Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er bitter fordi livet ikke er blitt som ønsket. Hvor vanlig er det å bli det?

Anonymkode: 3cad6...89f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er bitter fordi livet ikke er blitt som ønsket. Hvor vanlig er det å bli det?

Veldig vanlig, tror jeg

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Et du bitter? Fornøyd med hvordan ting er blitt? 

Ikke barn, ingen partner, syk og ikke jobb. Alle andre klarer livet bedre enn meg. 

• Liker 1
Skrevet

Jobbe med aksept...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva ble ikke som du trodde? Økonomi? 

Anonymkode: ba792...3ff

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man endrer det og blir happy🥳

Anonymkode: 3a919...a30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn og partner klarer man seg fint uten. Men helsa, er den dårlig så er livskvaliteten laber. 

Anonymkode: 260c1...a1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bitterhet kommer fra tiltaksløshet.  Selvom livet ikke ble som man ville så klarer de fleste å skape et liv som gir de mening og glede allikevel, men ikke de som er tiltaksløse og deprimerte og bare dyrker den troen om at livet suger og alt er dritt

Anonymkode: cd518...9dc

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barn og partner klarer man seg fint uten. Men helsa, er den dårlig så er livskvaliteten laber. 

Anonymkode: 260c1...a1b

Nei ikke nødvendigvis. Er mange med elendig helse som fortsatt finner glede og kvalitet i livet, alt fra lamme med ALS til de mest alvorligste ME syke som bare klarer å sitte oppreist i senga på det beste kanskje et par ganger i året og ikke klarer annet enn å ligge i mørkt rom resten 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bitterhet kommer fra tiltaksløshet.  Selvom livet ikke ble som man ville så klarer de fleste å skape et liv som gir de mening og glede allikevel, men ikke de som er tiltaksløse og deprimerte og bare dyrker den troen om at livet suger og alt er dritt

Jeg er nok her. Tiltaksløs, deprimert, bitter, syk og livet suger. På toppen se alle andre som lykkes. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På KG er det vel regelen og ikke unntaket å være bitter

Anonymkode: a0d66...2e8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Et du bitter? Fornøyd med hvordan ting er blitt? 

Ikke barn, ingen partner, syk og ikke jobb. Alle andre klarer livet bedre enn meg. 

I samme situasjon, men ikke bitter. Det er jo ingen sin feil..

Anonymkode: 93713...283

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig helse er bittert og man må prøve å ikke bli overmannet av det. Datingmarkedet er bare skit så det er like så greit og slippe det. Barn er supersøte men stort ansvar. Om helsa har sviktet kan man jo prøve å finne glede i de små ting i livet. En liten tur i marka, god kaffe i sola ute, fin musikk og gode venner om man har noen. 

Nå vet jeg ikke om du er mottakelig for sånt om depresjonen er alvorlig og svært tung. 

Anonymkode: 34deb...136

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig, tro meg. På utsiden kan det se ut som at alle lever "det perfekte liv", og mange gjør det for så vidt, men mange gjør det heller ikke innvendig. Livet kan lede oss til mye forskjellig, både på godt og vondt. 

Det kan gjøre vondt at livet ikke ble slik man selv ønsket det, for vi alle har drømmer og planer. Jeg er selv i en slik prosess nå hvor jeg snart skal flytte til en ny by for å studere og TRO MEG jeg har mange "jeg skal gjøre dette og dette" - men det kan hende at ingenting av det vil skje - eller alt kan til og med bli mye bedre enn det jeg drømte om. Alle valg vi tar, små eller store, er med en risiko - igjen på godt og vondt - noen ender opp med å bli et av de beste valgene vi har tatt, mens andre noe av vi angrer mest av.

Mitt tips er faktisk å lære av fortiden. Mange mener at man bare skal "glemme fortiden", men det tror jeg vi alle vet er veldig vanskelig. Det man heller bør gjøre er å lære av de feilene man har gjort, bruke dem til å vokse som en person, og fokusere på å bli en bedre versjon av seg selv nå. Bruk alle de små og store mulighetene du har rundt deg og prøv å gjøre det beste ut av den vanskelige situasjonen du er i nå 🙂 Ønsker deg masse lykke til!!

Anonymkode: 1ff6a...134

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg øver meg på takknemlighet. Det har hjulpet meg i å overkomme bitterheten. Jeg har et sted å bo, og selv om helsen ikke er topp, så finner jeg glede i de ting jeg klarer. Jeg lever ikke i krig og elendighet eller under tortur, jeg kan kose meg med litt mat, se på film og gå turer i naturen.

Jeg har ingen kjæreste og klarer ikke å jobbe, men jeg finner interesser som jeg liker, leser bøker og oppsøker sammenhenger med andre. Selv om de ikke er mine venner, så hjelper det å komme seg ut og være med andre.

Prøv å finne glede i de små ting og gjør noe hver dag som gir deg glede. Barn kan være en voldsom bekymring og er fryktelig stress, du har ihvertfall frihet til å disponere tiden som du vil. Det kan selvfølgelig ikke oppveie tapet av å være barnløs, men det går likevel an å ha det ok selv om alt ikke ble slik man ønsket. 

Og du vet aldri hvor mye andre egentlig sliter. Bak fasaden er det mye fortvilelse og stress.

Anonymkode: c3ccc...05d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

I samme situasjon, men ikke bitter. Det er jo ingen sin feil..

Anonymkode: 93713...283

Livet feil. 

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært lettere om man hadde noe man følte fungert eller hadde, men er det absolutt ingenting som er bra eller har.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er veldig vanlig, tro meg. På utsiden kan det se ut som at alle lever "det perfekte liv", og mange gjør det for så vidt, men mange gjør det heller ikke innvendig. Livet kan lede oss til mye forskjellig, både på godt og vondt. 

Det kan gjøre vondt at livet ikke ble slik man selv ønsket det, for vi alle har drømmer og planer. Jeg er selv i en slik prosess nå hvor jeg snart skal flytte til en ny by for å studere og TRO MEG jeg har mange "jeg skal gjøre dette og dette" - men det kan hende at ingenting av det vil skje - eller alt kan til og med bli mye bedre enn det jeg drømte om. Alle valg vi tar, små eller store, er med en risiko - igjen på godt og vondt - noen ender opp med å bli et av de beste valgene vi har tatt, mens andre noe av vi angrer mest av.

Mitt tips er faktisk å lære av fortiden. Mange mener at man bare skal "glemme fortiden", men det tror jeg vi alle vet er veldig vanskelig. Det man heller bør gjøre er å lære av de feilene man har gjort, bruke dem til å vokse som en person, og fokusere på å bli en bedre versjon av seg selv nå. Bruk alle de små og store mulighetene du har rundt deg og prøv å gjøre det beste ut av den vanskelige situasjonen du er i nå 🙂 Ønsker deg masse lykke til!!

Anonymkode: 1ff6a...134

Takker og bukker!!

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det på noen måte vært noe like vekt. Har ingen søsken, dårlig forhold til mor som lever, ingen venner, ingen partner eller barn som er stort tap. Dårlig økonomi og ikke jobb. Leier. 

Alkolhol og sengen er blitt mine venner. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde det på noen måte vært noe like vekt. Har ingen søsken, dårlig forhold til mor som lever, ingen venner, ingen partner eller barn som er stort tap. Dårlig økonomi og ikke jobb. Leier. 

Alkolhol og sengen er blitt mine venner. 

Dropp alkoholen ❤️

Anonymkode: ade96...9ed

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...