AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #21 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 17.7.2023 den 8.13): Nei, nå har jeg gått ca en uke uten. Men kom tilbake i går. Har tatt magnesium i årevis, så mangler ikke det. B12 blir jevnlig sjekket pga sykdom. Anonymkode: 810ad...be0 Sjekk hvor du er i skalaen av b12, det er av betydning. Er kilden til b-12 fra kjøtt/fisk? Tar du magnesium i multitilskudd, eller separat? Anonymkode: 25135...bd2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #22 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sjekk hvor du er i skalaen av b12, det er av betydning. Er kilden til b-12 fra kjøtt/fisk? Tar du magnesium i multitilskudd, eller separat? Anonymkode: 25135...bd2 Tar multitilskudd, men magnesium separat i tillegg(er for lite i multivit). Tar litt jod utenom og, etter anbefaling fra lege. Og har privatlege pga heftige mageplager som følger opp. Anonymkode: 810ad...be0
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #23 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 16.7.2023 den 22.43): Har noen hatt det? Over en lengre periode? Typ dager/uker? På en bestemt plass? Anonymkode: 2235e...55e Ja. Jeg hadde det i månedsvis i strekk sist jeg hadde en «episode» med IBS. Fikk leamus i hånden en uke eller to så ille at alle musklene i hånden var helt stive av belastningen. Og jeg hadde det i låret et par måneder samme høsten. Leamus er irriterende, ts, men det er bare et symptom på noe du trolig talt vet veldig godt: kroppen din står under høyt stress. Leamusen går vekk når stresset gir seg såpass at kroppen kan bruke energi på muskelpleie. Så har du leamus og er ikke klar over at du er mentalt eller fysisk stresset (fysisk stress er alt fra plagsom men ufarlig allergi til kronisk sykdom)? Ta en runde med deg selv. Sjekk over kropp og sinn. Hvor ligger stresset? Utelukk stresset (inkludert behandling eller forbedret pleie av kroniske tilstander) Anonymkode: c9b7c...b24
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #24 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tar multitilskudd, men magnesium separat i tillegg(er for lite i multivit). Tar litt jod utenom og, etter anbefaling fra lege. Og har privatlege pga heftige mageplager som følger opp. Anonymkode: 810ad...be0 Og kilden til b-12, er det regelmessig rødt kjøtt/fet fisk, eller fra tilskudd? Hvor i skalaen ligger du innenfor referanseverdiene? Anonymkode: 25135...bd2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #25 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tar multitilskudd, men magnesium separat i tillegg(er for lite i multivit). Tar litt jod utenom og, etter anbefaling fra lege. Og har privatlege pga heftige mageplager som følger opp. Anonymkode: 810ad...be0 Husk at magnesium i multitilsudd er nesten fånyttes. Ikke bare pga lave verdier, men også fordi opptaket blir forstyrret av andre mineraler. Så minst 300 mg tilskudd separat daglig. Anonymkode: 25135...bd2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #26 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Husk at magnesium i multitilsudd er nesten fånyttes. Ikke bare pga lave verdier, men også fordi opptaket blir forstyrret av andre mineraler. Så minst 300 mg tilskudd separat daglig. Anonymkode: 25135...bd2 Jeg tar 600-800 mg daglig Anonymkode: 810ad...be0
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #27 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tar 600-800 mg daglig Anonymkode: 810ad...be0 Det er bra, hvis du har tatt slike doser over flere måneder så er det ikke relatert til magnesium. Anonymkode: 25135...bd2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #28 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. Jeg hadde det i månedsvis i strekk sist jeg hadde en «episode» med IBS. Fikk leamus i hånden en uke eller to så ille at alle musklene i hånden var helt stive av belastningen. Og jeg hadde det i låret et par måneder samme høsten. Leamus er irriterende, ts, men det er bare et symptom på noe du trolig talt vet veldig godt: kroppen din står under høyt stress. Leamusen går vekk når stresset gir seg såpass at kroppen kan bruke energi på muskelpleie. Så har du leamus og er ikke klar over at du er mentalt eller fysisk stresset (fysisk stress er alt fra plagsom men ufarlig allergi til kronisk sykdom)? Ta en runde med deg selv. Sjekk over kropp og sinn. Hvor ligger stresset? Utelukk stresset (inkludert behandling eller forbedret pleie av kroniske tilstander) Anonymkode: c9b7c...b24 Men jeg finner det sykt rart at hvorfor leamusen er der på nøyaktig samme sted, flere dager på rad? Og den er der mye hyppigere så fort jeg tenker på det. Er leamus og hjerne sammenkoblet? Anonymkode: 2235e...55e
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #29 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, i starten hadde jeg det 2-3 uker😏Veldig irriterende at det aldri går bort. Har prøvd å massere. Anonymkode: 810ad...be0 Grusomt! Og det var der på nøyaktig samme sted? Og enda hyppigere jo mer du tenkte på det? Anonymkode: 2235e...55e
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #30 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Grusomt! Og det var der på nøyaktig samme sted? Og enda hyppigere jo mer du tenkte på det? Anonymkode: 2235e...55e Det er irriterende, men ikke sånn at jeg ligger våken og tenker på det, så det spiller ikke inn for meg. Var litt stresset ang et jobbintervju, men heldigvis var musa rolig den dagen😅 Anonymkode: 810ad...be0
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #31 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er irriterende, men ikke sånn at jeg ligger våken og tenker på det, så det spiller ikke inn for meg. Var litt stresset ang et jobbintervju, men heldigvis var musa rolig den dagen😅 Anonymkode: 810ad...be0 Ja, sant. Men merkelig at det er lokalisert på samme sted hos meg, og ikke litt rundt. Anonymkode: 2235e...55e
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #32 Skrevet 18. juli 2023 Har det på ene øyet i perioder hvor jeg sover dårlig. Anonymkode: 945b3...613
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå