Gå til innhold

Sykepleiere i de større byene - fornøyd med lønna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som jobber som sykepleier i Oslo eller Bergen, i større byer. Er dere fornøyd med lønna ? Og hva ligger den på cirka pr mnd utbetalt brutto?

Anonymkode: f2917...a6c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nysgjerrig på dette selv 😬 har lyst å jobbe nattvakt i Oslo noen dager i uken. 

Anonymkode: d9827...961

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som sykepleier, men har en ren nattestilling på 80%. Tjener 45.000 brutto dersom jeg ikke jobber ekstra, men tar som oftest flere ekstravakter hver måned. 

Anonymkode: e5598...3cb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg jobber som sykepleier, men har en ren nattestilling på 80%. Tjener 45.000 brutto dersom jeg ikke jobber ekstra, men tar som oftest flere ekstravakter hver måned. 

Det er jo bra betalt, høres for meg ut som ?

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er jo bra betalt, høres for meg ut som ?

ts

Jeg har utbetalt  30.000 i måneden (om jeg ikke jobber ekstra) og er fornøyd med det.  Men tilleggene utgjør en stor del av lønnen. I tillegg har jeg nesten full ansiennitet. 95kr i nattillegg, noe som utgjør over 1000kr i rent tillegg per vakt. Så om man jobber kun dag eller dag/kveld, vil man selvfølgelig ha mye lavere lønn ved samme stillingsprosent. 

AnonymBruker
Skrevet

Kunne alltids tjent noe bedre. Tjener greit når jeg tar på meg en del overtid/ekstravakter.

Spesialsykepleier, Trondheim, St Olav (sykehus).

Tariffen for helseforetakene er jo lik over omtrent hele landet. Ikke sørlig rom for å forhandle seg opp i lønn dessverre (ihvertfall i min jobb).

https://www.nsf.no/lonn-og-tariff/spekter

Lønnen i kommunen kan jeg ikke noe om, men inntrykket er at den kan være noe dårligere (Trondheim), men at det i noe grad er mulig å forhandle seg opp.

Anonymkode: c8ae5...426

AnonymBruker
Skrevet