Gå til innhold

Man velger jo ikke sine svigerforeldre/familien til mannen sin...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg  synes man skal ha et greit avslappet forhold til sine svigers/familie til mannen.....

Men nå har jeg fått nok, jeg vil ha minst mulig kontakt. Det er for krevende, vi har nok med oss selv føler jeg. Familien AS er krevende nok som det er med fulltidsjobb, da kan vi ikke reise hit og dit på besøk. Eller ta imot råd om livet hver gang man møtes og snakkes....hvordan vi skal leve....

Orker ikke mer, sluttet å svare på sms. De hører aldri på oss, snakker alltid imot og over oss.

Mannen får ta seg av kommunikasjonen med sine foreldre/familie heretter. Kall meg ego eller hva som helst, men jeg er ferdig.

Anonymkode: 91d28...c09

• Liker 3
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke du er ego i det hele tatt. Vi har en avtale på at jeg tar ansvaret ovenfor min familie (gaver, besøk, telefoner, etc) og samboer for sin. Så velger vi selv når vi har lyst til å være med svigers. Alle forstår, begge slipper dårlig samvittighet, og ingen sure miner. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

I feel you. 

Anonymkode: 8b6a7...6d8

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

All sympati herfra også. For egen del har heldigvis mannen oppfattet hva som er utfordringen. Han "håndterer" svigers, som andre her også gjør det. Så møter jeg pliktskyldigst opp når det er noe som skjer av betydning. Jeg vet at det betyr mye for ham at vi klarer å samles, så jeg klarer å rulle inn og sitte i bakgrunnen og ta i mot det som kommer av nedlatende kommentarer til meg de få dagene i året det er snakk om. Heldigvis bor de i utlandet, så vi har en naturlig barriere mot at de kommer innom når som helst og ofte.

Anonymkode: 785bb...629

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært i samme situasjon. Endte opp med at jeg sluttet forholdet fordi «mannen» gjorde alt som svigermor sa og mente at jeg burde gjøre det samme. Det var kjedelig at svigermor faktisk var grunnen for å slutte forholdet, men bedre for meg enn å leve med en diktator …

Anonymkode: 51ded...3a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det litt likt, svigerfar er kontrollerende og skal bestemme alt når vi er sammen. Han kan furte som et lite barn hvis noen prøver å si han imot.

Jeg møter han bare et par ganger i året, men har mest lyst til å ikke se han i det hele tatt. Jeg liker derimot svigermor, men det er så utrolig synd at hun har valgt en sånn mann.

Anonymkode: ecde6...9fb

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har det litt likt, svigerfar er kontrollerende og skal bestemme alt når vi er sammen. Han kan furte som et lite barn hvis noen prøver å si han imot.

Jeg møter han bare et par ganger i året, men har mest lyst til å ikke se han i det hele tatt. Jeg liker derimot svigermor, men det er så utrolig synd at hun har valgt en sånn mann.

Ligner han på faren sin? Har inntrykk av at mange menn blir mer lik faren sin med åra, og at damer ofte tar etter mora si. 

Anonymkode: 2a49a...68a

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ligner han på faren sin? Har inntrykk av at mange menn blir mer lik faren sin med åra, og at damer ofte tar etter mora si. 

Anonymkode: 2a49a...68a

Nei, heldigvis ikke, han er helt motsatt. Han ser også farens oppførsel og kan si han imot, men det blir så dårlig stemning. Mora klarer ikke si noe, det plager meg egentlig mest, men hun er nok ganske kontrollert av han.

AnonymBruker
Skrevet

TS her....

Mannen forstår det, man vi kan jo ikke kutte de helt ut. Så vi får holde det på et minimumsnivå; der vi bestemmer selv.

Bursdag/høytider kan vi møtes. Men det holder jammen, barna kan dra dit på egenhånd også om de vil :) 

Anonymkode: 91d28...c09

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg🌸

Anonymkode: 14dfa...363

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...