AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #1 Del Skrevet 16. juli 2023 Tenker mye på en episode jeg hadde på reise opp i Finnmark for noen år tilbake. Er ingen rovdyrekspert, men vet at i Kauto er det vel både jerv, ulv og evt bjørn? Noe må det hveer fall ha vært! Lå i lavvo og hytte der oppe, og skulle bare gå bak hytta i bekkmørket av en eller annen grunn, men stoppet brått av et forferdelig brøl/knurr av noe slag. Kanskje 2-3 brutalt dype og grove knurr, som ga meg vill panikk selv med flere enheter innabords. Hørte med én gang at dette ikke var en bikkje, men noe langt større og skumlere. Aldri hørt maken La på sprang tilbake og ble egentlig helt vilt redd av et instinkt jeg ikke visste fantes. Turte ikke se 1 sek mer inn i mørket, og siden det var så mørkt aner jeg ikke hva det var. Går ulv nært hus/beboelse? Eller jerv er kanskje mer sannsynlig? Prøver fortsatt å tenke meg til hva det kunne vært, den dag i dag Anonymkode: e8f29...a6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #2 Del Skrevet 20. juli 2023 Opp Anonymkode: e8f29...a6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #3 Del Skrevet 21. juli 2023 F2f? Anonymkode: b5c3a...b58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellomtomater67 Skrevet 21. juli 2023 #4 Del Skrevet 21. juli 2023 Kanskje ulv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #5 Del Skrevet 21. juli 2023 F2F? Anonymkode: df975...c9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #6 Del Skrevet 21. juli 2023 F2F er åpenbart "face to face". Det er helt umulig for noen av oss å vite noe sikkert, siden både ulv, jerv og bjørn kan lage de lydene du beskriver hvis de føler seg truet. Det finnes flere jerv her i landet enn de to andre artene, og de er også kjent for å være mer aggressive, så jeg jerv er mest sannsynlig av de tre, men som sagt, det kan ingen vite sikkert. Anonymkode: 9db72...2e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olaug Olsen Skrevet 21. juli 2023 #7 Del Skrevet 21. juli 2023 Fant dette opptaket. Du kan gå gjennom en og en, og sjekke lydopptak opp mot det du husker: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=sound+wolverine#fpstate=ive&vld=cid:f2f53b5f,vid:112JsKtbCEE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå