Gå til innhold

jeg sliter alene kan ikke svømme kan ikke sole meg også ikke nyte ferie forsatt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

16894797592897060570961906322667.thumb.jpg.b09c1c0e0190e857d56858aedd4f1eaf.jpgforsatt bale med rødhet i huden. kan ikke nyte sommeren. legen sier det er kosmetikk kjøper på netter apoteker normalen en produkt etter den andren finner ikke fram noen kan hjelpe.

16895751473649120959115084075303.jpg

Anonymkode: 0e711...d2f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

???? 

Anonymkode: 5fba9...32f

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå i tynn genser med lange ermer og ta på hatt og gå ut?

Anonymkode: 90602...ff1

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønte ingenting av dette innlegget

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjønte jeg ingenting av?

Anonymkode: da26f...9f6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes huden din ser normal ut. Det er ørlite fargeforskjell kanskje, men absolutt ikke noe unormalt.

Hvorfor gjør dette at du ikke kan svømme og sole deg? Har legen sagt det? Hvis ikke: Bruk en vannfast solkrem med høy solfaktor (det er alltid lurt, uansett) og kos deg. 

Anonymkode: 3480f...0f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hud er ikke en helt glatt og fargejevn flate som et laken, TS. Det er normalt med et slags rødt «nett». Det er blod som transporteres ut til alle små celler. Det er bare de dypereliggende hovedårene som man ser som blå årer - man har mange fler enn bare dem. 

Anonymkode: b5b0b...c2b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hud er ikke en helt glatt og fargejevn flate som et laken, TS. Det er normalt med et slags rødt «nett». Det er blod som transporteres ut til alle små celler. Det er bare de dypereliggende hovedårene som man ser som blå årer - man har mange fler enn bare dem. 

Anonymkode: b5b0b...c2b

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg synes huden din ser normal ut. Det er ørlite fargeforskjell kanskje, men absolutt ikke noe unormalt.

Hvorfor gjør dette at du ikke kan svømme og sole deg? Har legen sagt det? Hvis ikke: Bruk en vannfast solkrem med høy solfaktor (det er alltid lurt, uansett) og kos deg. 

Anonymkode: 3480f...0f2

nei han ser urein og ufint

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe galt her. Men sliter du med uren hud fra kosmetikk så må du kutte ut den kosmetikken du bruker. Det er en side som heter incidecoder.com hvor du kan skrive inn alle ingrediensene i produktene dine og se om noen av de kan irritere huden. Da kommer det opp tall fra 1-5 der 5 er verst. For min del får jeg irritert hud av alt som har over 2 i karakter på irritasjonsskalaen. Det står også på den nettsiden f eks Icky om ingrediensen ikke er bra for huden og Goodie om ingrediensen wr bra for huden. 

Anbefaler deg å slutte å smøre masse greier på huden. Dr Greve Sensitiv fuktighetskrem/ dagkrem og dusjsåpe er ren og vil ikke trigge irritasjon eller urenheter, Niactil er veldig bra for å behandle og motvirke mye urenheter. Unngå sminke så langt du kan eller om du må ha på sminke så hold deg til Tikei mineralpudder eller Lily Lolo mineralpudder som er rene og ikke irriterer huden eller trigger kviser. Gå gjerne fast til hudpleier. Det er bedre å bruke penger på det enn på masse kosmetikk man må kaste fordi de irriterer huden. 

Men du, du kan fint sole deg og bade selvom du ikke har perfekt hud! Ingen har perfekt hud og ingen kommer til å se på deg og tenke at du har unormal hud :) Nyt livet :)

Anonymkode: b59a2...0d4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blir provosert av sånne innlegg som dette. Vær glad du ikke har en hudsykdom du, ts. Det har jeg, en jævlig stygg en også. Jeg kan aldri bade, aldri sole meg, aldri bruke sommerklær eller noen ting siden jeg er så jævlig stygg pga den hudsykdommen som stadig forverres og attpåtil er uhelbredelig. Jeg kan ikke vise meg noe sted. Huden min er helt forferdelig både i ansikt og på kropp.  Håper du med din normale hud kan sette ting litt i perspektiv nå og nyte at du faktisk ser normal ut med en NORMAL hud. Skriver ikke dette for å få empati eller medfølelse, men for å få deg til å innse at du har en helt normal hud. 

Anonymkode: c7555...30a

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Blir provosert av sånne innlegg som dette. Vær glad du ikke har en hudsykdom du, ts. Det har jeg, en jævlig stygg en også. Jeg kan aldri bade, aldri sole meg, aldri bruke sommerklær eller noen ting siden jeg er så jævlig stygg pga den hudsykdommen som stadig forverres og attpåtil er uhelbredelig. Jeg kan ikke vise meg noe sted. Huden min er helt forferdelig både i ansikt og på kropp.  Håper du med din normale hud kan sette ting litt i perspektiv nå og nyte at du faktisk ser normal ut med en NORMAL hud. Skriver ikke dette for å få empati eller medfølelse, men for å få deg til å innse at du har en helt normal hud. 

Hvilken hudsykdom har du?

Anonymkode: d76dc...6a6

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken hudsykdom har du?

Anonymkode: d76dc...6a6

Nevrofibromatose type 1. Ikke like ille som de verste skrekkeksemplene som kommer opp når man googler (de færreste er så hardt rammet), men likevel ille nok. Har masse små kuler på overkroppen, så kan aldri bade eller vise meg i bikini igjen. Før hadde jeg ikke så mye og så faktisk ganske ok ut, men det blitt verre med alderen og nå er jeg blitt ekstremt stygg.

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke annet enn helt normal hud på bildet.

Anonymkode: 6e419...2bd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor kan du ikke være ute i sol? Og ha ferie? Trenger litt mer kontekst her 🤷 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Må si meg enig i dette... Jeg har alvorlig psorisis,  dekker 80% av kroppen. Jeg blir stirret på når jeg går ut, folk unngår å sette seg ved siden av meg på bussen, før pandemien vegret folk seg for å ta imot kontakter fra meg (nå bruker jeg bare kort), jeg hører folk snakke om meg når jeg går ute (og det er ikke "uff, stakkar", det er "æsj, så du det der eller"). Jeg nekter å dekke meg til og går i shorts og singlet, det er så varmt at jeg orker ikke kveles i heldekkende plagg for at andre ikke skal plages med synet av meg. Jeg blir behandlet som jeg er spedalsk og smittefarlig. Jeg lever med ekstreme smerter, men i tillegg må jeg forholde meg til smerten av å behandles som noe ekkelt.

TS, huden din er HELT normal.

Anonymkode: 7bdfe...9fd

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker du skrev om dette tidligere også. Jeg syns det er så leit at du har fått et slags vrangsyn på dette, og at du blir så begrenset av det vrangsynet. For huden din er helt normal, det har leger sagt, og det har mange her inne sagt, etter å ha sett bilder. Noen har hvit hud som et laken, noen har rødlig hud, noen har synlige små «nett» av blodårer, noen har små røde nupper i huden, osv osv. Selv har jeg masse cellulitter, og jeg får masse pigmentflekker av solen, som gjør at brunfargen blir skjoldete. Jeg har også røde nupper på leggene. Sånn er det, jeg er ute og bader og soler meg likevel. Håper du kan klare å slippe tak i disse tankene, for dette er et problem du laget i hodet ditt, og som har fått altfor mye fokus. Håper du kan ta til deg det alle sier her. Gå ut i solen og nyt livet og sommeren! ❤️

Anonymkode: 7a77c...2fd

• Nyttig 3
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (På 18.7.2023 den 11.30):

Hvorfor kan du ikke være ute i sol? Og ha ferie? Trenger litt mer kontekst her 🤷 

nei det er nokko hva blir veg gjennom mage tabletter pulver te. men jeg kjenner ikke navnet. takk før førståelse det er jøvlig tungt og spesielt da jeg kan ikke sit i sol da blir det mehr rød

AnonymBruker
Skrevet

nei det er nokko hva blir veg gjennom mage tabletter pulver te. men jeg kjenner ikke navnet. takk før førståelse det er jøvlig tungt og spesielt da jeg kan ikke sit i sol da blir det mehr rød

Sånn ser jeg ut over mesteparten av kroppen. 
https://www.researchgate.net/figure/Plaque-psoriasis-on-the-back-of-a-4-year-old-boy_fig1_349263187

Anonymkode: 7bdfe...9fd

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 11.25):

Nevrofibromatose type 1. Ikke like ille som de verste skrekkeksemplene som kommer opp når man googler (de færreste er så hardt rammet), men likevel ille nok. Har masse små kuler på overkroppen, så kan aldri bade eller vise meg i bikini igjen. Før hadde jeg ikke så mye og så faktisk ganske ok ut, men det blitt verre med alderen og nå er jeg blitt ekstremt stygg.

Jeg har NF 1. Ingen kuler. 

Anonymkode: df2e9...783

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...