Gå til innhold

Å "åpne" en usb-port

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Visstnok er ikke usb-porten på min maskin åpnet.

Ikke le av meg nå, er dere snille.... men er det noen som kan si noe om hvordan man får åpnet eller aktivert den / dem....?

*helt grønn på pc*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Og jeg putter inn den, og gjør som den sier. Eller som det str, da. Og når jeg kommer til "sett inn usb-kabelen" kommer jeg ikke lenger. For uansett hvor mange ganger jeg putter den inn, skjer det ikke noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du vet hvilken pc du har kan du finne en driver til den porten som du kan laste ned. Den må ha det for å virke. Se på pcen om den har noe navn. Er det stasjonær vil det vel stå på den "boksen" med startknappen på. Altså ikke sjermen.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..

Hvis jeg hadde visst hvilken PC eller hvilken printer du har,

kunne jeg hjulpet deg med å finne en USB-driver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler ikke på en slem måte da :ler:

Men er greit vis man vet hvilken type pc det er. Lettere å finne ut hva du trenger. Hvilken type printer er det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klikk på startknappen, og finn "Min datamaskin" i menyen. Høyreklikk på denne, og velg "Behandle" i menyen som dukker opp. Dette åpner "Datamaskinbehandling". Velg "Enhetsbehandling" (i den venstre rammen), og se hva som dukker opp til høyre. Under "Systemenheter" skal det stå noe om "Universell... (etellerannet)". Er det rødt eller gult kryss på noe av dette?

Hvis det ikke er noen "Universell..."-greie der: USB kan være slått av. Da må du inn i BIOS-oppsettet og aktivere dette. Dette gjøres ved å trykke på en bestemt tast rett etter at maskinen slås på, før Windows starter. De vanligste tastene er Del, F1, F2 og F10.

Hvis det er rødt kryss eller gult spørsmålstegn ved "Universell..."-dingsen: Du mangler antakelig en driver. Denne skulle fulgt med maskinen. Hvis du ikke finner noen CD med drivere, kan du prøve det samme som i punktet under.

Hvis det ikke er noen gule eller røde kryss/spørsmålstegn, og alt tilsynelatende er helt OK: Merk de forskjellige underenhetene under "Universell...", én etter én, og trykk Del. Du får spørsmål om du virkelig vil slette dem, og det vil du. Ingen fare, de dukker opp igjen av seg selv ved neste omstart. Når alle er borte, starter du PCen på nytt. Med litt flaks, virker tingene bedre da.

OBS: Det siste punktet vil ikke fungere så bra hvis tastaturet du bruker, er tilkoblet en USB-port... da bør du låne et "vanlig" (PS/2-)tastatur først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom så langt at jeg fikk opp at denne enheten fungerer når jeg trykket på den BIOS greia.........

Å slette ting tør jeg nok ikke.......................... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg. Jeg har samme stress med mp3 spilleren min. Min dumme teite pc finner ikke usb porten og jeg må inn på enhetsbehandlinger og gjøre ting jeg ikke egentlig vet hva er...og jeg blir sååå sur og sint! Grr! :frustrert::sur: :tristbla:

Endret av Miss_alexandria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Ingen i venneflokken som kan hjelpe deg via fjernhjelp ?

Synes faktisk synd på deg jeg. Skulle gjerne ha hjulpet deg, men.... :sjenert:

Ikke for det,, har sikkert fått hjelp for lenge siden. Denne tråden er jo steingammel jo

Endret av Qha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...