AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #1 Skrevet 16. juli 2023 Jeg dater en fyr. Vi definerer oss ikke som kjærester men gode venner som utforsker om vi kan bli kjærester. I dag sendte jeg mld til han og inviterte han til meg i morgen. Min mld ble sendt rundt 14 og lest rundt 16. Når klokka var 22 hadde han enda ikke svart og jeg begynte bli både redd for at noe hadde skjedd og litt irritert. Hadde jo vært greit å vite. Og han VET at det verste han kan gjøre er å få meg til å tro at jeg er ignorert! (for det gjorde min eksmann mot meg hele tiden) Endte med at jeg ringte han. Da var ALT helt i orden og som vanlig, han var blid og grei og hadde bare "ventet litt med å svare, siden han ikke visste om han fikk det til dagen etter". Så når hadde hav tenkt å svare? Jo morgenen etter, tenkte han. Jeg sa til han at det var jo litt greit for meg å vite om han kom dagen etter til lunsj, før jeg la meg liksom. Nei hvorfor det liksom? Han var helt i sin egen verden og virket jo helt bortreist. Men vi fikk en fin prat likevel og jeg må fortsatt vente til i morgen for å få vite om han kommer. Vi er dønn forskjellige! Han elsker spontanitet, jeg må ha ting forutsigbart. Foruten det er vi enormt like! Men hvordan forklare for han at det sårer meg og uroer meg at han ikke svarer. Han kunne vel i det minste sagt "du, jeg må bare avvente litt så hører du fra meg senere".... Jeg gir opp. Dette skjer så ofte. Jeg får så vondt i magen av det...! Råd? Anonymkode: 456cf...14a 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #2 Skrevet 16. juli 2023 Han vet hva han driver med. Han gjør dette bevisst for å ikke bygge noe seriøst og følelsesmessig mellom dere. Nytter ikke å ta det opp med han for han vil ikke endre seg eller innrømme hva han holder på med Anonymkode: 7186d...5c5 15 10
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #3 Skrevet 16. juli 2023 Dont fucking go there, det du trenger kan ikke han gi. Innse at han er utilgjengelig på den måten du vil ha og gå videre fremfor å bli besatt av hans bekreftelse og anerkjennelse. Anonymkode: fed7c...e5c 14 2 9
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #4 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dont fucking go there, det du trenger kan ikke han gi. Innse at han er utilgjengelig på den måten du vil ha og gå videre fremfor å bli besatt av hans bekreftelse og anerkjennelse. Anonymkode: fed7c...e5c Dette 👆👆👆 Anonymkode: 7186d...5c5 9
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #5 Skrevet 16. juli 2023 Jeg kjenner meg igjen i han. Jeg er et sant helvete for folk som trenger planer og forutsigbarhet og blir på min side stresset av planer osv. Tror ikke han manipulerer deg på noen måte, men tror dere fort er for ulike til å fungere som par. Jeg sliter skikkelig i møte med folk med travle liv der alt må planlegges. Virkelig ikke min kopp te. Anonymkode: 329c9...d08 7 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #6 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han vet hva han driver med. Han gjør dette bevisst for å ikke bygge noe seriøst og følelsesmessig mellom dere. Nytter ikke å ta det opp med han for han vil ikke endre seg eller innrømme hva han holder på med Anonymkode: 7186d...5c5 Ikke enig. Vi bygger jo stadig en sterkere relasjon. Og han innrømmer det absolutt. Det var det første han sa da jeg ringte "unnskyld for at jeg ikke har gitt lyd, men...." Så jeg vet ikke, jeg må jo faktisk ta dette opp med han på et vis.. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dont fucking go there, det du trenger kan ikke han gi. Innse at han er utilgjengelig på den måten du vil ha og gå videre fremfor å bli besatt av hans bekreftelse og anerkjennelse. Anonymkode: fed7c...e5c Selvom han er sløv på sms så kan han vel likevel være et supert menneske? Dette er det eneste ved han som irriterer meg. Han har vært singel 8 år. Mulig han ikke klarer tilpasse seg helt det å tenke på en annen... 🤷 Anonymkode: 456cf...14a 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #7 Skrevet 16. juli 2023 Nå var det voldsom pessimisme og negativ tolkning av denne mannen. Utfordringen er jo at dere er helt forskjellige. Og det behøver ikke være galt det, men dere må begge ha evne til å sammarbeide. Det betyr at du må sortere fortid og nåtid (dårlig gjort at denne nye mannen skal betale for din ex dårlige atferd), der du tar ansvar for angsten slik at du ikke mister hodet. MEN han må også kunne ta ditt perspektiv og i det minste annerkjenne dine følelser. Og her høres det ut som dere har store problemer. Enten klarer ikke du formidle godt nok hvordan du har det, eller så evner han ikke å ta det inn over seg. Usnsett, dette må dere løse dersom dere ønsker å få til et lykkelig forhold. Anonymkode: 1a2d2...e3f 3 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #8 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kjenner meg igjen i han. Jeg er et sant helvete for folk som trenger planer og forutsigbarhet og blir på min side stresset av planer osv. Tror ikke han manipulerer deg på noen måte, men tror dere fort er for ulike til å fungere som par. Jeg sliter skikkelig i møte med folk med travle liv der alt må planlegges. Virkelig ikke min kopp te. Anonymkode: 329c9...d08 OK men vi er veldig like på alt annet, så dette tenker jeg er noe som må jobbes med. For her er vi veldig forskjellig. Men hvordan kan jeg ta det opp med han og snakke gjennom dette, uten at han opplever det som stress da? Hvordan hadde du likt at din kjæreste sa det til deg, at han/hun ønsket litt mer forutsigbarhet? Vil gjerne ha råd fra deg som skjønner han. Anonymkode: 456cf...14a 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #9 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke enig. Vi bygger jo stadig en sterkere relasjon. Og han innrømmer det absolutt. Det var det første han sa da jeg ringte "unnskyld for at jeg ikke har gitt lyd, men...." Så jeg vet ikke, jeg må jo faktisk ta dette opp med han på et vis.. Selvom han er sløv på sms så kan han vel likevel være et supert menneske? Dette er det eneste ved han som irriterer meg. Han har vært singel 8 år. Mulig han ikke klarer tilpasse seg helt det å tenke på en annen... 🤷 Anonymkode: 456cf...14a Han kan vel for pokker være så super han vil, supermann for alt vi vet. Det endrer ikke det fakta at du og han har helt forskjellige behov. Og i stede for å innse det, driver du og mister hodet helt, og hekter deg på denne fyren. Han kan ikke gi deg det du vil. Uansett hva slags unnskyldninger og forklaringer du finner på for å rettferdiggjøre hans oppførsel. Move on, han er sikkert en super fyr, han er ikke din supre fyr og du mister deg selv i forsøk på å endre ham Anonymkode: fed7c...e5c 15 1 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #10 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): OK men vi er veldig like på alt annet, så dette tenker jeg er noe som må jobbes med. For her er vi veldig forskjellig. Men hvordan kan jeg ta det opp med han og snakke gjennom dette, uten at han opplever det som stress da? Hvordan hadde du likt at din kjæreste sa det til deg, at han/hun ønsket litt mer forutsigbarhet? Vil gjerne ha råd fra deg som skjønner han. Anonymkode: 456cf...14a DU tenker at dette må jobbes med, du klarer ikke å innse at dere ikke passer så nå skal du tvinge det til å passe? Du er på vei i hundre mot et knust hjerte. Ditt. Anonymkode: fed7c...e5c 10 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #11 Skrevet 16. juli 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Han vet hva han driver med. Han gjør dette bevisst for å ikke bygge noe seriøst og følelsesmessig mellom dere. Nytter ikke å ta det opp med han for han vil ikke endre seg eller innrømme hva han holder på med Anonymkode: 7186d...5c5 Dette tror jeg også, garantert. Anonymkode: ccd81...5f6 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #12 Skrevet 16. juli 2023 Du oppfører deg desperat og er utålmodig. Ikke alle menn er like aktive på mobilen og han viser at han ikke lever på telefonen med å ikke svare med en gang du sender en melding. Om du ikke kan vente til morgenen etter så bør du la han gå.... Anonymkode: dffc7...25c
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #13 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke enig. Vi bygger jo stadig en sterkere relasjon. Og han innrømmer det absolutt. Det var det første han sa da jeg ringte "unnskyld for at jeg ikke har gitt lyd, men...." Så jeg vet ikke, jeg må jo faktisk ta dette opp med han på et vis.. Selvom han er sløv på sms så kan han vel likevel være et supert menneske? Dette er det eneste ved han som irriterer meg. Han har vært singel 8 år. Mulig han ikke klarer tilpasse seg helt det å tenke på en annen... 🤷 Anonymkode: 456cf...14a Er han etnisk norsk eller fra en annen kultur? Anonymkode: 7186d...5c5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #14 Skrevet 16. juli 2023 Her ts, litt lesestoff https://psykologisk.no/2015/03/hekta-pa-et-hap-om-kjarlighet/ Anonymkode: fed7c...e5c 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #15 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): OK men vi er veldig like på alt annet, så dette tenker jeg er noe som må jobbes med. For her er vi veldig forskjellig. Men hvordan kan jeg ta det opp med han og snakke gjennom dette, uten at han opplever det som stress da? Hvordan hadde du likt at din kjæreste sa det til deg, at han/hun ønsket litt mer forutsigbarhet? Vil gjerne ha råd fra deg som skjønner han. Anonymkode: 456cf...14a Jeg har ikke noe svar du vil like, dessverre. Jeg hadde nok bare trukket meg unna fordi jeg ikke er interessert i å starte ett forhold med problemer og mener det her er snakk om ganske grunnleggende forskjeller i personlighet som er vanskelig å bygge bro over. Jeg fungerer rett og slett best med folk om tar ting litt som det kommer og tror de problemene du har oppdaget her er alvorlig for dere. Anonymkode: 329c9...d08 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #16 Skrevet 16. juli 2023 Du kan ikke kreve at han oppfører seg på en måte som er skreddersydd dine behov. At du har pålagt ham ansvaret for hva eks-mannen din gjorde mot deg er en dårlig start på et nytt forhold… Anonymkode: b8776...e0c 1 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #17 Skrevet 16. juli 2023 Men i huleste for et negativt folk her da. Kan man virkelig ikke være sammen dersom man har forskjeller? Må man være kliss like? Jeg har da vært sammen med menn før som har hatt greier jeg ikke har likt, og selvsagt ting hos meg som de ikke har likt... Men da jobber man jo med ting, man gir da for svarte ikke opp før man har begynt?! Og at eksen min hadde en tendens til å ignorere, joda, men det preger ikke hverdagen min. I alle dager... Det kan slå inn av og til som i dette tilfellet. Hvorfor er det ikke mulig å si noe om at jeg syns det er vanskelig at du er så laidback ift dette med meldinger, mens du skulle nok ønske at jeg var mer avslappet.... Kunne vi kanskje klare møte hverandres behov på en god måte? Er man gla i noen, så gjør man jo det man kan for å glede den andre. Jeg skjønnee faktisk ikke dem som sier at dette forholdet er dømt til å mislykkes. Jeg kunne ikke vært mer uenig. Men så er det jeg som vet hvordan vi har det sammen, og ikke dere. Dere henger dere bare opp i denne ene forskjellen. Jeg ønsket hjelp til hvordan ta det opp. Ikke hvordan gå for brudd. Anonymkode: 456cf...14a 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #18 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men i huleste for et negativt folk her da. Kan man virkelig ikke være sammen dersom man har forskjeller? Må man være kliss like? Jeg har da vært sammen med menn før som har hatt greier jeg ikke har likt, og selvsagt ting hos meg som de ikke har likt... Men da jobber man jo med ting, man gir da for svarte ikke opp før man har begynt?! Og at eksen min hadde en tendens til å ignorere, joda, men det preger ikke hverdagen min. I alle dager... Det kan slå inn av og til som i dette tilfellet. Hvorfor er det ikke mulig å si noe om at jeg syns det er vanskelig at du er så laidback ift dette med meldinger, mens du skulle nok ønske at jeg var mer avslappet.... Kunne vi kanskje klare møte hverandres behov på en god måte? Er man gla i noen, så gjør man jo det man kan for å glede den andre. Jeg skjønnee faktisk ikke dem som sier at dette forholdet er dømt til å mislykkes. Jeg kunne ikke vært mer uenig. Men så er det jeg som vet hvordan vi har det sammen, og ikke dere. Dere henger dere bare opp i denne ene forskjellen. Jeg ønsket hjelp til hvordan ta det opp. Ikke hvordan gå for brudd. Anonymkode: 456cf...14a Du ser det ikke selv, men den ene forskjellen er et sterkt tegn på at han egentlig er emosjonellt utilgjengelig, og du driver og jager for harde livet. Anonymkode: fed7c...e5c 8
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #19 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg dater en fyr. Vi definerer oss ikke som kjærester men gode venner som utforsker om vi kan bli kjærester. I dag sendte jeg mld til han og inviterte han til meg i morgen. Min mld ble sendt rundt 14 og lest rundt 16. Når klokka var 22 hadde han enda ikke svart og jeg begynte bli både redd for at noe hadde skjedd og litt irritert. Hadde jo vært greit å vite. Og han VET at det verste han kan gjøre er å få meg til å tro at jeg er ignorert! (for det gjorde min eksmann mot meg hele tiden) Endte med at jeg ringte han. Da var ALT helt i orden og som vanlig, han var blid og grei og hadde bare "ventet litt med å svare, siden han ikke visste om han fikk det til dagen etter". Så når hadde hav tenkt å svare? Jo morgenen etter, tenkte han. Jeg sa til han at det var jo litt greit for meg å vite om han kom dagen etter til lunsj, før jeg la meg liksom. Nei hvorfor det liksom?... Anonymkode: 456cf...14a Masse drama. Her må du ta styring selv. Vær konkret. Si; Kommer du i morgen? Jeg er og kjøper inn til lunsj. Eller, jeg må vite om du kommer for hvis ikke har jeg tenkt å dra på jobben. Eller om det ikke har konsekvenser, utfordre deg selv litt på å ikke alltid vite. Anonymkode: c6802...077 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #20 Skrevet 16. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men i huleste for et negativt folk her da. Kan man virkelig ikke være sammen dersom man har forskjeller? Må man være kliss like? Jeg har da vært sammen med menn før som har hatt greier jeg ikke har likt, og selvsagt ting hos meg som de ikke har likt... Men da jobber man jo med ting, man gir da for svarte ikke opp før man har begynt?! Og at eksen min hadde en tendens til å ignorere, joda, men det preger ikke hverdagen min. I alle dager... Det kan slå inn av og til som i dette tilfellet. Hvorfor er det ikke mulig å si noe om at jeg syns det er vanskelig at du er så laidback ift dette med meldinger, mens du skulle nok ønske at jeg var mer avslappet.... Kunne vi kanskje klare møte hverandres behov på en god måte? Er man gla i noen, så gjør man jo det man kan for å glede den andre. Jeg skjønnee faktisk ikke dem som sier at dette forholdet er dømt til å mislykkes. Jeg kunne ikke vært mer uenig. Men så er det jeg som vet hvordan vi har det sammen, og ikke dere. Dere henger dere bare opp i denne ene forskjellen. Jeg ønsket hjelp til hvordan ta det opp. Ikke hvordan gå for brudd. Anonymkode: 456cf...14a Problemet er at du må endre han til en mann som passer bedre for deg helt fra starten. Det er et veldig dårlig utgangspunkt for ett forhold. Hvis du vil ha han må du nok akseptere at han som han er og heller jobbe med dine egne følelser så han ikke sårer deg når han ikke gjør som du forventer og ønsker. Anonymkode: 329c9...d08 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå