Gå til innhold

Hvordan få ut vaniljeessens fra den lille flaska?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter at disse små essens-flaskene ble nye, har jeg slitt med å få ut innholdet. Hva er det jeg ikke skjønner? Skal man måtte bruke nål for å stille hull, eller noe? 😅

Anonymkode: 7e8ed...4a6

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

* stikke hull, skulle det stå. Men seriøst, hvordan få ut essensen? Jeg snur den lille flaska opp/ned, og ikke en dråpe kommer ut..

Skrevet

Har flaskene blitt nye? Før ristet man ut dråpene. Går ikke det lenger?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Boetica skrev (3 minutter siden):

Har flaskene blitt nye? Før ristet man ut dråpene. Går ikke det lenger?

De er ikke nye av året, men ble nye for noen år siden. Før kom dråpene ut av seg selv, så man kunne telle dråper. Nå skjer det ingenting om jeg holder flasken opp/ned, prøvde å riste litt også, men ikke en dråpe kom ut😏

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du skudd av korken?

Anonymkode: fb1b6...c0b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du skudd av korken?

Anonymkode: fb1b6...c0b

Haha, morsom du😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner problemet. Har utviklet et ordentlig hat-forhold til rom-essensflaskene. Man må bare riste som om det står om livet.

Anonymkode: 886ce...274

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke brukt sånne flasker på lenge, så har nok ikke truffet på de nye, men før synes jeg det fungerte bra å holde flasken opp ned mellom tommel og langfinger og banke på bunnen med pekefingeren.

Anonymkode: 4306d...a84

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner problemet. Har utviklet et ordentlig hat-forhold til rom-essensflaskene. Man må bare riste som om det står om livet.

Anonymkode: 886ce...274

Da får jeg prøve å riste som en gal😆 Man mister jo helt kontroll på hvor mye man har i også, hvis man i det hele tatt er heldig å få ut noe. Skjønner ikke hva de har tenkt når de fornyet disse flaskene🤔

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hold flasken oppned og slå på hånda du holder flaska med. 

Litt håpløst å forklare, men et hardt slag på oversiden av hånda mens du holder flasken mellom fingrene gjør susen. Tror jeg. 

Anonymkode: dec78...9b4

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da får jeg prøve å riste som en gal😆 Man mister jo helt kontroll på hvor mye man har i også, hvis man i det hele tatt er heldig å få ut noe. Skjønner ikke hva de har tenkt når de fornyet disse flaskene🤔

Hold over oppvaskkummen så rister du. Da får du en følelse for hva som skal til for å få ut disse hersens dråpene. Det var slik jeg også fant ut av at det er faktisk mulig, men det må noe enormt med muskelbruk for å få til.

Enig med andre her, det er gjort om noe på disse flaskene for før kom dråpene av seg selv, en etter en. Nå må en riste som bare den for å få ut dråpene, og da kommer de plutselig, flere på en gang.

Anonymkode: db614...a6e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hold flasken oppned og slå på hånda du holder flaska med. 

Litt håpløst å forklare, men et hardt slag på oversiden av hånda mens du holder flasken mellom fingrene gjør susen. Tror jeg. 

Anonymkode: dec78...9b4

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hold over oppvaskkummen så rister du. Da får du en følelse for hva som skal til for å få ut disse hersens dråpene. Det var slik jeg også fant ut av at det er faktisk mulig, men det må noe enormt med muskelbruk for å få til.

Enig med andre her, det er gjort om noe på disse flaskene for før kom dråpene av seg selv, en etter en. Nå må en riste som bare den for å få ut dråpene, og da kommer de plutselig, flere på en gang.

Anonymkode: db614...a6e

Takk for gode råd🤗

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det varierer mye. Vaniljeessens flaske datert 11.04.2024 som jeg kjøpte nylig , kommer dråpene ut!

Anonymkode: 25595...560

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...