Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i den situasjonen at vi skal søkes inn til IVF behandling på Rikshospitalet. I den forbindelse lurer jeg på om det er noen her inne som vet omtrent hvor lang ventetid det er der nå. Er det noen som står i kø som kan gi meg et svar. (Hvis ikke får jeg smøre meg med tolmodighet i 2-3 uker til, da er alle prøvesvar inne og søknad oversendt.)

Takknemlig for svar.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på akkurat det samme. Søknad ble sendt denne uka. I følge legen min skal man få et brev tilbake om at søknaden er mottatt og forventet ventetid. Men sånne svarbrev bruker de sikkert laaang tid på...

Skrevet

Det er vel 9 måneders ventetid på Riksen. Var det da jeg sjekket i sommer iallefall.

• 4 år senere...
Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet
Det er vel 9 måneders ventetid på Riksen. Var det da jeg sjekket i sommer iallefall.

Vi sendte søknad i juni-09, og vi fikk innkalling i oktober.

Da var det også sommerferie i mellom.

18. januar skrev Riksen at de hadde fått bukt med ventetiden som hadde vært på 3 mnd i høst.

Så det er ikke så lang ventetid for første samtale.

Men det tar tid med prøver o.l. før alt er i gang.

LYKKE TIL

Gjest Gjest_Tullemor_*
Skrevet

Hei!

For vår del ble søknad sendt fra gynekolog i mai 2009, brevet om innkalling til første undersøkelse på kvinneklinikken kom ganske fort, men timen var først i august. Deretter var første samtale hos IVF-seksjonen i september og nå i januar har jeg startet på behandling. Altså 8 mnd fra søknad ble sendt til man er i gang med noe konkret.

Skrevet

Det var lenge, vi venter på brev i posten fra fertilitetsklinikken på sant olavs hospital. var til fastlegen for akurat en uke siden, vi fikk beskjed om at vi fikk høre fra klinikken innen 3 uker.

man kan som regel sjekke ventetidene på sykehusets nettsider.

Skrevet

Jeg ble søkt inn til Ullevål - seksjon for barnløshet. Søknad sendt 6.januar. Så fikk jeg brev om at søknaden var mottatt sist uke og i går fikk jeg innkalling til time i februar, så det var raskt syns jeg! MEN vet jo ikke når jeg evt. virkelig kommer i gang da...

Skrevet
Jeg ble søkt inn til Ullevål - seksjon for barnløshet. Søknad sendt 6.januar. Så fikk jeg brev om at søknaden var mottatt sist uke og i går fikk jeg innkalling til time i februar, så det var raskt syns jeg! MEN vet jo ikke når jeg evt. virkelig kommer i gang da...

Oi det gikk fort :) Har lest på sidene til ullevåll at ventetiden er 2-4 måneder, men bare noen uker :sjokk: Spennende Phobaeticus :strix:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...