Gå til innhold

Noen som vet hva dette kommer av?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

20230717_115926.thumb.jpg.3846995e74aeaf07999fe906b016f431.jpg

Spoiler

Spoiler

Jeg oppdaget plutselig at jeg hadde rar hudavskrapning inne i hånda. Helt uten grunn. Har hatt det en ukes tid, uten at det har forandret seg. Er sykemeldt for tiden, så dagene går med øvelser og turer, så jeg vasker meg ikke overdrevent ofre for tiden. Ellers jobber jeg i helsesektoren og vasker meg ofte. Jeg har problemer med nesten prolaps I nakken. Så det er heller ikke forklaring på huden inne i hendene. Det klør ikke.

Anonymkode: 8f0c8...2eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun hatt sånn i en periode med overdreven bruk av antibac. 

Anonymkode: f983b...a4b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har kun hatt sånn i en periode med overdreven bruk av antibac. 

Anonymkode: f983b...a4b

Oi. Bruker jo mye antibac på jobb, men nå har jeg ikke vært på jobb et par uker. Kanskje reaksjon etter tid uten antibac😃 Har egentlig ikke tørr hud heller. Bruker håndkrem,  men det hjelper ikke. Får vente å se.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oi. Bruker jo mye antibac på jobb, men nå har jeg ikke vært på jobb et par uker. Kanskje reaksjon etter tid uten antibac😃 Har egentlig ikke tørr hud heller. Bruker håndkrem,  men det hjelper ikke. Får vente å se.

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

20230717_115926.thumb.jpg.3846995e74aeaf07999fe906b016f431.jpg

Skjul innhold

Vis skjult innhold

Jeg oppdaget plutselig at jeg hadde rar hudavskrapning inne i hånda. Helt uten grunn. Har hatt det en ukes tid, uten at det har forandret seg. Er sykemeldt for tiden, så dagene går med øvelser og turer, så jeg vasker meg ikke overdrevent ofre for tiden. Ellers jobber jeg i helsesektoren og vasker meg ofte. Jeg har problemer med nesten prolaps I nakken. Så det er heller ikke forklaring på huden inne i hendene. Det klør ikke.

Har du hatt masse sorg (eller tristhet i livet)? Og har du også problemer med lungene eller pusten? 

Anonymkode: b07c6...2d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du hatt masse sorg (eller tristhet i livet)? Og har du også problemer med lungene eller pusten? 

Anonymkode: b07c6...2d3

Jeg har ikke problemer med lungene/pust, men har nok litt tristhet/ bekymring i livet for tiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Reaksjon på stress,

overdrev bruk av antibac og/eller reaksjon på håndkremer/bodylotion/annet krem du smører på huden og derav hendene dine 

Anonymkode: ecc4c...f4a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Reaksjon på stress,

overdrev bruk av antibac og/eller reaksjon på håndkremer/bodylotion/annet krem du smører på huden og derav hendene dine 

Takk for svar. Det med stress/ bekymring stemmer nok litt. Og det med antibac/ håndkrem.  Tenkte kanskje håndkrem skulle hjelpe,  men droppe det også?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går mye tur og har fått tilsvarende under føttene. Kan være pga varme og fukt på min side, men skal smøre med fotkrem for å se om det hjelper.

Anonymkode: 4ab64...cb4

AnonymBruker
Skrevet

Det der er sopp. Kanskje du har hatt besøk som har sopp som har tatt på dørhåndtak etc… Det smitter lett. Går mye sopp blant ungdommer nå. Har du ungdommer i hus?

Anonymkode: 1c644...9c4

AnonymBruker
Skrevet

Det der har jeg også av og til. Jeg jobber også på en arbeidsplass med mye spritbruk. Når jeg tenker over det så har jeg ikke hatt det på en stund. Kan være fordi jeg bruker håndmaske av og til nå 

Anonymkode: 0f46d...de8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg går mye tur og har fått tilsvarende under føttene. Kan være pga varme og fukt på min side, men skal smøre med fotkrem for å se om det hjelper.

Anonymkode: 4ab64...cb4

Ja det har vært varmt. Har det ikke under føttene. Går endel på tur jeg og. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det der er sopp. Kanskje du har hatt besøk som har sopp som har tatt på dørhåndtak etc… Det smitter lett. Går mye sopp blant ungdommer nå. Har du ungdommer i hus?

Hadde det ikke klødd hvis det var sopp? Jeg har unge voksne i huset, og barnebarn på besøk,  ikke helt ungdom egentlig. Tror faktisk ikke jeg har hatt ungdom i den alderen på besøk i det siste. Skal sjekke det ut.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

uenig i at det er sopp. det ligner ikke i det hele tatt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det der har jeg også av og til. Jeg jobber også på en arbeidsplass med mye spritbruk. Når jeg tenker over det så har jeg ikke hatt det på en stund. Kan være fordi jeg bruker håndmaske av og til nå 

Anonymkode: 0f46d...de8

Kanskje jeg skal prøve håndmaske😊

AnonymBruker
Skrevet

Det er sopp.

Anonymkode: 51876...bfd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er sopp.

Da må jeg ha et eller annet stoff mot det da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da må jeg ha et eller annet stoff mot det da?

Canesten

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

_popcorn_, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...