AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #1 Skrevet 16. juli 2023 Sårsalven Brulidine gikk ut av produksjon for ett par år siden fordi Norge omtrent var det eneste landet som importerte den. Så tror de sluttet å produsere den. Jeg er helt avhengig av den for noen tilbakevendende forkjølelsessår i nesen. Det er også den eneste sårsalven som lindrer smerte ved å smøre den rett på såret. Feks skrubbsår om sommeren. Dermed er den er både smertelindrende samtidig som sårene gror mye fortere med den. Har frem til nå ikke funnet en god erstatter for denne salven. Legen nevnte pyrisept salve, men den er ikke i nærheten så god og den kan svi i sårene. + sårene tror ikke særlig fortere. Leser på nett og apotek at ulike typer honningsalver skal være bra. Men de er svært dyre og jeg er skeptisk til virkning. Det er vel ren naturmedisin? Har noen erfaring med honningssalve som sårsalve? Evt andre salver som er gode å behandle sår med? Anonymkode: 2c1a3...f91
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #2 Skrevet 16. juli 2023 Har både brukt honning til mine egne sår, og brukt de i jobbsammenheng Anonymkode: 3dc65...392 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #3 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har både brukt honning til mine egne sår, og brukt de i jobbsammenheng Anonymkode: 3dc65...392 Ren honning? Sånn man kjøper for å spise? Anonymkode: 2c1a3...f91
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #6 Skrevet 16. juli 2023 Manukahonning på tube fra apoteket. Har brukt det på munnsår med god effekt. Brulidine var ikke smertestillende. Du kan kanskje prøve vaselin i nesa eller sesamspray til nesa? Bepanthen krem eller salve kan brukes på sår hud. Anonymkode: 542c8...170 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #7 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ren honning? Sånn man kjøper for å spise? Anonymkode: 2c1a3...f91 Manukahonning på tube fra apoteket. Du finner den ved pyriseptsalva på Apotek 1 Anonymkode: 542c8...170
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #8 Skrevet 16. juli 2023 https://www.apotek1.no/produkter/abilar-10-saarsalve-820257p Denne ble jeg anbefalt av legen, og funka veldig bra syns jeg Anonymkode: 99cc4...cc5
flusa Skrevet 17. juli 2023 #9 Skrevet 17. juli 2023 (endret) Abilar sårsalve! Panterbalsam fra vossabia,elizabeth arden eight hour protectant cream(multi balm), meraki multi balm,johaug multi balm,mary kay multi balm,bepanthen. Endret 17. juli 2023 av flusa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå