Gå til innhold

Skulle ønske han var mer dominant i senga

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten i litt over syv måneder, og vi har det utrolig bra sammen. Føler vi matcher på alle punkter, bortsett fra på soverommet. 
Jeg skulle ønske han var mer dominant i senga. Har forsøkt å snakke med han om dette, men føler også det er vanskelig da det som tenner meg er at det skal være naturlig fra hans side. Vanskelig å forklare, men handler ikke nødvendigvis om nøyaktig hva han gjør, men selve «attituden» fra hans side, at han tar full kontroll og «forsyner seg». Synes det blir vanskelig å skulle kommunisere dette for hvis jeg gjør det så kan det være at 1. han blir usikker, og føler han må være en annen enn den han er og 2. det blir veldig påtvunget, og ikke naturlig, og 3. det kan være at dette ikke tenner han i det hele tatt. Han har fått med seg at jeg liker det «litt røft», men merker ikke så mye til dette under sex annet enn at han drar litt i håret mitt noen ganger.

Han sier ofte at han er veldig fornøyd med sexen vi har, og at det er det beste han har hatt, og jeg får så dårlig samvittighet at jeg ikke føler det samme, selv om jeg ikke sier det til han. 

Har begynt å tenke at jeg kanskje bare må leve med at sexlivet ikke er helt optimalt når jeg får alt annet jeg kunne ønske meg i forholdet. Noen som har erfaringer med at dette har endret seg over tid? Evnt. hva som førte til endring? 

Takk.

Anonymkode: c1441...24b

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som et vanlig tema. For noen vil det aldri skje, men jeg tror det finnes andre menn, der det går an å jobbe frem slike egenskaper. Jeg har alltid vært nysgjerrig, men hatt inntrykk av at kvinnens sexualitet er så skjør, så jeg ville ikke trå feil. Det var ikke før jeg møtte kvinner som åpenbart ble tent på å lese, snakke, se video, om røffere aktiviteter, og koblinger mellom smerte og nytelse, og det å gi fra seg kontroll, at jeg turte å se meg selv i den rollen. 

Kanskje du kan få ham med deg på et kurs, eller intro hos en klubb, f.eks?

Anonymkode: e1bdc...cf5

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det kan komme seg etter hvert. Kjæresten min var mye mer forsiktig i begynnelsen enn han er nå. Enda jeg ba han holde meg på halsen eller slenge meg rundt. Det eneste «harde» han gjorde var så slå meg ganske hardt på rumpa.. Og det var det samme med meg. Jeg tør å ta mye mer kontrollen nå enn jeg gjorde før og jeg føler at sexen fortsatt blir bedre nå etter 2 år. Men fortsett å snakke sammen. 

Anonymkode: dd643...ba3

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Min mann er fra et land i Midtøsten og kvinner blir gjerne ikke behandlet så bra der, men min mann er veldig strengt oppdratt til at vold mot kvinner er strengt forbudt. Så det tok en laaang stund før han på en måte ble inneforstått med at å dra meg litt i håret under sex ikke er vold:p Vi snakket en del og tok litt babysteps, men det ordnet seg:) 

Anonymkode: de985...b11

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Høres nesten ut som om du beskrev min mann 😂 

Her må du bruke kvinnelist. Det er utrolig viktig at du ikke ødelegger selvtilliten hans eller prøver å få ham til å være en annen enn han er. Det er en BRA ting at det naturlige er at han behandler deg fint. Jeg håper du forteller ham det. 

Dominanslek er for oss en lek. En slags rollelek om du vil. Vi utforsker nye sider ved oss selv og eksperimenterer med forskjellige teknikker. Det er viktig at kommunikasjonen er god og at vi snakker om grenser og hva som fungerte.

Hvis han er usikker, trenger han sikkert mye bekreftelse. I starten var det veldig viktig med bittesmå steg. Jeg kunne gjerne hoppet rett til det litt mer … vel … gjennomførte. Men jeg tror jeg gjorde lurt i å vente på ham. Det hender jeg kan bli litt ivrig. 🥴 Begynn gjerne med noe du vet han liker. Kanskje han liker å ta deg bakfra? Eller noe annet du tenker kan brukes i en dominant situasjon. Husk å vise at du nyter at han tar seg til rette! Overdriv gjerne litt for å virkelig vise ham at du mener det. Du kan også si f.eks. underveis «Ahhh… jeg elsker når du tar meg litt hardt» eller etterpå «Jeg likte hvordan du holdt meg hardt rundt hoftene. Jeg vet ikke helt hva det er, men det å liksom kjenne at du virkelig har lyst på meg og tar det litt til rette, tenner jeg i vinkel» (husk å smil det der lure, begjærlige smilet). Med bekreftelser blir han modigere og skjønner at du faktisk mener det når du sier at du gjerne vil at han skal være mer dominant. Etterhvert kan du foreslå at dere innfører noe (f.eks. et lite dask på baken, bind for øynene, håndjern) - bare nevn kort at det er noe du kunne tenke deg å prøve for gøy. Og la det ligge litt slik at tanken kan modnes. Og så kan du ta det opp igjen om noen måneder. 

Det er litt vanskelig å gi konkrete råd fordi det beste rådet jeg kan gi er at du tar utgangspunkt i den sexen dere allerede har og finner noe der som er «bittelitt dominant» og så bygge på derfra. Det er mye bedre enn å ta utgangspunkt i noe helt annet som han ikke kjenner seg igjen i.

Og, ja, det vil virke litt påtatt og unaturlig i starten. Fordi det er påtatt og unaturlig for ham (heldigvis, egentlig). Men, altså, jeg er alltid litt klossete når jeg prøver å gjøre noe jeg ikke kan, så da må han også få lov. Alt blir bedre med trening. Forresten, husk at for å trene, må man ha motivasjon. Den beste motivasjonen er at man ser at sexen blir bedre. Derfor kan det være lurt å eksperimentere i retninger du/dere tror han vil like. (Du har jo allerede motivasjon 😉 - det hans motivasjon som må jobbes med.) 

Ja, og en ting til. Det kan tenkes at han vil like at du tar deg mer til rette. Vi har noen ganger avtalt at i kveld så skal en av oss bestemme. Og så bytter vi neste gang. Det er litt interessant å se hva han ville gjort dersom han fikk bestemme. Det kan jo tenkes at han vil trives med å være dominant på sin måte - og ikke den du har sett for deg. Og det kan jo også være fint. Ved at du tar deg til rette, så gir du også ham lov til å gjøre det samme. Og du sikrer at du ikke vil han skal være dominant bare fordi da slipper du selv å ta initiativ og styre.

Gi det tid! Det tok tid for oss, men nå er vi begge trygge på dominanslek!

PS: Beklager langt svar, men fingrene mine tok litt av… 🥴

• Liker 7
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for gode svar😊, det gir meg håp! Han har vært veldig åpen for å prøve ting, men jeg er nok ikke tydelig nok i hva jeg faktisk ønsker. Skulle ønske jeg var litt mer åpen og klarte å si det litt mer direkte. 
Tusen takk for tips Fioljenta. Jeg tror jeg skal begynne med å vise enda tydeligere at jeg liker de gangene han gjør noe som er mer dominant, og kanskje si det i etterkant også. Da blir han kanskje tryggere på at det faktisk er det jeg liker.

Anonymkode: c1441...24b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

At menn er redd for å være for hardhendt i senga eller dominant er jo ikke veldig rart. Man leser jo bare i media at menn må være forsiktig, ikke ta det for gitt at hun liker det røft, fordi hun kan ombestemme seg osv. Jeg hadde ikke klart å være dominant mot ei dame før jeg var 100% trygg på henne og hva hun liker. 

Normal sex er helt greit for meg også. Trenger ikke å være så big deal. Kan ikke du dominere han å forslå å bytte litt på det da?

Anonymkode: f01bd...138

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kona liker også det du beskriver, og hos meg er det oppdragelsen som holder igjen. Jeg vet hva jeg og hun ønsker, men jeg sliter med at jeg ubevisst holder igjen. Det strider mot alt oppdragelsen min har handlet om. Ikke ta plass, pass på styrken din og vær varsom/forsiktig med jenter.

Jeg tror at hvis jeg bare kommer meg over kanten så blir dette slik kona ønsker, men samtidig er dette litt vanskelig.

Liker taktikken til @Fioljenta :D

Anonymkode: 2635a...e62

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Alltid lurt på hvorfor mange kvinner foretrekker å bli behandlet så røft under sex? Er ikke normal "hard" knulling bra nok lissom?

Føles ikke naturlig å kvele noen under samleiet eller løfte dem opp i ubehagelig stillinger. Kvinner er kan være noen merkelige vesener må jeg si.

Anonymkode: 3091f...9f3

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Alltid lurt på hvorfor mange kvinner foretrekker å bli behandlet så røft under sex? Er ikke normal "hard" knulling bra nok lissom?

Føles ikke naturlig å kvele noen under samleiet eller løfte dem opp i ubehagelig stillinger. Kvinner er kan være noen merkelige vesener må jeg si.

Vet du hvorfor? Fordi mange kvinner har tatt over rollen til en mann mentalt sett, men deres instinkt med å være underdanig en mann ligger dypt forankret. Man kan ikke rømme fra biologi. Er derfor vesten er totalt ødelagt og unge kvinner velger å spille på sex og prostiturere seg online via only fans med mere. 

Ei kvinne vil ha like muligheter, men de vil ikke gjøre jobbene som driver samfunnet rundt. Over 95% av menn er ingeniører, jobber på oljeriggene og industri, bygger veier, boliger, infrastruktur, håndverkere. 

Hvis menn ble borte hadde verden stoppet opp på dagen og alle bygningene hadde forfalt.

Levesettet er i vesten er ikke holdbart hvis man skal leve videre på narritivet om mann og kvinne, ekteskap og oppdragelse av barn. Folk i vesten er hjernevasket og går mot sin egen biologiske veiviser.. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vært sammen med min mann i snart 20 år, og det er vel ca 18 år siden jeg mistet interessen for ham som sexpartner. Gjør vondt å bare tenke tanken på at det er slik😢 Han hadde ikke i seg det å dominere i senga, men jeg pushet og pushet så mye i begynnelsen slik at jeg nesten klarte å overbevise meg selv til å tro på det, men sannheten er at det ligger ikke for ham. Nå lider vi begge under det: han får minimalt med sex, og jeg får aldri muligheten til å være litt underdanig. 

Alle de andre egenskapene hans er fantastiske. God far og hele den pakka. Men jeg savner så inderlig god sex.

PS: Må absolutt anbwfale Sex/Life på Netflix (begge sesongene). Viser virkelig hvordan valg av sexpartner vs ektemann kan slå ut.

Anonymkode: 33ab0...565

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Det er ikke farlig å snakke sammen. Ta utgangspunkt i det som er bra. 
"Det er så deilig når du tar tak i håret mitt og bare forsyner deg! Ta gjerne enda mer styring."
Gi ham komplimenter hver gang han gjør noe du syns er litt bra. Det som får oppmerksomhet vokser ;)
Å sette pris på det han faktisk gjør styrker selvtilliten hans, så du må ikke være redd for å være åpen.
"Å det er så deilig når du holder meg akkurat der, sånn ja..." 
"Jeg ble så kåt av deg da du bare grep meg, og...." osv. "Åh, nå er du rå! Elsker det."

Jeg synes også at det er krevende å være den dominante part, og det eneste som kan løse opp i usikkerheten min rundt grenser og samtykke er tydelig kommunikasjon. Jeg må vite at hen tenner på det jeg gjør, ønsker seg mer av det, og at jeg er på trygg grunn. Jeg er livredd for å trø over grenser, og at noen finner seg i noe for min skyld, framfor å ha det som sin egen trigger - også. Derfor må suben også gi tilbakemeldinger på hva som er godt, gøy og ønskelig.
Dere kan med fordel innføre en aftercare-prat som en fast rutine etter sex, der dere gir tilbakemeldinger på hva som var fint, godt, vondt, rart... og når dere ble usikre, selvsikre, blyge, høye, avtant, ekstra kåte osv. En god BDSM-skikk, som også kan tas med i andre forhold, særlig om man gjør noe mer enn det vanlige A4, gjør noe nytt e.l.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han hadde ikke i seg det å dominere i senga, men jeg pushet og pushet så mye i begynnelsen slik at jeg nesten klarte å overbevise meg selv til å tro på det, men sannheten er at det ligger ikke for ham. Nå lider vi begge under det: han får minimalt med sex, og jeg får aldri muligheten til å være litt underdanig. 

Dette er så viktig; ingen skal gå på akkord med seg selv og sine egne preferanser. Det er viktig å avklare preferanser, respektere ulike ønsker, finne kompromisser man kan leve med - eller gå - før dette med unger og hus osv.
Når jeg møter er ny potensiell partner er det noe av det første jeg avklarer, og er det ikke match med min seksualitet så er alle andre kvaliteter underordnet. Da går vi ikke videre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt sex med et par slike, og det ble ikke noe mer for å si det slik. For at jeg skal ha noe som helst utbytte av sex med en mann, må han være litt dyrisk. Ingenting som er så avtennende som noen som er tafatte og som forventer at jeg skal styre.

Til dere som lider under slike forhold i samliv, finn dere en mann med stor M :)

Anonymkode: f05b2...223

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vært sammen med min mann i snart 20 år, og det er vel ca 18 år siden jeg mistet interessen for ham som sexpartner. Gjør vondt å bare tenke tanken på at det er slik😢 Han hadde ikke i seg det å dominere i senga, men jeg pushet og pushet så mye i begynnelsen slik at jeg nesten klarte å overbevise meg selv til å tro på det, men sannheten er at det ligger ikke for ham. Nå lider vi begge under det: han får minimalt med sex, og jeg får aldri muligheten til å være litt underdanig. 

Alle de andre egenskapene hans er fantastiske. God far og hele den pakka. Men jeg savner så inderlig god sex.

PS: Må absolutt anbwfale Sex/Life på Netflix (begge sesongene). Viser virkelig hvordan valg av sexpartner vs ektemann kan slå ut.

stakkars din mann, for å si det rett ut og skjønner ikke hvorfor han har giddet å være sammen med deg så mange år!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (3 minutter siden):

Dette er så viktig; ingen skal gå på akkord med seg selv og sine egne preferanser. Det er viktig å avklare preferanser, respektere ulike ønsker, finne kompromisser man kan leve med - eller gå - før dette med unger og hus osv.
Når jeg møter er ny potensiell partner er det noe av det første jeg avklarer, og er det ikke match med min seksualitet så er alle andre kvaliteter underordnet. Da går vi ikke videre.

Jeg visste jeg gjorde en feil da jeg sto ved alteret og lovet ham min evige kjærlighet. Jeg visste det før det også, men prøvde å undertrykke det underdanige i meg. Samtalene rundt temaet hadde vi hatt ørten ganger, men innenfor BDSM er det litt "den som vet, den vet". Vaniljefolk vet ikke hva DET blikket betyr. 

Men når man ønsker å få barn, så må man prøve å finne den beste partneren for det. Jeg har aldri møtt en dominant mann som jeg kunne tenke meg å ha som far til mine barn, da jeg ikke klarer å forene heftig sexliv med morsrollen/farsrollen. Fikk de barna jeg ville ha med en FANTASTISK far, og det angrer jeg ikke på. Et liv med barn kan ikke kombineres med det BDSM-sexlivet jeg ønsker. Er enda ung når barna flytter ut, heldigvis.

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har hatt sex med et par slike, og det ble ikke noe mer for å si det slik. For at jeg skal ha noe som helst utbytte av sex med en mann, må han være litt dyrisk. Ingenting som er så avtennende som noen som er tafatte og som forventer at jeg skal styre.

Til dere som lider under slike forhold i samliv, finn dere en mann med stor M :)

Anonymkode: f05b2...223

Ja hvis damer hadde samme personlighet utenfor sengen som i sengen, så hadde menn vært mere dominante. 

Problemet er at kvinner oppfører seg mentalt som menn utenfor sengen så da vekkes sjelden villdyret i menn.. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

stakkars din mann, for å si det rett ut og skjønner ikke hvorfor han har giddet å være sammen med deg så mange år!

Har spurt ham om det samme flere ganger. Han liker meg, synes jeg har mange fine kvaliteter. Har sagt til ham at om han trenger mer sex enn det han får hos meg, er jeg åpen for at han finner det hos noen andre.  Men han vil ikke. Tror egentlig ikke han er så veldig kåt av seg. Hadde få sexpartnere før meg, og han syntes alltid jeg ville ha mer sex enn ham i begynnelsen. Han avviste meg ganske ofte fordi han var sliten etter jobb osv. Selv om jeg bare ville suge ham. 

Når jeg tenker på hvor mye jeg ville ha ham vs hvor lite han ville ha meg, så er det kanskje ikke så synd på ham likevel. Han kom hjem til rent og ryddig hus, barn som sov godt i sengene sine, med en kone som satt pent og pyntelig klar i gangen til å ta ham imot med munnen. Men han var "sliten etter jobb".

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal du være underdanig og passiv i senga så må du være det ellers i forholdet og. Man kan ikke bare plukke de delene som gir fordel til deg selv

Anonymkode: 07d76...b33

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal du være underdanig og passiv i senga så må du være det ellers i forholdet og. Man kan ikke bare plukke de delene som gir fordel til deg selv

Anonymkode: 07d76...b33

Innenfor BDSM-verdenen er det faktisk ikke slik regla går. Noen liker sessions og treff hvor man er dom/sub eller top/bottom, mens andre liker det som kalles 24/7.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...