AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #1 Skrevet 16. juli 2023 Hei! Jeg har en god stund nå (kanskje 1-2 år slitt med å sovne, og da spesielt når jeg sover borte (ferie ol) men også hvis noe utenom det vanlige skal skje dagen etter. jeg tror ikke at jeg egentlig sliter med selve søvnen men det er angsten og uroen rundt det å få sove som ødelegger og det har blitt en så utrolig stor og altoppslukende ting.. og nå har jeg utviklet angst for angsten i tillegg. Jeg får fysiske smerter i kroppen når jeg ikke får sove og sliter med mye tankekjør.. spesielt er det det at det er viktig å få sovne hvis ikke vil jeg være trøtt og uopplagt på feks en ferie jeg har gledet meg mye til og andre ting jeg anser det som viktig å være opplagt til.. og dette blir da en ond sirkel og jeg har faktisk endt opp med å omtrent døgne.. det er jo litt kjipt hvis man feks er på en ferie man hr gledet seg lenge til eller skal noe litt viktig.. jeg har prøvd zonat men usikker på om det egentlig alltid fungerer så bra, og jeg ønsker i utgangspunktet med dette innlegget å vite om noen har noen gode tips til god reseptfri medisin som kan benyttes eller andre gode tips for å få sovne. Jeg vet at det finnes tyngre reseptbelagte sovemedisiner osv men jeg ønsker jo naturligvis å unngå å bruke dette hvis andre metoder/medisin kan fungere godt..det er altså innsovning som er problemet.. jeg kjenner jeg får skyhøy puls bare av å skrive om problemene med søvn, det er virkelig vanskelig for meg..og nå er jeg veldig redd for at ferieturer og lignende skal bli helt Ødelagt av dette søvngreiene.. det som også er svært pussig er at jeg ofte sov bedre borte enn hjemme før så usikker på hva som egentlig startet dette.. sov alltid som en drøm på hotell men nå har dette blitt et av de verste stedene å få sove på.. takk på forhånd Anonymkode: 78ed4...e15
vafle Skrevet 16. juli 2023 #2 Skrevet 16. juli 2023 Ikke prøvd det selv, men skal gå til innkjøp av Melatonin, noe de har på matbutikker som Kiwi. Har vært på ferie nå, og brukt en god stund på å sovne. Har venner som sier de har effekt. Kanskje det kan hjelpe deg også
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #3 Skrevet 16. juli 2023 Melatonin er det mange som bruker eller så kan du spørre på helsekost. Finnes en del naturmedisin og forskjellige typer te som folk syntes virker. Men, jeg vet ikke hva alt heter. Anonymkode: 854ed...bb5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #4 Skrevet 16. juli 2023 Melatonin kan funke men kjøp spray eller dråper , tablettene har jeg ikke prøvd men de jeg kjenner som har prøvd sverger til dråper å spray ( jeg bruker spray fra apoteket eller dråpene på sunkost) på justmind.nu har de sånn lydbok med hypnosegreier, jeg har egentlig ingen tro på hypnose men jeg har kjøpt en desperat gang å prøvd dette her å jeg blir jævlig trøtt 😂 første gangen bare lo jeg men det går over det au 😂 Anonymkode: 27cb4...aea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå