lichtmensch Skrevet 17. juli 2023 #1 Skrevet 17. juli 2023 Jeg er tom for egenmeldinger så jeg ringte legekontoret for å få sykemelding. Jeg kunne ikke få legetime før på onsdag pga ferier osv. Jeg har jobb i morgen, 9timers vakt, og jeg kan ikke gå. Hva skal jeg gjøre? Må jeg gå på legevakten og få sykemelding for i morgen?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #2 Skrevet 17. juli 2023 Du var i kontakt med legekontoret i dag, dermed vil sannsynligvis legen kunne tilbakedatere sykemelding til dagens dato når du er der på onsdag. Anonymkode: c55e6...922 6
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 17. juli 2023 #3 Skrevet 17. juli 2023 Fastlegen din kan tilbakeføre sykmelding hvis du ikke har fått time før. Det er et unntak i regelen på et par dager. Det forutsetter selvfølgelig at fastlegen din kan godgjøre som det heter, at du var syk.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #4 Skrevet 17. juli 2023 25 minutter siden, lichtmensch said: Jeg er tom for egenmeldinger så jeg ringte legekontoret for å få sykemelding. Jeg kunne ikke få legetime før på onsdag pga ferier osv. Jeg har jobb i morgen, 9timers vakt, og jeg kan ikke gå. Hva skal jeg gjøre? Må jeg gå på legevakten og få sykemelding for i morgen? Hvis du er for syk til å gå på jobb tar du egenmelding. Det er lov å ta flere egenmeldinger enn kvoten på ett år. Det verste som kan skje er at du ikke får lønn for vaktene (om egenmld kvoten er brukt opp og du evt ikke skulle få sykemelding). Anonymkode: effae...3a3
Skjold Skrevet 17. juli 2023 #5 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis du er for syk til å gå på jobb tar du egenmelding. Det er lov å ta flere egenmeldinger enn kvoten på ett år. Det verste som kan skje er at du ikke får lønn for vaktene (om egenmld kvoten er brukt opp og du evt ikke skulle få sykemelding). Anonymkode: effae...3a3 Verste som kan skje er vel at hun mister retten til å bruke egenmeldinger? Er nå hvert fall de vi blir fortalt på jobb..
_popcorn_ Skrevet 17. juli 2023 #6 Skrevet 17. juli 2023 Ryddet for krenkende innlegg og brukerangrep, og svar til det. _popcorn_, adm
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #7 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du var i kontakt med legekontoret i dag, dermed vil sannsynligvis legen kunne tilbakedatere sykemelding til dagens dato når du er der på onsdag. Anonymkode: c55e6...922 Hvis legen ser grunn til å skrive ut sykemelding. Anonymkode: 18f34...c79
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #8 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis legen ser grunn til å skrive ut sykemelding. Anonymkode: 18f34...c79 Ja, det er selvsagt en risiko at legen ikke vurderer behovet for sykemelding likt som TS. Anonymkode: 84d2e...2ce
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #9 Skrevet 17. juli 2023 Du burde ta en generell sjekk hos legen for å se om immunforsvaret ditt er svekket siden du allerede har brukt opp egenmeldingsdagene. Anonymkode: 81108...d77
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #10 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvis du er for syk til å gå på jobb tar du egenmelding. Det er lov å ta flere egenmeldinger enn kvoten på ett år. Det verste som kan skje er at du ikke får lønn for vaktene (om egenmld kvoten er brukt opp og du evt ikke skulle få sykemelding). Anonymkode: effae...3a3 Dette regnes ikke som gyldig fravær, det må foreligge dokumentasjon på fravær fra lege frem til hun igjen kan benytte egenmelding. Man kan ikke melde seg syk i det uendelige, uavhengig om det ikke utbetales lønn. Anonymkode: 4d186...feb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå