Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje homofile egentlig er en test fra Gud. Klarer vi elske vår neste selv om han er ulik oss selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det som skurrer mest, Mysan, er den derre jomfruhistorien som mora hans kokte i hop. Men dét egner seg knapt på snikk-snakk, så jeg konstaterer bare at vi er mindre uenige enn jeg først trodde.

Pokker!

Aner jeg at du liker å være uenig med meg?

Det med jomfrufødsel skurrer KUN dersom du ikke tror på historien rundt hvem han var. Var han Guds sønn, ser jeg ikke problemet i den graviditeten og fødselen.

Gud er almektig, og har ingen menneskelig begrensninger.

Gjest barne- og familiemedister
Skrevet (endret)
Aner jeg at du liker å være uenig med meg?

Det med jomfrufødsel skurrer KUN dersom du ikke tror på historien rundt hvem han var. Var han Guds sønn, ser jeg ikke problemet i den graviditeten og fødselen.

Gud er almektig, og har ingen menneskelig begrensninger.

Vel; å komme før man har infiltrert dama er i manges øyne en begrensning.

Endret av barne- og familiemedister
Skrevet

Det er en menneskelig begrensning.

En almektig gud - allmektig - ville ikke ha problemer med å gjøre hvem som helst gravid bare ved å løfte sitt åsyn på dem, for å si det litt bibelsk.

Gjest barne- og familiemedister
Skrevet

Jaddajadda - jeg testet bare hvor sterk du er i troen.

Skrevet

:ler:

Jeg skjønner jo prinsippene bak det selv om jeg ikke tror selv - er'kke noe problem for meg det vettu.

Skrevet
Men som Guds barn kan man jo bare be om tilgivelse og håpe man gjorde det beste for menneskeheten når man var skyld i enda et unødvendig selvmord.

Hvis man tar selvmord på grunn av slike uttalelser, vil man før eller senere bli støtt av noe og ta selvmord. Litt må man tåle, også hvis man er homo. Mange tjukke kan sikkert føle seg støtt og ta selvmord av tjukkas-vitser. Sensurer! Sieg Heil!

Skrevet

Jeg tillater meg også å mene at det ikke bør være helt avgjørende for en kristen, eller en prest for den del, hva en ikkekristen (Mysan, for eksempel) sier at vedkommende bør mene og/eller tro. Noe av det teiteste jeg kan tenke meg er ikkereligiøse som har bombastiske meninger om praktisering og tolkning av innholdet i religioner de tar avstand fra.

Jeg er enig med deg i at dette ikke har noen betydning for de kristnes tro, men det er riktig som Mysan sier.

Hvis en som kaller seg humanetiker ikke har samme tro, eller ikke er enig i kriteriene eller reglene for å kalle seg humanetiker, er h*n da egentlig en humanetiker?

Skrevet
Det er lett å gjemme hets bak ytringsfriheten. Den er enda mange homofile som tar livet av seg på grunn av slike som denne damen. Å leve med å være annerledes er ikke enkelt og ikke alle klarer det. Hets fra mennesker som kaller seg Guds barn og andre bedrevitende mennesker kan få mennesker med et dårlig selvbilde til å synke enda dypere. Men som Guds barn kan man jo bare be om tilgivelse og håpe man gjorde det beste for menneskeheten når man var skyld i enda et unødvendig selvmord.

Jeg tenker på hvor herlig det hadde vært om vi kristne hadde fått den samme oppbackingen fra det offentlige, og også private, som de homofile får.

Mediene skriver og kringkaster nyheter om kristne stort sett bare når det har skjedd noe de kan klandre dem for.

Og tenk hvor herlig, men dog usannsynlig det hadde vært om vi hadde fått den samme anerkjennelse og forståelse som dere homofile, her i KG.

Dog finnes det hederlige unntak.

Men tiltross for den globale hets vi er utsatt for, så tror jeg ikke at noen kristne tar livet av seg av den grunn, det er det faktisk andre som gjør, i en del land.

Gjest Bodillen
Skrevet
Jeg tenker på hvor herlig det hadde vært om vi kristne hadde fått den samme oppbackingen fra det offentlige, og også private, som de homofile får.

Mediene skriver og kringkaster nyheter om kristne stort sett bare når det har skjedd noe de kan klandre dem for.

Og tenk hvor herlig, men dog usannsynlig det hadde vært om vi hadde fått den samme anerkjennelse og forståelse som dere homofile, her i KG.

Dog finnes det hederlige unntak.

Men tiltross for den globale hets vi er utsatt for, så tror jeg ikke at noen kristne tar livet av seg av den grunn, det er det faktisk andre som gjør, i en del land.

Dere kristne må føle mye solidaritet med innvandrere/muslimer, dere da?

Skrevet
Dere kristne må føle mye solidaritet med innvandrere/muslimer, dere da?

Vi føler i utgangspunktet likt for alle. Det gjorde Jesus også.

Men han sa fra om det som var galt og spesielt om synd.

Bergprekenen er en god indikasjon på dette.

Slik er det med de fleste kristne også, iallfall de som vil tekkes Gud framfor menneskene.

Skrevet

Og sånn står det vel skrevet at det skal være også, gjør det ikke? I Åpenbaringen, om jeg ikke husker feil.

I de siste dager skal de sanne kristne forfølges, tortureres og drepes...

Men det var jo egentlig veldig på siden av debatten da... unnskyld.

Skrevet
Og sånn står det vel skrevet at det skal være også, gjør det ikke? I Åpenbaringen, om jeg ikke husker feil.

I de siste dager skal de sanne kristne forfølges, tortureres og drepes...

Men det var jo egentlig veldig på siden av debatten da... unnskyld.

Nettopp! Jeg tror ikke at noen kristne er overrasket.

Skrevet

Når det gjelder sammenligningen mellom homofili og pedofili (og andre mindre hyggelige "filier") så synes jeg ikke de kan sammenlignes verken moralsk eller juridisk. Men damen har et poeng i at bibelen forbyr alle disse, også homofili. Tross alt er det jo en grunn til et gud skapte en mann og en kvinne (for de som tror på det) og ikke en horde med mennesker som han sa kunne gjøre som de ville.

Skal jeg være helt ærlig så synes jeg faktisk kristendommen har blitt alt for liberal i Norge. Nå må jo kirken snart godta alt bare fordi det er lov i følge staten. Tross alt er kristendommen en TRO og ikke vitenskap eller lov (ikke juridisk sett ihvertfall) og dersom man er homofil eller lever ut homofili så går man jo imot bibelen og viser med det at man ikke er kristen.

Selv er jeg verken kristen eller homofil (Heterofil agnostiker) men synes alikevel det får være grenser får hva kirken bør pålegges å godta. Tross alt er det ingen som blir TVÙNGET til å være kristne i Norge.

Skrevet
Tross alt er det ingen som blir TVÙNGET til å være kristne i Norge.

Det er sånn sett heller ingen som blir TVUNGET til å være homofile, er det?

Jeg mener at så lenge flertallet av kristne roper og skriker og forlanger respekt, ja, så får det gå begge veier!

Skrevet
Tross alt er kristendommen en TRO og ikke vitenskap eller lov (ikke juridisk sett ihvertfall) og dersom man er homofil eller lever ut homofili så går man jo imot bibelen og viser med det at man ikke er kristen.

Mener du at ALLE verdens over en milliard kristne skal forholde seg nøyaktig likt til hva bibelen sier? Tror du det i det hele tatt er praktisk mulig?

Og siden du mener man MÅ følge bibelen ordrett for å være kristen, hvordan mener du kristne skal forholde seg til eksempelvis "du skal elske din neste" og historiene om Jesus i tempelet og den barmhjertige samaritan?

Skrevet

Jeg mener at så lenge flertallet av kristne roper og skriker og forlanger respekt, ja, så får det gå begge veier!

Helt enig.

-Kristen

Skrevet

Nei, det velger de selv.

Skrevet

Nei, det velger de selv.

Skitt, jeg glemte ironiflagget!

Jeg tror nemlig ikke at noen VELGER å være homofile ei heller at noen TVINGES til å være det. Jeg tror de er født slik og jeg syns de fortjener ikke bare min, men alles, respekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...