Gå til innhold

Sykepleiere i de større byene - fornøyd med lønna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som jobber som sykepleier i Oslo eller Bergen, i større byer. Er dere fornøyd med lønna ? Og hva ligger den på cirka pr mnd utbetalt brutto?

Anonymkode: f2917...a6c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nysgjerrig på dette selv 😬 har lyst å jobbe nattvakt i Oslo noen dager i uken. 

Anonymkode: d9827...961

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som sykepleier, men har en ren nattestilling på 80%. Tjener 45.000 brutto dersom jeg ikke jobber ekstra, men tar som oftest flere ekstravakter hver måned. 

Anonymkode: e5598...3cb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg jobber som sykepleier, men har en ren nattestilling på 80%. Tjener 45.000 brutto dersom jeg ikke jobber ekstra, men tar som oftest flere ekstravakter hver måned. 

Det er jo bra betalt, høres for meg ut som ?

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er jo bra betalt, høres for meg ut som ?

ts

Jeg har utbetalt  30.000 i måneden (om jeg ikke jobber ekstra) og er fornøyd med det.  Men tilleggene utgjør en stor del av lønnen. I tillegg har jeg nesten full ansiennitet. 95kr i nattillegg, noe som utgjør over 1000kr i rent tillegg per vakt. Så om man jobber kun dag eller dag/kveld, vil man selvfølgelig ha mye lavere lønn ved samme stillingsprosent. 

AnonymBruker
Skrevet

Kunne alltids tjent noe bedre. Tjener greit når jeg tar på meg en del overtid/ekstravakter.

Spesialsykepleier, Trondheim, St Olav (sykehus).

Tariffen for helseforetakene er jo lik over omtrent hele landet. Ikke sørlig rom for å forhandle seg opp i lønn dessverre (ihvertfall i min jobb).

https://www.nsf.no/lonn-og-tariff/spekter

Lønnen i kommunen kan jeg ikke noe om, men inntrykket er at den kan være noe dårligere (Trondheim), men at det i noe grad er mulig å forhandle seg opp.

Anonymkode: c8ae5...426

AnonymBruker
Skrevet

Tilføyelse: har tjent i overkant av 800 000 de siste par årene (da altså med en del overtid/ekstravakter).

Anonymkode: c8ae5...426

AnonymBruker
Skrevet

Lå på over millionen. Med overtid og corona tillegg og sommertillegg og sikkert andre tillegg. 75% fast stilling. Spesial spl med full ansiennitet. Sengepost nyfødt intensiv. Sykehuset Telemark 

IMG_8895.jpeg

Anonymkode: 9b4e5...219

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det var lite! Jeg jobber og 80% natt. Har 57000 brutto!

Anonymkode: 60812...7f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så de fleste sykepleierne i full stilling tjener mellom 500k og 600k brutto i året?

Anonymkode: c1de8...ee3

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så de fleste sykepleierne i full stilling tjener mellom 500k og 600k brutto i året?

Ja. Det er nok ikke bestandig det at vi er misfornøyd med lønna isolert sett, men at lønna ikke står i forhold til ansvaret. Jeg jobber 100% i kommunen, har 600 000 i fastlønn + tillegg og alltid noe overtid

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke sykepleier selv, men har mange venner som er det. De virker fornøyd med arbeidsoppgavene og lønn. De har mange forskjellige felt å velge mellom og kan lære mye. De som har flyttet til mindre steder har kjedet seg fordi jobben er mer rutinepreget og mindre utfordrende. 

Anonymkode: e2b51...e68

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var lite! Jeg jobber og 80% natt. Har 57000 brutto!

Anonymkode: 60812...7f2

Det kan være. Tjener akkurat det lønnsstigen tilsier. Har du en bedre avtale enn dette? Eventuelt 10 års ansiennitet? 

AnonymBruker
Skrevet

Inkludert alle tillegg vil nok mange tjene over 500.000 ja. Men grunnlønnen er jo langt under dette før man når nesten full ansiennitet. Og det skulle da bare mangle at man får betalt ekstra for ugunstige vakter. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de fleste sykepleiere tjener rundt 600.000, så må en kunne si at lønnen er bra!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis de fleste sykepleiere tjener rundt 600.000, så må en kunne si at lønnen er bra!

Jeg tjener 540.000 i 80% stilling med kun nattevakter. Synes ikke det er så bra med nesten full ansiennitet når en kun jobber natt? Jeg er ikke misfornøyd med lønnen, men det er jo grunnet nattilleggene. Hadde derimot slitt uten disse tilleggene

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det gjør de IKKE! Jeg har 8 års ansiennitet og bikka nettopp 500k.

Anonymkode: 5a297...b60

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tjener 540.000 i 80% stilling med kun nattevakter. Synes ikke det er så bra med nesten full ansiennitet når en kun jobber natt? Jeg er ikke misfornøyd med lønnen, men det er jo grunnet nattilleggene. Hadde derimot slitt uten disse tilleggene

Du må forhandle! Lønna di suger jo! Jeg forhandlet meg opp nå til 556 000 kr. Får 10 års ansiennitet neste år og går dermed opp til 606 000. I grunnlønn! I 100 % stilling.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler jeg tjener bra, men jobber også det de fleste vil kalle ugunstige tider. Brutto lønn i fjor ble 970.000, da hadde jeg et par overtidsvakter. Ender nok på 850.000 i år, da har jeg knapt jobbet ekstra. Grunnlønn på 650.000 uten tillegg. 

Anonymkode: 33ad9...8bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du må forhandle! Lønna di suger jo! Jeg forhandlet meg opp nå til 556 000 kr. Får 10 års ansiennitet neste år og går dermed opp til 606 000. I grunnlønn! I 100 % stilling.

Dette er jo poenget mitt. Sykepleierlønnen er dårlig. Man kan forhandle en del steder, særlig i kommunene. Men min arbeidsplass er attraktiv og har ikke mangel på søkere. Ikke mulig å få forhandlet lønn her. Jeg ønsker ikke å bytte jobb for bedre lønn, da jeg virkelig trives i nåværende. Men sykepleiere må bli flinkere til å forhandle, det er alt for få som gjør dette. Man går ut ifra tariff og de fleste tenker at det er dette man skal ha og gjør ikke noe med lønnen selv.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...