AnonymBruker Skrevet 16. juli 2023 #1 Skrevet 16. juli 2023 Bortsett fra pepper. Hva slags mat er Tyrkia kjent for og som man bør prøve når man drar dit for første gang. Skal til Antalya. Anonymkode: ab80e...25c
Amossa Skrevet 16. juli 2023 #3 Skrevet 16. juli 2023 Aller først, den tyrkiske frokosten: hvitt brød, honning, tomat og agurk, ost og oliven. I tillegg får vi turister gjerne fersk juice, yoghurt og frisk frukt. Tyrkerne drikker sin svarte te, men de har også kaffe. I gamlebyen i Antalya finner du spisesteder av alle typer. Det er lurt å sjekke på tripadviser.no hva som finnes og hvilke kritikker gjestene gir. Jeg er sånn laget at også hvordan det ser ut i restauranten, betyr mye. At det er atmosfære der. Tyrkerne selv foretrekker ofte sjømat, og da stekt eller grillet. På kjøttrestauranter hvor tyrkerne går, kan man ofte selv peke ut kjøttstykket man vil ha. Ris og grønnsaker er tilbehør. Fylte paprika og auberginer er også tradisjonell mat i området. Og diverse kebab, som serveres med hummus i skåler. Børek er også en tradisjonell rett. Det er som en pai fylt med kjøtt, ost, poteter og annet. Køfte er små, avlange og godt krydrede kjøttkaker som er veldig gode. Det eneste jeg ikke synes om i det tyrkiske kjøkken er desserter og kaker - altfor søtt for meg 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå