker en opp er da ikke noe man burde skamme seg over eller noe man er "skyldig" i.

On 7/17/2023 at 1:29 PM, Agaton said:

Den ene sa hun ble oppsøkt av menn ofte. De var som regel høflige, og ville bli kjent med henne. Hun er pen og pent kledd.

Den andre sa at dette skjedde usedvanlig sjeldent for henne. Hun er også pen og pent kledd - de er ganske like, faktisk.

Jeg lurer litt på om du egentlig hadde tenkt å skrive noe annet om nummer 2 her. At du først ikke tenkte på henne som pent kledd og evt pen. Det var kun noe du tenkt da du aktivt forsøkte huske hvordan hun så ut og hvordan hun kler seg

Jeg er nysgjerrig på hva du eventuelt tenkte om nr 2. Assosierer du henne egentlig med en verre kledd person? Kanskje en som er mindre pen enn 1? For dersom du gjør det, så er jo det interessant. Kanskje det sier noe om hvilken utstråling nr 2 har for andre også. Ustråling og vibber kan påvirke hvor pen eller sjarmerende eller kanskje til og med hvor bra kledd man føler noen er

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...