Gå til innhold

Hvor lenge har tatoveringer vært på moten siste tiårene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har egentlig tatoveringer vært på moten? Har det vært noe opphold i trenden mellom 1993-2023?🤔 (Da riktignok med litt variasjon i moten for ulike motiv)

Leser at det er stor økning i forekomsten av fjerning av tatovering med laser. Holder moten på å opphøre eller vil det være på mote ‘for alltid’ tror dere?

Anonymkode: c2ff3...9e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"For alltid" 

Har jo vært det mer eller mindre i hele menneskets historie

Anonymkode: 16bac...d66

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

"For alltid" 

Har jo vært det mer eller mindre i hele menneskets historie

Anonymkode: 16bac...d66

Blant sjømenn og urbefolkning ja. Ikke tanta di.

Anonymkode: 3cc14...b80

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De som fjerner tatoveringer er vel de spørsmål har blitt voksne, altså rundt 40 år og forlatt de umodne og impulsive 20-åra. 

Anonymkode: 86256...51a

AnonymBruker
Skrevet

som, ikke spørsmål* 

Anonymkode: 86256...51a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg følte at det var en trend for 10 år siden, men nå som jeg er i 30-årene føles det som et tilbakelagt kapittel. Min mann har to, og synes det er flaut å vise dem frem. 

Anonymkode: 13bef...a9c

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke mote med blekk i disse dager, jeg synes synd på dem som har gått på denne smellen, det ser bare forferdelig ut🤢

Anonymkode: d7618...252

AnonymBruker
Skrevet

Ble main-stream ca. midten av 90-tallet, tribals og tramp-stamps.

Anonymkode: d3d7c...832

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker jeg var i utlandet i 1996, da ble jeg og vennene mine kjempesjokkerte da vi så folk med mange piercinger og tatoveringer.

Men et par år senere begynte folk i min omgangskrets å ta både piercinger og tatoveringer, så jeg vil si at det ble vanlig blant vanlige folk rundt 1997/1998.

Anonymkode: 9b8d9...c2d

AnonymBruker
Skrevet

Har det ikke blitt forbudt i norge å bruke blekket de bruker for å ta tattovering eller tar jeg helt feil her?

Anonymkode: d4972...25c

Skrevet

Det er ikke bare spørsmål om tatovering generelt er moderne. Tenk også på at din smak, dine verdier og interesser endrer seg og ikke minst endrer moten seg. Sjansen for at du før eller siden angrer på den tatoveringen du tok som 19 åring er svært stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...