Gå til innhold

Jeg rødmet da typen spurte om jeg liker en venn av meg og tror nå ikke på at jeg ikke liker han

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venn som jeg er glad i, men ser kun på han som en venn. Har aldri vært noe mellom oss, har aldri sagt noe som er flørtete etc. han har nok likt meg før. Har alltid vært helt åpen om jeg har møtt han.

Men kjæresten har reagert litt på det vennskapet i det siste og fordi jeg ikke vil at han skal føle seg usikker, spurte jeg hva han reagerte på. han spurte meg rett ut om jeg liker han etc. jeg sa nei, men jeg rødmer veldig lett og ble litt flau av spørsmålet, det er liksom litt intenst. Så nå er kjæresten sikker på at jeg liker vennen. Jeg gjør ikke det! Blir jeg nødt til å kutte ut vennskapet? Jeg vil ikke miste kjæresten. Jeg har bedt om å prate mer med kjæresten om det, kan vise han alt av kommunikasjon. 

Hva kan jeg gjøre nå?

Anonymkode: c9ad4...c1a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kutt ut vennen din tvert!

Anonymkode: 72f82...b27

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten din sin trygghet er viktigere enn vennen din. Det er rett og slett å vise kjæresten din den respekten han fortjener å avslutte det vennskapet. Du hadde ikke likt det selv om det var motsatt.

Anonymkode: 72f82...b27

• Liker 2
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en venn som jeg er glad i, men ser kun på han som en venn. Har aldri vært noe mellom oss, har aldri sagt noe som er flørtete etc. han har nok likt meg før. Har alltid vært helt åpen om jeg har møtt han.

Men kjæresten har reagert litt på det vennskapet i det siste og fordi jeg ikke vil at han skal føle seg usikker, spurte jeg hva han reagerte på. han spurte meg rett ut om jeg liker han etc. jeg sa nei, men jeg rødmer veldig lett og ble litt flau av spørsmålet, det er liksom litt intenst. Så nå er kjæresten sikker på at jeg liker vennen. Jeg gjør ikke det! Blir jeg nødt til å kutte ut vennskapet? Jeg vil ikke miste kjæresten. Jeg har bedt om å prate mer med kjæresten om det, kan vise han alt av kommunikasjon. 

Hva kan jeg gjøre nå?

Du motsier jo deg selv her. Først sier du at du er glad i vennen og så sier du til mannen din at du ikke liker vennen. Du spurte også mannen din hva han reagerte på og så ble du flau når spørsmålenen kom. Er du sikker på at du er helt ærlig med deg selv når det gjelder denne vennen? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg rødmer veldig lett, av helt teite ting. Eksempel fra virkeligheten: var tilfeldigvis på restaurant med min daværende kjæreste samtidig som en kollega som var på date. Jeg begynte å rødme da jeg sa hei til kollegaen, utelukkende fordi det føltes rart å se ham der i "sivil" (vi jobber ikke spesielt tett sammen). Min daværende kjæreste var av den sjalu typen, og var helt sikker på at det var noe mellom meg og denne kollegaen, enda jeg forklare igjen og igjen at det bare handlet om at det føltes rart å se ham i den situasjonen.

Hvor lenge har du og kjæresten din vært sammen? Er han veldig sjalu av seg? Har han reagert på denne vennen tidligere, eller har det skjedd noe nylig som gjør at han reagerer nå? Hvordan er han ellers? Har han bedt deg kutte ut andre venner?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Dette er et rødt flagg for meg. Rødming kommer alltid av en form for usikkerhet. I situasjonen hvor kjæresten din spør om du liker vennen din, kunne jeg også rødmet av usikkerhet. Hvordan ville han reagert om du rødmet i en situasjon hvor du hilste på flere og rødmet? Som i den situasjonen med kollegaen nevnt over?

En kjæreste er ikke så mye verdt at de skal tvilholdes på for en hver pris, spesielt ikke når han faktisk gjør deg usikker og får deg til å tvile på relasjonene dine!

Det er avgjørende for deg og ditt liv at du lærer å kjenne på hva som er best for deg. Hva gir deg glede og ikke, hva får deg til å føle deg trygg eller utrygg og hvordan vil du ha det? 
At han kan ha blitt usikker av dine ‘blanede signaler’? Ok, men om han ikke hadde satt deg i den situasjonen, hadde det heller faktisk ikke skjedd. Det var et valg han tok.

Hvor går dine grenser? ❤️

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Hjelpsom skrev (1 time siden):

Du motsier jo deg selv her. Først sier du at du er glad i vennen og så sier du til mannen din at du ikke liker vennen. Du spurte også mannen din hva han reagerte på og så ble du flau når spørsmålenen kom. Er du sikker på at du er helt ærlig med deg selv når det gjelder denne vennen? 

Ingen motsigelse. Man kan fint være glad i andre mennesker i livet sitt uten at det er romantiske følelser. 

• Liker 3
Skrevet

Hvis du ringer vennen din også spør du om han vil ha sex, hva tror du han svarer? (antagelig ja) Derfor er han ikke en ekte venn, han henger bare rundt deg til du gir han innpass.

• Liker 2
Skrevet

Vil dere finne ut ilag om vennen din er en ekte venn eller ikke?

Snakk med typen din på forhånd, si at "Jeg vil teste ut om vennen min faktisk bare er en venn eller om han faktisk bare er ute etter et ligg".

Så ber du typen din skrive på din tlf til fyren, og spør spørsmå, som f.eks "Typen min skal bort, og jeg vil evt finne på noe morsomt til helga. Lyst å bli med meg"? 

Og gå litt inn i detaljer.

Dere er ilag om dette, så finner dere ut om vennen din er noe å spare på.

Dette er enkelt.

Er han en ekte venn, så blir han å si nei med tanke på at du er ilag med typen. Sier han ja, så er det kun en grunn og han respekterer ikke deg.

Skrevet
1 hour ago, Ardenus said:

Hvis du ringer vennen din også spør du om han vil ha sex, hva tror du han svarer? (antagelig ja) Derfor er han ikke en ekte venn, han henger bare rundt deg til du gir han innpass.

Nettopp, dette er hva mange (ikke alle) menn ønsker når de er venn med kvinner. Kvinner ser kun en venn, men mannen vil se en potensiell sexpartner i fremtiden, altså han venter kun på sin tur. 

De av dere som mener partneren viser rødt flagg fordi han reagerer på vennen, tenk dere litt om, de fleste av dere hadde tenkt noen tanker om det var snakk om deres egen partner som hadde en kvinne som venn.

• Nyttig 1
Skrevet

Har også en venn som har sagt at han har følelser for meg, men som jeg aldri har vært interessert i på den måten. Kjæresten min har heldigvis null problem med at jeg likevel har denne vennen i mitt liv, og det er kanskje fordi jeg hele veien har vært helt åpen om det forholdet vi har. Hver gang vi møtes forteller jeg (i grove trekk) hva vi har gjort og snakket om, og kjæresten min er helt trygg på mine intensjoner med relasjonen. Men om han hadde hatt et problem, ville jeg uansett ikke tenkt tanken å kutte ut vennen. 

Ja, godt mulig vennen min har et håp om at det en dag kan skje noe mellom oss, men han får ikke til det på egen hånd. Da er jeg nødt til å bli med på det, og det kommer ikke til å skje. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...