Gå til innhold

Legger merke til at barnebarn får noe nytt hele tiden hos mor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet er her annenhver helg og da ser jeg ofte at barnet har nye klær og ting med hele tiden fra mor. Mor har altså god råd. Er dette noe jeg som bestemor kan klage på?

Anonymkode: 24fb7...df0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du klage på det?

Anonymkode: e5aa2...384

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barnet er her annenhver helg og da ser jeg ofte at barnet har nye klær og ting med hele tiden fra mor. Mor har altså god råd. Er dette noe jeg som bestemor kan klage på?

🫠🫠🫠

nei

Anonymkode: 359e5...b08

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du klage på? At barna får klær og leker?

Anonymkode: befc9...143

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I gamle dager arvet vi tøy.

Anonymkode: 38353...fd2

Skrevet

Du skal klage på at barnebarnet ditt har det h*n trenger? 🤔

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du farmor eller mormor? 
hvem skal du klage til tenkte du? 

Anonymkode: d9edd...da6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I gamle dager ja… vi er ikke der nå 

Anonymkode: d9edd...da6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

?? Mener du det? Aldri hørt en bestemor klage på sånt. Her skjemmer hun derimot bort ungene selv, og det er henne vi må be spare litt på pengene sine. La mor få bruke penger på barnet sitt som hun vil selv, det er da ikke noen andres sak

Anonymkode: 948f4...baf

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor klage, mulig jeg er dum men jeg forstår ikke hva det er å klage på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså...  Hva er det å klage på å kunne se at barnebarnet ditt får alt det trenger? Når ble det en negativ ting?  Og når ble det en negativ ting at mor har god råd og velger å bruke dem på barnet sitt? 

Hadde det vært motsatt så kunne du kansje hatt grunn for bekymring... 

Anonymkode: 93405...61e

AnonymBruker
Skrevet

Mener bare at barnebarnet er bortskjemt og får masse nye ting hver måned

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

I gamle dager gjorde dere veldig mye som vi foreldre i dag aldri ville gjort. Og du er ikke oppdatert; det er veldig vanlig å både arve og kjøpe brukt nå til dags, forskjellen er at det gjøres åpenlyst og det er ikke skambelagt, som det var den gang (ja, visst var det det!) 

Hva vet du om hvorfor hun kjøper nytt? Det er både lov og fint det. Hun får sikkert også klær av andre eller kjøper klespakker i tillegg brukt. Om hun ikke gjør det: fremdeles hennes valg utelukkende! 

Alt var så mye bedre i gamledager…nei, det vet vi jo alle at alt ikke var. I gamledager arvet man fordi mange måtte. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen av trolletrådene her er ikke dårlige en gang. De er bare veldig rare🤔🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️

Anonymkode: b1534...9c3

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er vel flott av mor har grei økonomi, forhåpentligvis bruker hun penger på en fornuftig måte, ikke på kreditt. 

Da skal du bare være lykkelig over å være bestemor til dette barnet. 

AnonymBruker
Skrevet

Og forresten: Hvorfor er du ikke glad for at moren har god råd? Det er jo bra for ditt barnebarn. Og om du mener det er pga.bidrag fra din sønn…vi vet alle at bidrag ikke holder til langt nær det det koster å ha barn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og forresten: Hvorfor er du ikke glad for at moren har god råd? Det er jo bra for ditt barnebarn. Og om du mener det er pga.bidrag fra din sønn…vi vet alle at bidrag ikke holder til langt nær det det koster å ha barn. 

Mor krever ikke barnebidrag fra min sønn da mor mener hun klarer seg fint på egen økonomi.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mener bare at barnebarnet er bortskjemt og får masse nye ting hver måned

Ja. Jeg syns det er en kjempeidé at du klager til din eks-svigerdatter på at hun gir barnet sitt klær og utstyr. En slik klage er en kjempeinvestering i muligheten for å få treffe barnebarnet ditt like ofte i framtida. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Mor krever ikke barnebidrag fra min sønn da mor mener hun klarer seg fint på egen økonomi.

Herregud..så du har en slik sønn også da, som sniker seg unna det økonomiske når han kan. Da burde du be han betale da, siden du bekymrer deg for økonomien hennes. Klær koster. Tidenes bestemor og pappa dette her…

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Herregud..så du har en slik sønn også da, som sniker seg unna det økonomiske når han kan. Da burde du be han betale da, siden du bekymrer deg for økonomien hennes. Klær koster. Tidenes bestemor og pappa dette her…

Det er mor selv som nekter å ta imot barnebidrag da far har lang reisevei for å hente barnet med utgifter til transport, så mor har gitt beskjed om at hun ikke trenger eller vil ha hans penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...